• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • GrönaDruvan
    Lectin skrev 2015-08-08 12:42:48 följande:

#@%*¥§* Ja mensen var åtminstone punktlig... smile4.gif

Åh typiskt!!!
    Här mensas det för fullt också. Får se om vi pausar denna månaden eller inte nu...
  • Iskristall
    limegrön skrev 2015-08-09 16:03:23 följande:

Vad säger äl-testen iskristall?

De säger negativt, svagt streck. I morse hade mitt älsekret försvunnit, och jag kändes torr och trång. Men nu på eftermiddagen kunde jag fånga liiite älsekret igen. Men jag struntar i äl test i dag, nu känns det alltför tidigt igen. Min kropp verkar strula som förra månaden...tror den försöker sig på äl men sen händer nåt hormonellt som får kroppen att komma av sig...det är bara att ta en dag i taget.

Hur mår du Limegrön?
  • limegrön

Det var drygt iskristall, är det alltid så för dej?

Jo då jag försöker hålla skenet uppe med en viss ansträngning. Just nu googlar jag mest på hur lång tid det tar innan äl kommer igång igen. Många som blivit gravida snabbt efter ett missfall så nu är mina förhoppningar höga. Trodde jag slutat blöda men så kommer det lite lite då och då, väntar på att det ska sluta blöda helt så äl kan komma.

• Iskristall

Limegrön: Hoppas din äl kommer tillbaka fort!

Jag har pco så ja, mina cykler brukar strula mer eller mindre

• emjh

Fortfarande molvärk här (sedan förra helgen alltså). Är på ÄL+17 idag. Spökstreck på (billiga) stickan. 
    Förmodligen är det ingenting, det vore helt otroligt om det skulle tagit sig på första försöket. 

• Lia_78

Hej på er!

Har hållit mig lite borta från familjeliv men erkänner att jag har varit inne och smygtittat lite på tråden.

La ner barn försöket några månader, men under semester månaden tok försökte vi med äl stickor mm. Var inte alltid en dans på rosor. MEN igår blev det ett + på gravtestet.

Trode inte det var sant så gjorde 2 till under dagen och med samma resultat.

Äntligen. ????

Håller alla tummar och tår för er och kommer titta in här då och då.

• Iskristall
    Lia_78 skrev 2015-08-11 20:52:35 följande:

Hej på er!

Har hållit mig lite borta från familjeliv men erkänner att jag har varit inne och smygtittat lite på tråden.

La ner barn försöket några månader, men under semester månaden tok försökte vi med äl stickor mm. Var inte alltid en dans på rosor. MEN igår blev det ett + på gravtestet.

Äntligen. ????

Stort grattis Lia_78!
  • Lectin
    Lia_78 skrev 2015-08-11 20:52:35 följande:

Hej på er!

Äntligen. ????

Åh så härligt! Grattis!!!

Emjh jag håller alla tummar. Det är aldrig kört förrän mensen kommer! Och inte alltid ens då...
  • limegrön

Grattis lia_78

Sjalv gjorde jag ett grav.test igar for att se om hormonerna e borta efter grav. Aldrig har jag blivit sa glad for ett negativt test. Haha.. endast en v efter missfallet och hormonerna redan borta, barnmorskan menade att de kunde ta flera v. Missfallet skedde ju valdigt tidigt, sa hormonerna hade kanske inte hunnit komma upp i nagra hogre hojder. Sa nu vantar jag spant pa om egglossningen vill komma igang redan denna cykel. (hoppas ni fattar min skrift, har inte svenska i min nya mobil)

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea