• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Iskristall

Limegrön: Jag tog mig friheten att flytta ner dig i BIM-listan när jag var där och fixade till mig själv.

• Shrew

Mensen kom idag, på dag 37. Jag har haft tid att fundera nu under helgen och jag vet inte riktigt om jag blir ledsen när jag får mens för att jag inte är med barn eller för att det här försöket misslyckades. Känns som att jag inte vet om jag egentligen vill ha ett tredje barn utan vill mest lyckas med projektet tredje barn. Därför tror jag att jag tar paus från det här "projektet" ett par månader så att jag är säker på att jag vill ha ett tredje barn, särskilt om vi behöver hjälp med att få ett. 
    Vi har det rätt så jobbigt med barn nr1 just nu och tanken på ett ha en bäbis och en jättebråkig 6-7åring känns inte lockande. Ska försöka satsa mer på de barn jag har och på mig själv! 

• Lectin

Shrew, jag förstår dig fullt ut. Jag har brottats med exakt samma tankar i slutet på förra året. Jag fick ju en ofrivillig paus när ägglossningarna blev så glesa och eftersom min man också tvekade hann vi prata och fundera en hel del innan vi landade i trygg förvissning om och längtan efter en trea. Om det inte tar sig kommer jag säkert falla tillbaka i grubblerier men just nu känns det hur bra som helst.

• Minxy

Shrew: jag förstår hur du tänker. När man går all in är det lätt att tankarna fokuserar mer på den "tävling" man gör det till.

Välkommen tillbaka om ni kommer fram till att ni vill fortsätta försöka! :)

• VeronikaK
    Shrew skrev 2015-01-18 19:27:14 följande:

Mensen kom idag, på dag 37. Jag har haft tid att fundera nu under helgen och jag vet inte riktigt om jag blir ledsen när jag får mens för att jag inte är med barn eller för att det här försöket misslyckades. Känns som att jag inte vet om jag egentligen vill ha ett tredje barn utan vill mest lyckas med projektet tredje barn. Därför tror jag att jag tar paus från det här "projektet" ett par månader så att jag är säker på att jag vill ha ett tredje barn, särskilt om vi behöver hjälp med att få ett. 
    Vi har det rätt så jobbigt med barn nr1 just nu och tanken på ett ha en bäbis och en jättebråkig 6-7åring känns inte lockande. Ska försöka satsa mer på de barn jag har och på mig själv! 

Förstår precis vad du menar, har ofta liknande tankar. Jag tvekar en hel del om barnprojektet. Känns som ett högriskprojekt öht, men har valt att fortsätta att vara öppen för möjligheten. Men det är inte självklart. Och särskilt när barnen är krävande så tvekar jag verkligen. Jag kan nog inte komma fram till något vettigt beslut så vi kör på. Jag skulle bli jätteglad men också skitskraj om jag blev gravid.
  • TheLe003

Shrew: Jag förstår precis hur du tänker. Jag tog också en ganska lång paus ett tag. Jag känner mig ffortfarande skrämd av tanken på en till men samtisamtidigt ger sig inte riktigt den där längtan. Men just eftersom det är så påfrestande den här karusellen ger jag det inte mer än ett år.

• VeronikaK
    TheLe003 skrev 2015-01-18 22:17:33 följande:

Shrew: Jag förstår precis hur du tänker. Jag tog också en ganska lång paus ett tag. Jag känner mig ffortfarande skrämd av tanken på en till men samtisamtidigt ger sig inte riktigt den där längtan. Men just eftersom det är så påfrestande den här karusellen ger jag det inte mer än ett år.

Funderar för egen del på när jag ska trycka på stoppknappen pga ålder. Har inget svar riktigt. Vill helst inte tänka så, men det kan bli nödvändigt,
  • limegrön
    Iskristall skrev 2015-01-18 10:29:16 följande:

Limegrön: Jag tog mig friheten att flytta ner dig i BIM-listan när jag var där och fixade till mig själv.

Vad bra, du får gärna ändra Bim oxå till 26/1 om du vill. Sist jag var där och pilla blev det helt knas så håller mig därifrån, haha..
Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea