• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Lectin

Jo hade vi nog med sexlust för att köra varannan dag varenda månad vore det säkert bra men så ser det inte ut i verkligheten. Innan vi började försöka få till en trea kunde det gå månader emellan. att som den här rundan få till det tisdag onsdag fredag OCH söndag är stort... Men nu gäller det bara att hålla tummarna.

• emjh

Hm..., känner saker, men om det skulle stämma skulle jag bara vara i vecka 3.

Molvärk i magen, frusen på kvällarna (jag är aldrig frusen annars) och tröttare än vanligt (alltid trött med 10-månaders här hemma).

BIM borde vara runt 12 augusti. Bara att vänta och se (och ta något test då...). :)

• emjh
    Lectin skrev 2015-08-02 12:51:13 följande:

Spännande emjh! Hur lång lutealfas brukar du ha?

Hm, ja... förut har det nog varit runt 28 dagar. Nu har jag ju inte haft mens på 19 månader (innan den kom tillbaka nu då) så jag vet inte om det fortfarande är såSkrattande.  
    Hur som helst; inatt vaknade jag med nästan outhärdligt ont i magen. Borde inte vara mensvärk eftersom det inte är dags än. Fick även väldigt ont i ryggen (fick det häromdagen också). Jag hittade ett test i skåpet och chansade. Jag ser ett spökstreck, min man ser ingenting, men det är precis samma historia som sist. Flört

Jag hoppas inte för mycket, är det så är det, men lite pirrigt är det allt. Glad
  • Lectin

Håller tummarna superhårt emjh! Men det var galet lång lutealfas!!! Eller menar du att hela cykeln är 28 dagar? För isåfall är ju lutealfasen (mellan ägglossning och mens) oftast ca 15 dagar och om du nu har tio dagar kvar till bim hade du ägglossning för fyra dagar sedan ungefär. Det är väl isåfall troligt att det är äl-symtom eller mööööjligen en tidig implantationsdipp du känner.

• emjh
    Lectin skrev 2015-08-02 20:49:50 följande:
    Ja just det, jag menade hela cykeln. Skrattande
    Jag vet att jag hade ägglossning förra lördagen, alltså 25/7. Fanns tillfälle både lördag & söndag, efter det var vi för många i samma rum, hehe. 

Så det skulle i så fall ha gått drygt en vecka efter ÄL. Jag ska testa igen imorgon bitti, bara för skojs skull. 
  • Lectin

Åhå! Då hade vi äl nästan samtidigt! Jag räknar bim på lördag, 14 dagar efter äl. Ska försööööka låta bli att testa innan men det brukar skita sig.

Hur såg testet ut idag?

• GrönaDruvan

Hej alla
    Usch, denna gång har jag verkligen inte haft koll på äl alls. Enligt min app (som jag nog ska ta bort, litar inte på den) så var bim för 3 dagar sedan. Jag brukar få mens innan bim enligt appen, så känns konstigt att det är senare helt plötsligt. Måste haft senare äl.
    Tog ett grav test igår, men det var inget.
    Denna gång ska jag köra med äl test från samma dag mensen slutar. Går in på försök 8 nu då.... Segt.

• emjh
    Lectin skrev 2015-08-03 09:36:39 följande:

Åhå! Då hade vi äl nästan samtidigt! Jag räknar bim på lördag, 14 dagar efter äl. Ska försööööka låta bli att testa innan men det brukar skita sig.

Hur såg testet ut idag?

Spännande! Haha, ja det är väldigt svårt att låta bli att testa...

Det var spökstreck idag med, aningen starkare. Jag försöker att inte tänka på det men jag kan inte låta bli. 
Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea