• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • mammave

Tack!

Har haft ett ma innan min tvåa så det var nog lite därför jag fick tid snabbt oxå.

• mammave

Fick se ett litet hjärta picka idag <3 Men hon kunde inte se varför jag blött. Så nu hoppas jag fem veckor går fort och att pyret stannar

• Iskristall
    mammave skrev 2015-07-17 11:53:25 följande:

Fick se ett litet hjärta picka idag <3 Men hon kunde inte se varför jag blött. Så nu hoppas jag fem veckor går fort och att pyret stannar

Yay! Åh vad skönt mammave!
  • Lectin

Åh så underbart mammave! Grattis! <3
  • Fronten

Underbart.
  • limegrön

Hej igen..

varit off ett tag men ändå läst och följt er kamp och strävan. Är imponerad av er Lectin och iskristall (och er andra) som orkar kämpa vidare trots besvikelsen varje månad. Jag har saknat er så ska försöka vara lite mer aktiv framöver. Gick in en sväng och läste på bim-Tråden och då slog det mig att flera som var med i tråden i början ska föda sina bebisar nu snart. Och vi är inte ens gravida än....kändes tungt i hjärtat..

Vi kämpar oxå på, inget plus än. Men har gjort en början till utredning. De kan inte hitta några fel på varken mig eller mannen. Också lite frustrerade, vad gör vi för fel då liksom? Nästa steg är att kolla äggledarna så det är fri passage, spolning eller vad det kallas. Så fram till dess kör vi på som vanligt. Nu är det den eviga väntan på bim som hägrar, nedräkning. Bim ca 28 juli.

och stort grattis till mammave

• VeronikaK

Hej på er!

Skönt för dig mammave att allt ser bra ut!

Här är det stiltje. Har långt till beräknad mens, skulle tro att den kommer runt den 30 juli. Vi har nog fått till det på rätt datum, så visst finns det en chans.

• Iskristall
    limegrön skrev 2015-07-19 16:45:30 följande:

Hej igen..

varit off ett tag men ändå läst och följt er kamp och strävan. Är imponerad av er Lectin och iskristall (och er andra) som orkar kämpa vidare trots besvikelsen varje månad. Jag har saknat er så ska försöka vara lite mer aktiv framöver. Gick in en sväng och läste på bim-Tråden och då slog det mig att flera som var med i tråden i början ska föda sina bebisar nu snart. Och vi är inte ens gravida än....kändes tungt i hjärtat..

Vi kämpar oxå på, inget plus än. Men har gjort en början till utredning. De kan inte hitta några fel på varken mig eller mannen. Också lite frustrerade, vad gör vi för fel då liksom? Nästa steg är att kolla äggledarna så det är fri passage, spolning eller vad det kallas. Så fram till dess kör vi på som vanligt. Nu är det den eviga väntan på bim som hägrar, nedräkning. Bim ca 28 juli.

och stort grattis till mammave

Hej Limegrön!

Kul att ha dig tillbaka i tråden! Och tack!

Vi har också gjort vår utredning utan att nån uppenbar orsak hittats. Men jag har ju sen tidigare pco så även om de nu inte kunde se att det akulle vara anledningen så måste det vara så?! Så nu står vi i kö till ivf.

Önskar er lycka till 28 juli!
  • Lectin

Hej limegrön!

Ja det känns galet orättvist att andra både här och irl hinner både bli gravida och föda utan att det händer något alls för oss. Samtidigt är det så oerhört skönt att det rör på sig i tråden så att man kan följa andra och hålla tummarna för dem i de perioder man själv bryter ihop.

Du ska inte känna någon press att vara aktiv i tråden. Med tanke på våra livssituationer så är det naturligt att vi kommer och går i tråden. Själv är jag oftast ganska inaktiv i väntan på äl medan tiden mellan äl och bim är både bubblig, förväntansfull och orolig. Då har jag större behov att skriva av mig.

Stor kram!

• mammave

Tack!

Limegrön: förstår din frustration Hoppas verkligen alla ni underbara tjejer plussar snart!

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea