Inlägg från: filippa |Visa alla inlägg
  • filippa

    Fler som planerar syskon till änglabarn efter urakut kejsarsnitt?

    Jag var med om ett urakut kejsarsnitt den 28/7 i år, då i vecka 26. Jag åkte in på grund av att jag fått feber under natten och upptäckte några droppar blod på morgonen. Min son överlevde bara några minuter. Jag hade fått en Listeria infektion som gått vidare till bebisen, jag blev alltså ett av typ 2 fall per år fastän jag inte åt en enda av sakerna som kan innehålla Listeria enligt livsmedelsverkets hemsida...

    Jag hann knappt få panik eftersom allt hände så fort, vilket jag är tacksam för idag, att inte behöva förbereda sig på och föda fram sitt döda barn.

    Jag känner mig precis som du - tom. När jag vaknade värkte hela kroppen efter att känna en bebis på mitt bröst. Hade aldrig trott att hormoner kunde framkalla så starka känslor. Jag kan heller inte riktigt förstå att detta har hänt mig, och tror ibland att jag aldrig varit gravid (det syns inte förutom på det lilla ärret nedanför troskanten) . Men värre  är det att jag fortfarande känner mig gravid, jag var ju inte klar med graviditeten och mentalt tror jag att jag kommer vara i 7 månaden ända till den dag jag är gravid längre än v 26.

    Det känns som att jag inte kommer bli lycklig förrns jag får ett levande barn, min läkare rekommenderade att vänta 6 månader, men har pratat med andra läkare som inte har några restriktioner. De menar att det ändå tar 9 månader innan det är dags, och att såret läker långt snabbare än så. Nu räknar jag ner dagarna och hoppas...

Svar på tråden Fler som planerar syskon till änglabarn efter urakut kejsarsnitt?