• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • VeronikaK
    Iskristall skrev 2015-08-28 06:22:38 följande:

Och nu kom mensen

Nu blir det paus i verkstan! Tills min nyopererade sambo är återställd osv.

Lycka till tjejer!

Trist!

Och samma här! Mens i natt. Hellre det än att den blir sen, men tråkigt ändå.
    Hoppas att allt går bra med din sambos operation. Det klan ev. bli en paus här med nästa månad eftersom det verkar som att mannen åker bort precis vid äl.
  • Iskristall
    VeronikaK skrev 2015-08-28 10:07:52 följande:

Trist!

Hoppas att allt går bra med din sambos operation. Det klan ev. bli en paus här med nästa månad eftersom det verkar som att mannen åker bort precis vid äl.

Usch så trist! Kram!
  • Lectin
    VeronikaK skrev 2015-08-28 10:07:52 följande:
    Trist!

Oj så tråkigt! Kram till dig också!

• VeronikaK

Tack snälla för omtanke!

För mig blir cyklerna så konstiga. Trots att det är tråkigt att få mensen, så mår jag så himla mycket bättre än precis innan eftersom jag har sånt PMS-helvete. Och eftersom jag vill bli gravid kan jag inte ta min vanliga pms-medicin. Så även om man blir besviken så är det ändå skönt att slippa plågan innan.

Jag håller verkligen tummarna för er i tråden. Jag vet att flera av er, bla Lectin, kämpar med problem som verkligen innebär en utmaning att bli gravid och som får ta läkemedel och åka på undersökningar etc. Beundrar er uthållighet och hoppas verkligen att det blir eran tur nästa gång! Kram!

• GrönaDruvan

Skulle ju inte tänka på bebis verkstad denna månad, men det funkar ju inte riktigt.
    Igår hade jag så tydliga äl flytningar så jag var bara tvungen att få till det!!!
    Hade sex för några dagar sedan också...
    Har nog inte haft så tydliga äl flytningar på länge, så då var jag bara tvungen...
    Vi får väl se om det ger resultat.

En fråga till er som försökt länge..
    Hur gör ni med alkohol i väntan på bim?
    I början var jag väldigt noga med att inte dricka nåt mellan mens och bim, men nu när det gått så lång tid så orkar jag liksom inte tänka så...
    Skulle jag få plus så är det ju inget snack om saken, men innan plusset så vill jag leva som vanligt.
    Nu är det ju inte så att jag dricker mycket, men är det nån fest så dricker jag eller om det är tjejmiddag osv...
    Nu vankas ju Turkiet, och det kommer bli lite öl och drinkar, även om jag har bim dagen innan vi åker hem.
    Är det galet? Åker ju med min mamma, så det blir ju inga större mängder.

• Lectin
    GrönaDruvan skrev 2015-08-29 11:52:30 följande:

Skulle ju inte tänka på bebis verkstad denna månad, men det funkar ju inte riktigt.

Igår hade jag så tydliga äl flytningar så jag var bara tvungen att få till det!!!

Hade sex för några dagar sedan också...

Har nog inte haft så tydliga äl flytningar på länge, så då var jag bara tvungen...

Vi får väl se om det ger resultat.

En fråga till er som försökt länge..

Hur gör ni med alkohol i väntan på bim?

I början var jag väldigt noga med att inte dricka nåt mellan mens och bim, men nu när det gått så lång tid så orkar jag liksom inte tänka så...

Skulle jag få plus så är det ju inget snack om saken, men innan plusset så vill jag leva som vanligt.

Nu är det ju inte så att jag dricker mycket, men är det nån fest så dricker jag eller om det är tjejmiddag osv...

Nu vankas ju Turkiet, och det kommer bli lite öl och drinkar, även om jag har bim dagen innan vi åker hem.

Är det galet? Åker ju med min mamma, så det blir ju inga större mängder.

Fnissar lite åt din misslyckade paus. Från början var jag väldigt försiktig med alkohol när bim närmade sig men nu har jag slutat noja och tar något glas när det bjuds även i bimfaggorna. Det tar ju ett bra tag efter bim för grynet att koppla upp sig på ditt blodomlopp om det tagit sig så det lär inte vara någon fara.
  • GrönaDruvan
    Lectin skrev 2015-08-29 13:45:03 följande:
    Fnissar lite åt din misslyckade paus. smile5.gif Från början var jag väldigt försiktig med alkohol när bim närmade sig men nu har jag slutat noja och tar något glas när det bjuds även i bimfaggorna. Det tar ju ett bra tag efter bim för grynet att koppla upp sig på ditt blodomlopp om det tagit sig så det lär inte vara någon fara.
    Ja, tror inte det är någon fara att dricka lite i början heller, även om det såklart kanske är bättre att låta bli.
    Fast försöker man länge så blir man ju knäpp tillslut om man ska tänka på allt man inte får! Det är ju ändå halva tiden man får pausa isåfall, och tänk då om man aldrig blir gravid igen....då struntar man i massa saker i "onödan".
  • Lectin
    GrönaDruvan skrev 2015-09-01 22:30:23 följande:
    Ja, tror inte det är någon fara att dricka lite i början heller, även om det såklart kanske är bättre att låta bli.
    Fast försöker man länge så blir man ju knäpp tillslut om man ska tänka på allt man inte får! Det är ju ändå halva tiden man får pausa isåfall, och tänk då om man aldrig blir gravid igen....då struntar man i massa saker i "onödan".
    Precis så! Nog för att det mesta är sådant man väl egentligen skulle klara sig lika bra utan men det tillhör ändå livets lilla goda tycker jag. Ett glas vin någon gång, lite goda ostar, kunna äta fritt från en buffé av gott kallskuret... ja du vet.

Jag håller på att gå i bitar här. Ägglossningssprutan ger mig så enorma gravidsymtom så det är ingen idé att analysera men ändå sitter jag här och försöker känna efter. Bim på tisdag först så det är lååångt kvar. Och tänk om båda äggen tar sig!? Och tänk om, tänk om, tänk om... 
  • GrönaDruvan
    Lectin skrev 2015-09-02 08:23:49 följande:
    Precis så! Nog för att det mesta är sådant man väl egentligen skulle klara sig lika bra utan men det tillhör ändå livets lilla goda tycker jag. Ett glas vin någon gång, lite goda ostar, kunna äta fritt från en buffé av gott kallskuret... ja du vet. smile1.gif

Jag håller på att gå i bitar här. Ägglossningssprutan ger mig så enorma gravidsymtom så det är ingen idé att analysera men ändå sitter jag här och försöker känna efter. smile1.gif Bim på tisdag först så det är lååångt kvar. Och tänk om båda äggen tar sig!? smile3.gif Och tänk om, tänk om, tänk om...  smile2.gif
    Håller med om att man tänker och tänker.
    Själv har jag ett sju helvetes humör just nu. Tycker synd om min familj. Troligtvis beror det på att jag lägger mig för sent på kvällarna
    (Är paradise hotel nörd fastän jag snart är 37, haha). Hopplöst att fastna framför tvn.
    Fast lite tänker jag att det kanske kan bero på nåt annat också
    Jag håller tummarna för dig iaf!!
    Hur hade du reagerat om det blev 2 bebisar?
  • Lectin
    GrönaDruvan skrev 2015-09-02 08:38:33 följande:
    Håller med om att man tänker och tänker.
    Själv har jag ett sju helvetes humör just nu. Tycker synd om min familj. Troligtvis beror det på att jag lägger mig för sent på kvällarna
    (Är paradise hotel nörd fastän jag snart är 37, haha). Hopplöst att fastna framför tvn.
    Fast lite tänker jag att det kanske kan bero på nåt annat också
    Jag håller tummarna för dig iaf!!
    Hur hade du reagerat om det blev 2 bebisar?
    Jag hade blivit chockad, lycklig och nervös. Mannen verkar helt ok med den tanken men jag oroar mig för hälsan och orken. Men mest av allt får jag ändå ett stort leende i hela hjärtat när jag tänker tanken.
Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea