• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Janna84
    Lectin skrev 2015-02-04 09:39:53 följande:

Heja mammave! Då räknar vi ner tillsammans igen! Vad har du för teststrategi den här gången? Jag ska försööööka hålla mig till efter bim. Får se hur det går med den saken.

Här pendlar humöret mellan "Att det aldrig ska gå! Nää nu lägger jag ner det här..." och "oj! Hugg i tjejmagen?! Och molvärk efter?! Oooohhh så spännande! Tänk om..." för att i nästa sekund svänga tillbaka till "Äh det är säkert bara magknip... Det här kommer aldrig ta sig.... det var säkert inte ens ägglossning på riktigt..."

Jag känner igen mig i din beskrivning! Tänk när jag plötsligt fick plus på BIM-4 (man förväntar sig ju inte ens plus så tidigt, man bara testar för att...). Snart sitter du också med ett positivt test i handen och ser ut som en fågelholk.

Lycka till Lectin och mammave!
  • Lectin
    Janna84 skrev 2015-02-04 15:42:02 följande:
    Jag känner igen mig i din beskrivning! Tänk när jag plötsligt fick plus på BIM-4 (man förväntar sig ju inte ens plus så tidigt, man bara testar för att...). Snart sitter du också med ett positivt test i handen och ser ut som en fågelholk.

Lycka till Lectin och mammave!
    Tack! Skrattande Jag hoppas SÅ att du har rätt Janna84!
  • mammave

Kmr nog avbryta försöken ett litet tag. Har varit inlagd, troligen pga stress. De hittade inga fel förutom att hjärtat var liiiiite påverkat, vilket de tillskrev som stress efter att ha uteslutit propp el allvarliga hjärtfel (lång historia). Hoppar nog in o läser lite emellanåt o återkommer om några månader på allvar tror jag.

• Minxy
    mammave skrev 2015-02-07 09:49:33 följande:

Kmr nog avbryta försöken ett litet tag. Har varit inlagd, troligen pga stress. De hittade inga fel förutom att hjärtat var liiiiite påverkat, vilket de tillskrev som stress efter att ha uteslutit propp el allvarliga hjärtfel (lång historia). Hoppar nog in o läser lite emellanåt o återkommer om några månader på allvar tror jag.

Ta hand om dig mammave! Kramen :)
  • Janna84
    mammave skrev 2015-02-07 09:49:33 följande:

Oj då, låter ju inte alls bra. Ta det nu lugnt så ser vi fram emot din återkomst när du mår bättre.
  • Lectin

Här tickar det på. En arbetsvecka kvar till bim. Molvärk som inte är av denna värld. Tänker att det skulle kunna vara relaterat till cystan/äggblåsan men ömheten vid vänster äggstock (där blåsan satt) försvann efter lh-stegringen förra helgen, vilket kaaan tolkas som att blåsan sprack och ägget släppte. Molvärken däremot sitter i livmodern som också är öm. Är lite försiktigt förhoppningsfull men vågar inte tro eller hoppas så där okontrollerat.

• VeronikaK
    Lectin skrev 2015-02-08 11:15:04 följande:

Här tickar det på. En arbetsvecka kvar till bim. Molvärk som inte är av denna värld. Tänker att det skulle kunna vara relaterat till cystan/äggblåsan men ömheten vid vänster äggstock (där blåsan satt) försvann efter lh-stegringen förra helgen, vilket kaaan tolkas som att blåsan sprack och ägget släppte. Molvärken däremot sitter i livmodern som också är öm. Är lite försiktigt förhoppningsfull men vågar inte tro eller hoppas så där okontrollerat.

Vad spännande! Jag hade också mycket molvärk den här gången (då det tig sig).
  • Lia_78

Så nu är jag inne igen. Har inte mått så bra. Många funderingar i skallen. Väntar spänt på mina provsvar från gyn läkare. Är mest orolig för provet som togs för att kolla om jag var på väg in i klimakteriet. Är så nervös. Frågade killen i helgen om han kommer lämna mig då. För då är chanserna till att bli garvid typ 0.

Han är yngre än mig och vill ha barn och han har inget sedan innan.

skit jobbigt.

Mina så kallade komigång mens piller.... tog sista i fredags och borde få min mens nu. Denna gång är den väldigt väntad och jag vill och behöver den.

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea