• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Lectin

mammave: Heja heja! Hur nära äl är du? Testar du med stickor eller temp eller något eller känner du av den själv?

• Iskristall

Lectin: Färgade flytningar nyss och en temp som sjönk i morse. Mensen är tyvärr på intågande

• Lia_78

Hej

Har tittat runt lite efter en passande tråd att följa och diskutera i och föll för er.

Jag försöker inte få till en 3a utan en 2a.

Har en dotter född -04 och har nu en ganska ny relation. Men vi kör på utan skydd och försöker inte bli gravida stenhårt. Men det ha nu gått 6 mån utan att bli garvida med min oregelbundna mens.

Kommer nyss från VC hos gyn. Lite provtagningar för att kolla pco mm. Fick Provera utskrivet för att få igång mensen då den är oregelbunden. Svårt att ha koll på ÄL när den hoppar lite. Hoppas det blir lättare nu och att det kommer igång. Någon mer som äter dessa?

• Lectin

Iskristall: Åh nej... Kram!

Lia_78: Välkommen! Trist när kroppen ställer till det. Jag har pco och hann med två rundor provera + pergotime för att få till förra graviditeten. Just nu är jag mitt i en misslyckad cykel framkallad av provera och pergotime... verkar som att jag får börja om med provera i slutet av veckan men nu ska jag tydligen få testa letrozole istället för pergotime.

• Minxy
    Iskristall skrev 2015-01-28 13:01:42 följande:

Lectin: Färgade flytningar nyss och en temp som sjönk i morse. Mensen är tyvärr på intågande smile4.gif

Typiskt :(
  • Noli
    Iskristall skrev 2015-01-28 13:01:42 följande:

Lectin: Färgade flytningar nyss och en temp som sjönk i morse. Mensen är tyvärr på intågande

Skit
    mammave skrev 2015-01-27 19:12:26 följande:

Kul med nya i tråden, välkomna! Här väntas det på äl just nu, försök nr fem

Ser att vi har ganska lika åldrar på våra barn, din minsta är dock lite yngre än min Vad tänker du om åldersskillnaderna mellan barnen och en (förhoppningsvis) trea? Känns det lämpligt? Vi har precis 3 år mellan första och andra och tar det sig nu snart blir det 3 års skillnad igen. Har ibland känt att vi borde kört på och haft tätare till trean, alternativt väntat längre tills yngsta är några år äldre, eftersom det känns som att man precis "kommit ur" bebistiden med blöjor, napp, välling osv vid 3 års ålder och så börjar man direkt om igen! 
  • limegrön
    Lectin skrev 2015-01-28 10:25:00 följande:

Hur går det för dig limegrön? Nu har du väl passerat bim, eller?

Jag går och väntar på mensen bim +2 idag. Fram tills idag har ja inte haft en enda känning, så hade gett upp denna mån helt. Tänkte tatt mitt tröstglasvin igår som jag alltid gör när jag inser att det är kört, men det blev inte av. Så idag har jag fått ont i brösten, en lätt illamående kännsla lik bakiskänsla. Plus extrem trötthet. Och mensen lyser med sin frånvaro. Tog ett test bim -2 och på bim dagen och de var tokblanka. Men imorn får det nog bli ett test till. Vågar inte hoppas på nåt, min kropp har lurat mig många gånger tidigare.
Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea