• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • emjh

Hm... är på ÄL+20, borde ha fått mens men icke. Inget plus. Blir galen av att vänta. Jag har haft molvärk i snart två veckor, kissar hela tiden, är väldigt lättirriterad och det har börjat klia på magen. 

Men... mensen hade ju precis kommit igång efter så lång tid så förmodligen är det hormoner & hjärnspöken som lever rövare. Irriterande dock. 

Även om jag gärna hade varit gravid önskar jag nästan att mensen ska komma nu så att jag slipper gå och vänta/fundera, jag blir helt besatt. 

• Lectin
    emjh skrev 2015-08-14 10:12:54 följande:

Hm... är på ÄL+20, borde ha fått mens men icke. Inget plus. Blir galen av att vänta. Jag har haft molvärk i snart två veckor, kissar hela tiden, är väldigt lättirriterad och det har börjat klia på magen. 

Men... mensen hade ju precis kommit igång efter så lång tid så förmodligen är det hormoner & hjärnspöken som lever rövare. Irriterande dock. 

Även om jag gärna hade varit gravid önskar jag nästan att mensen ska komma nu så att jag slipper gå och vänta/fundera, jag blir helt besatt. 

Åh så frustrerande! Hoppas du får signal åt ena eller andra hållet inom kort.
  • emjh

Imorse började det blöda. Brukar alltid få en förvarning, lite annan färg och lite mindre, men nu var det pang på. Är både besviken och lättad. 

På ett (flera) sätt vore det skönt att vänta lite med en till, lillebror är bara 10 månader och jag delammar fortfarande (även om han gnager sönder brösten för mig, ajaj). Jag tänker att det skulle vara skönt att känna att min kropp är min egen ett tag innan jag blir gravid igen. 

Hur som helst, vi fortsätter försöka i lugn takt. Glad

• Lectin

Trist med mens men skönt med besked. Låter som en avslappnad och sund inställning emjh!

• Iskristall

Mitt äl-test blev positivt i torsdags! Äl således igår eller idag på cd16 el 17, det känns bra!

• mammave

Grattis Lia!!

Limegrön: när jag fick mf innan min två tog drt sig sen på försäk två och innan hade det tagit nio försök. Hoppas det är så för dig med

• Lectin
    Iskristall skrev 2015-08-15 10:33:19 följande:

Mitt äl-test blev positivt i torsdags! Äl således igår eller idag på cd16 el 17, det känns bra!

Heja Iskristall! <3
  • emjh

Måste bara gnälla lite. Denna mens är en av de värsta jag haft. Vaknade inatt med sådan ryggvärk att det kändes som jag skulle gå av på mitten. 
    Jag har aldrig haft så ont i ryggen förut, inte ens när jag fick mina barn. Hjälp. 

Däremot har jag inte alls haft lika ont i ljumskarna/magen som tidigare. Knepigt. Har varit mer eller mindre sängliggande under dagen men på kvällen blev det så pass mycket bättre att jag kunde ta en promenad, skönt det för man blir ju inte bättre av att ligga i sängen. 

• Lectin
    emjh skrev 2015-08-16 19:56:25 följande:

Måste bara gnälla lite. Denna mens är en av de värsta jag haft. Vaknade inatt med sådan ryggvärk att det kändes som jag skulle gå av på mitten. 

Jag har aldrig haft så ont i ryggen förut, inte ens när jag fick mina barn. Hjälp. 

Däremot har jag inte alls haft lika ont i ljumskarna/magen som tidigare. Knepigt. Har varit mer eller mindre sängliggande under dagen men på kvällen blev det så pass mycket bättre att jag kunde ta en promenad, skönt det för man blir ju inte bättre av att ligga i sängen. 

Uff... Hoppas det lättar idag.
  • limegrön
    mammave skrev 2015-08-15 10:47:03 följande:

Grattis Lia!!

Limegrön: när jag fick mf innan min två tog drt sig sen på försäk två och innan hade det tagit nio försök. Hoppas det är så för dig med

Det hoppas jag med mammave. Kommer du ihåg hur lång tid det tog innan första äl och mens kom efter missfallet? Är sååå otålig, känns som vi slösar tid..

Håller tummarna nu iskristall
Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea