• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Shrew

Jag har också läst om att man inte ska testa på morgonen, men på instruktionerna för clearblue står det att man kan testa när som helst. Tror att det är bara på morgonen jag inte kissat 4 h innan... Gjorde iofs ett test igår em när jag märkte flytningarna men då hade jag precis kissat och resultatet var neg. 

• mammave

Shrew: kanske inte släppte ngt ägg denna mån Får du helblankt elr syns ngt lite? Jag läste att man kan missa stegringen om man har kort stegring.

• VeronikaK
    mammave skrev 2015-05-29 11:11:31 följande:

Shrew: kanske inte släppte ngt ägg denna mån Får du helblankt elr syns ngt lite? Jag läste att man kan missa stegringen om man har kort stegring.

Hon använder digitalt som jag förstått det, så antingen blir det utslag eller så inte.
  • VeronikaK
    Shrew skrev 2015-05-29 10:25:20 följande:

Jag har också läst om att man inte ska testa på morgonen, men på instruktionerna för clearblue står det att man kan testa när som helst. Tror att det är bara på morgonen jag inte kissat 4 h innan... Gjorde iofs ett test igår em när jag märkte flytningarna men då hade jag precis kissat och resultatet var neg. 

Ja, annars borde de ju skriva det. Har alltid fått utslag på morgnarna tidigare.

Tråkigt - men vi ska inte tappa hoppet helt. Det kan ha varit en kort stegring. Tyvärr tror jag inte att vi lyckades ha sex just den dagen, däremot någon dag före. 

Läxan vi kanske ska lära oss är väl att inte lita blint på testerna utan köra på vid äl-symptom oavsett testresultatet, för säkerhets skull.
  • Shrew

Jag är lite besviken på dyra äl-test som inte ens visar något och på att det kan bero på fel tid att göra testet, att jag inte har äl osv. Jag har läst både att man kan ha vanlig menscykel utan att ha äl och att cykeln blir längre/annorlunda om man inte har äl. Svårt att veta vad man ska tro på. Tror jag struntar i äl-test i fortsättningen, köper en ultraljudsmaskin i stället Flört.

• Iskristall

Shrew, ja en egen ultraljudsmaskin skulle man ha! Det vill jag också ha haha

Lycka till tjejer! Jobbigt med äl-test och kroppar som strular. Det bästa är väl att ha sex varannan till var tredje dag så skulle man inte missa äl

Själv har jag tagit blodprover idag och väntar på datumet för kommande "äggledarspolning"...

• mammave

Börjar känna att hoppet att få en till börjar försvinna Mens igår och med det inne på försök nio Har bara två försök kvar eftersom min man säger stopp sen Tidigare graviditeter har blivit till på försök ett, nio (mf) och två. Så snart har jag passerat mitt längsta försök, vilket känns sådär. Verkar ha väldigt svårt att bli gravid varannan gång ju- knepigt. Beställde nyss nya äl-tester till mina två sista försök iaf, om nu det kan hjälpa. Är lite depp idag

• Lectin

Kram mammave! Då får vi sällskap den här cykeln för jag fick mens igår.

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea