• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Lectin
    Iskristall skrev 2015-02-25 10:47:23 följande:

Lectin: Är på äl+14 idag. Inga känningar. Jag tror att mensen dyker upp för mig typ i morgon eller så.

Hoppas du hade egen äl och att ni hann med att mysa innan det var försent för ägget att bli befruktat Lycka till och håll oss uppdaterade!

Tack Iskristall! Ditt stöd värmer så! Hjärta
  • Lectin

Lectin: Är på äl+14 idag. Inga känningar. Jag tror att mensen dyker upp för mig typ i morgon eller så.

Hoppas du hade egen äl och att ni hann med att mysa innan det var försent för ägget att bli befruktat Lycka till och håll oss uppdaterade!

Hrmf... för snabb på knappen!
    Håller alla tummar för att mensen håller sig borta Iskristall!
  • tantor
    Lectin skrev 2015-02-25 10:35:12 följande:
    ASG! tack för morgonens skratt!

Hur har ni det idag Tantor och Iskristall? Jag är så nyfiken att jag håller på att gå åt!

Jag tror att jag möjligen hade en egen spontan ägglossning härom dagen! (Ja för mig är det plötsligt stort nu när kroppen krånglat några månader igen...) Värk över höger äggstock, hög och mjuk livmodertapp och vattnigare flytningar med pyttelite inslag av äggvitetrådar. Inte klockrent men vem vet? Hade inga ägglossningstest hemma så jag skyndade mig att beställa på nätet men när de kom igår visade det negativt. Vet inte riktigt vad jag hoppas på. Hade ju tänkt pausa men blev superivrig när jag fick äl-tecken! Nå, vi fick ändå inte till något förrän igår kväll så förmodligen missade vi den i alla fall. Om ingen mens dyker upp får jag väl se till att ta gravtest innan jag börjar med några mensframkallande tabletter sen.
     kan ju inte vara glamourös hela tiden

jag håller tummarna att ägget släppte senare och att ni lyckades precis i tid  tror kroppen satsar för äl genom att ge flytningar osv och sen släpper ägget

Jag testade igårmorse (vem lurar jag att jag ska kunna vänta till BIM eller längre  ) och det fanns aningen av en anings streck men bara i visst ljus och F-n vad jag skrattade åt mig där jag stod i badrummet under spotlighten och försökte vinkla testet för att det j-a strecket skulle visa sig
    Idag kunde jag ju såklart inte hålla mig heller men hade slut på test (för jag skulle minsann inte testa förrän torsdag) så jag sparade morgonurinen i en mugg och åkte och köpte. Tycker mig se ett starkare streck idag utan att kråma mig under spothlighten, men det är fortfarande inte ett STRECK... Köpte 2-p vanliga test och ett digitalt!  Fy tusan vad man blir galen av väntan

Fortsättning följer

Ps. Tack för dina gröna gubbar, några såna har inte jag
  • tantor

Trist, men inte alla har känningar tidigt Drömmer
    *håller tummarna tills det är motbevisat*
  • limegrön

Åh vad spännande tantor, spricker av nyfikenhet. det sägs ju att ett streck är alltid ett streck. så nu hoppas vi på att det är starkare imorgon(om du hade tänkt testa igen såklart)

Iskristall, håller ALLA tummar, ingen mens vill vi höra om.

Jag tror min cykel har blivit längre än den varit tidigare ca 30-33 dgr ist för 27-28. så jag får nog vänta med att börja testa, är på dag 27 idag. vet heller inte när jag hade äl då jag fick 2 positiva test med en vecka emellan. men testar nog på lördag iaf, dag 30.

• tantor
    limegrön skrev 2015-02-25 12:06:45 följande:

Åh vad spännande tantor, spricker av nyfikenhet. det sägs ju att ett streck är alltid ett streck. så nu hoppas vi på att det är starkare imorgon(om du hade tänkt testa igen såklart)

Iskristall, håller ALLA tummar, ingen mens vill vi höra om.

Jag tror min cykel har blivit längre än den varit tidigare ca 30-33 dgr ist för 27-28. så jag får nog vänta med att börja testa, är på dag 27 idag. vet heller inte när jag hade äl då jag fick 2 positiva test med en vecka emellan. men testar nog på lördag iaf, dag 30.

va tokigt med två positiva test håller tummarna att det visar +

Har ju redan provat tre gånger och har ett vanligt och ett digitalt hemma så varför inte?  är det samma vaga streck så blir det nog ett dubbeltest imorgon. Och visar det inget så kommer jag köpa aktier i CB och sen en hel hög med tester
  • Iskristall

Tack för alla tummar, Lectin, tantor och limegrön!

Jag håller alla tummar jag har tillbaka till er alla. Så spännande tantor!

• Lectin

Ojojoj! Det här är ju nästan lika spännande som det varit att titta på skid-vm igår och idag!!! Hoppas på samma utdelning också! Jag håller tummarna för helt synliga otvivelaktiga streck för er alla tre de närmaste dagarna!

• Lectin
    tantor skrev 2015-02-25 11:21:38 följande:

Ps. Tack för dina gröna gubbar, några såna har inte jag

Hela ditt inlägg är fullt i gröna gubbar här hos mig!!
  • tantor

Jag satt vid datorn och de gick att kopiera :D ! Vet inte hur man får snyggare smileys utan att använda de som finns här på sidan :/

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea