• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Shrew

Mensen och dåliga humöret kom igår... Nu får jag beställa äl-test och satsa ordentligt om ett par veckor! 
    Kommer inte längre ihåg om någon på denna trad tempar, är lite sugen på att pröva men vet inte om det funkar om man går upp på olika tider, senare på helgerna. Har ni tips på vilka äl-test man ska beställa?

• VeronikaK
    Shrew skrev 2015-05-15 09:51:11 följande:

Mensen och dåliga humöret kom igår... Nu får jag beställa äl-test och satsa ordentligt om ett par veckor! 
    Kommer inte längre ihåg om någon på denna trad tempar, är lite sugen på att pröva men vet inte om det funkar om man går upp på olika tider, senare på helgerna. Har ni tips på vilka äl-test man ska beställa?

Jag kör cb-digital fast den vanliga, inte den riktigt dyra med dubbel indikator , för jag ser inget behov av att veta jättelångt i förväg, brukar ha ganska regelbunden äl. Har testat de billigare varianterna men pallar inte riktigt med att sitta och tyda strecken och avgöra om de är positiva eller inte. Gillar det där med gubben. Gubbe = kör på. :). Det negativa är ju att de kostar en del.  Men för min del tycker jag att det är värt det.
  • Shrew

Tack för tipset VeronikaK. Nu har jag beställt cb-test och fertilitetsglidmedel också! Undrar om det finns något mer man skulle kunna göra/köpa för att vara redo?

• mammave

Shrew: beklagar mensen.

Jag testar med de billiga denna månad, började igår men det var supernegativt så får se om jag har äl övht Har inte testat tidigare denna gång

• Iskristall

Jag brukar testa med de billiga, tyda streck-testen. Sen när\om jag är osäker så tar jag ett äl-test som visar gubbe. På så sätt har jag hållit nere kostnaden för äl testen lite.

Jag tempar. Det ända sättet att se om tempning är nåt för dig shrew är nog att testa tempa en månad eller så. Jag brukar ibland hoppa över att ta tempen på helgerna om inte helgen sammanfaller med äl eller bim då såklart. Men man ska nog försöka tempa ca samma tid när man väl tempar. Men det verkar som olika kvinnor är olika känsliga för tempskillnader i tid.

• VeronikaK
    Shrew skrev 2015-05-15 11:25:43 följande:

Tack för tipset VeronikaK. Nu har jag beställt cb-test och fertilitetsglidmedel också! Undrar om det finns något mer man skulle kunna göra/köpa för att vara redo?

Fertilitetsglidmedel har jag aldrig testat - köper man det på apoteket?
  • mammave

Förstår inget av mina äl-tester. Tyder dessa på att jag inte haft äl? Tänk om det är det som är felet?

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea