• Erfdgt

Fikabuffé, vad saknas?

Det är snart dags för döttrarnas dop och nu försöker jag planera fikat för 60 personer. Det jag har tänkt såhär länge är:

- Tårta
    - Bullar
    - Kolakakor
    - Syltkakor
    - Minimuffins med hallon
    - Sockerkaka med blåbär
    - Kärleksmums
    - Kokostoppar
    - Chokladbollar

Vi kommer servera kaffe och saft till. 

Jag skulle gärna vilja ha frukt till också, förslag på frukter? Ska man göra fruktspett med olika frukter eller är det bättre att ställa fram en fruktkorg med hela frukter?

Saknas det något mer som skulle vara bra att servera? Eller räcker det sådär?

• Svar på tråden Fikabuffé, vad saknas?
  • K med lilla E

Men om det är till 60 pers så måste ni väl göra fruktsalladen långt i förväg, blir inte frukten brun och tråkig då? Jag hade kört på hela frukter till kakbuffén.

• KarinIngrid
    K med lilla E skrev 2014-08-20 13:28:39 följande:

Men om det är till 60 pers så måste ni väl göra fruktsalladen långt i förväg, blir inte frukten brun och tråkig då? Jag hade kört på hela frukter till kakbuffén.

skvätt lite lime över fruktsalladen så håller den färgen!
  • Alexi

Känner du alla gäster väl? Vet du om någon är allergisk mot något, vet du om något tex äter lchf osv?

• T W

Man brukar kunna beställa fruktfat på ica, om ni inte vill pyssla med det själva. Då slipper ni stå och göra allt långt innan och riskera att frukten ser tråkig och missfärgad ut.  

• Erfdgt
    Alexi skrev 2014-08-20 13:37:48 följande:

Känner du alla gäster väl? Vet du om någon är allergisk mot något, vet du om något tex äter lchf osv?

Ja, vi har full koll på allt sånt :) Det är bara familj och vänner :)
  • Erfdgt
    Fjärilslarv skrev 2014-08-20 13:41:37 följande:

Te kanske?

Det är i princip bara jag själv som dricker te istället för kaffe av alla som kommer, så vi kände att vi skippar det :P
    Fjärilslarv skrev 2014-08-20 13:41:58 följande:

Bubbelvatten?

Har jag inte haft en tanke på. Tror inte jag kommer bemöda mig med det. Det kommer finnas kranvatten om någon inte vill ha kaffe eller saft ;)
  • Erfdgt
    T W skrev 2014-08-20 13:42:50 följande:

Man brukar kunna beställa fruktfat på ica, om ni inte vill pyssla med det själva. Då slipper ni stå och göra allt långt innan och riskera att frukten ser tråkig och missfärgad ut.  

Hehe nja, med tanke på att jag redan spräckt budgeten både en och två gånger, så tror jag inte att vi köper något färdigt. 

Allt fika kommer ju dock vara bakat i förväg, förutom tårtan men den beställer vi, så tror jag att jag fixar frukten på morgonen :)
Svar på tråden Fikabuffé, vad saknas?