• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • VeronikaK
    mammave skrev 2015-07-03 13:37:47 följande:

Igår kväll var det rött, men inatt och idag har det varit brunt så jag hoppas verkligen det kan gå bra ändå. Men jobbigt att bara vänta. Det är ju så tidigt så tror inte de kan se ngt på ett vul iaf Är bara i v 4+5

Om det stoppat upp finns det ju en chans. Vad jobbigt att du bara måste vänta, men det stämmer nog att det är för tidigt att se på vul. Kram! 
  • Lectin
    mammave skrev 2015-07-03 13:37:47 följande:

Igår kväll var det rött, men inatt och idag har det varit brunt så jag hoppas verkligen det kan gå bra ändå. Men jobbigt att bara vänta. Det är ju så tidigt så tror inte de kan se ngt på ett vul iaf Är bara i v 4+5

Hoppas hoppas! Du kan ju alltid ring gynakuten eller kvinnokliniken och fråga. Kan vara skönt att prata med någon. Och kanske kan du få boka in ett ul till senare om inte annat.
  • mammave

Ska till bm på torsd så tänkte prata med henne då och se om hon kan boka in ett vul i v 7+ ngt för att se om ett hjärta börjat slå. Tror inte de kan se ngt tidigare direkt. Sen hoppas jag ju på att det bruna slutar och att det inte kommer mer. Det är ju inte massor som kommit iaf så hoppet finns fortfarande

• VeronikaK

Hur går det mammave? Håller tummarna för att det stabiliserat sig.

Här är det stugsemester som kommer att övergå till camping vilket eventuellt gör det omöjligt att få till någon bebis här. Men samtidigt kan man ju inte låta det styra hela semestern för de barn som finns. ;) Lycka till ni andra!

• Iskristall

Hur går det för tjejer?

Jag verkar få en lång cykel. I förrgår och i går morse hade jag äl-sekret. Men från igår eftermiddag har det försvunnit helt. Trodde det var äl på g, men nä Tempen ligger fortfarande lågt så nån äl har jag inte haft.

• Lectin

Här är det stiltje. njuter av barnen och semestern. Hälsar på nyfödda släktingar och försöker låta bli att tänka på att de både skapats och burits medan vi försökt och försökt och försökt. Snosa bebisdoft är galet mysigt men dämpar ju inte direkt suget. Hundnappade en supergullig liten valp ett par dagar som kompensation (med ägarens tillåtelse kanske ska sägas ).

Knepig cykel Iskristall! Hoppas äl bara är lite sen.

• Lectin
    mammave skrev 2015-07-02 22:15:32 följande:

Är nog inte gravid längre :( Har börjat blöda :(

Hur går det? Vad sa bm?
  • mammave

Ska på vul på fred för att kolla. Det kmr fortf lite brunt, men bara lite så får "domen" på fred...

• Lectin
    mammave skrev 2015-07-14 17:53:15 följande:

Ska på vul på fred för att kolla. Det kmr fortf lite brunt, men bara lite så får "domen" på fred...

Så skönt att du ändå fick tid så fort. Håller alla tummar för att det ser bra ut.
  • Iskristall
    mammave skrev 2015-07-14 17:53:15 följande:

Hoppas på det bästa! Håller tummarna! Kram
Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea