• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Lectin

Förstår att det snurrar i huvudet Lia_78! När räknar du med att få svaren från gyn? Håller alla tummar för att provsvaren är bra och att du snart får mens så du kan börja räkna igen.Kram!

• Lia_78

Idag kom mensen..... jipppi. Som jag har väntat. Senast var i början av november. Så jag förstår hur det känns att vara "skendräktig".

Skulle få besked inom 2 veckor så det ska komma denna vecka.

• tantor

Hej!
    Hoppar in här. :) Är mamma till en fantastiskt fin son på 8år.
    Ny kärlek och första försöket börjar nu. Beräknad ÄL 16/2. BIM 28/2. 

Är 38år och vill hinna få två barn till innan det är för sent :)

• Lectin

Välkommen tantor!
    Vi har en Bim-tråd här:
    www.familjeliv.se/forum/thread/74231472-bim-trad-for-pratsjuk-35-forsoker-fa-en-trea

Skriv gärna upp dig!

Lia_78 skrev 2015-02-10 23:45:05 följande:

Idag kom mensen..... jipppi. Som jag har väntat. Senast var i början av november. Så jag förstår hur det känns att vara "skendräktig".

Skulle få besked inom 2 veckor så det ska komma denna vecka.

Åh så bra! Känns alltid bra med en nystart när man varit utan mens ett tag.... Tro mig, jag vet.
  • VeronikaK
    tantor skrev 2015-02-11 00:03:20 följande:

Hej!
    Hoppar in här. :) Är mamma till en fantastiskt fin son på 8år.
    Ny kärlek och första försöket börjar nu. Beräknad ÄL 16/2. BIM 28/2. 

Är 38år och vill hinna få två barn till innan det är för sent :)

Vad härligt med lite mogna tjejer som satsar friskt! :D

Fyller snart 39 och har hängt lite i tråden. Plussade för några veckor sedan och är fortfarande i någon slags chocktillstånd. Lycka till!
  • VeronikaK
    Lia_78 skrev 2015-02-09 22:43:36 följande:

Så nu är jag inne igen. Har inte mått så bra. Många funderingar i skallen. Väntar spänt på mina provsvar från gyn läkare. Är mest orolig för provet som togs för att kolla om jag var på väg in i klimakteriet. Är så nervös. Frågade killen i helgen om han kommer lämna mig då. För då är chanserna till att bli garvid typ 0.

Han är yngre än mig och vill ha barn och han har inget sedan innan.

skit jobbigt.

Mina så kallade komigång mens piller.... tog sista i fredags och borde få min mens nu. Denna gång är den väldigt väntad och jag vill och behöver den.

Håller tummarna för att du får bra provsvar. Vilken pressande situation. Hur gammal är du? Att mensen kommit igång är väl iofs ett gott tecken redan på att du inte är på väg in i klimakteriet. Själv har jag haft allt mer oregelbunden mens de senaste åren men det verkar inte ha påverkat fertiliteten. Nu är jag 39 och blev gravid lika snabbt som när jag var 30.
  • tantor
    VeronikaK skrev 2015-02-11 10:12:19 följande:
    Vad härligt med lite mogna tjejer som satsar friskt! :D

Fyller snart 39 och har hängt lite i tråden. Plussade för några veckor sedan och är fortfarande i någon slags chocktillstånd. Lycka till!

Tack :)
    Grattis :D

• Lectin

Jag kunde inte hålla mig... Jag och maken har årsdag idag så jag ville testa ifall ifall... Men det var tokblankt och det lilla hoppet for rakt ner i papperskorgen med testet...

Min plan är att testa igen på söndag och även nästa helg... om inte mensen kommer förstås. Med tanke på molvärken (mensvärken?) är den inte alltför långt bort. Om det är negativt nästa helg och ingen mens kommit får jag väl utgå ifrån att jag trots allt inte hade äl och starta nästa tablettrunda...

• Lectin

Tack mammave! Idag är både molvärk och ömhet som bortblåsta. På något vis får till och med det mig att hoppas. Jaja. Vi får se vad som händer. Har åtminstone inte fått mens än idag på bim+1 räknat från äl-testet.

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea