• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Lectin
    VeronikaK skrev 2015-08-27 09:34:25 följande:
    Ja, vi utgår från att du är gravid, det är roligare än motsatsen. :D

Jag hoppas precis som du att slippa behöva ta beslutet att sluta försöka. Min man har inte sagt något särskilt om det. Jag har nämnt att det är något vi kanske behöver fundera på, men han är ganska obrydd om åldern, det är mer jag som känner att tiden börjar rinna ut.

Känner som du med IVF, det är jag inte beredd att gå in i, och det var mannen tydlig med från början att han inte ville. Så vi är överens om att blir det inte på "naturlig" väg så låter vi det vara. Det känns åtminstone bra att vi är överens om det. Sedan tror jag inte att han kommer att sörja det barn vi aldrig fick på samma sätt som jag, men så är det väl ofta.
    Här är det maken som har åldersnoja. Han ville först inte för att han känner sig som en gammal pappa redan men sedan insåg han hur gärna jag vill och då blev det istället bråttom att passa på innan han blir ännu äldre. Han är bara 41 så i mina ögon är det ingen brådska men han jämför med sina föräldrar som fick barn när de var dryga tjugo och hade det "lugnt och skönt" med stora barn i 40-årsåldern. "Vi kommer ju vara gamla när barnen flyttar ut! Hur ska vi orka njuta av det?" Han tänker liksom inte på allt vi hunnit göra innan barnen som hans föräldrar aldrig gjort.
  • emjh

Håller tummarna för dig Lectin!

Jag har haft svårt båda gångerna. Tog över ett år efter att jag slutat med p-piller innan jag blev gravid första gången. Hann med ett missfall precis innan det tog sig också.

Efter dottern tog det sådan tid att jag blev ordentligt deprimerad. Två missfall hade jag (har nästan förträngt dessa) men till slut så! 

Ska väl tillägga att jag inte haft någon hjälp annat än någon enstaka ÄL-sticka. ÄL vet jag alltid när jag har (har testat ngn gång ändå bara för att bekräfta). När vi aldrig fick till barn nr 2 började jag fundera på IVF men eftersom jag vet vad det innebär (syrran har gått igenom det) var jag inte jättesugen. 

Försöket med trean får pågå ett tag, vi har inte satt någon deadline. 

Förresten... det här med lutealfasen. Förra gången var den 21 dagar, och om min cykel fortsätter som påbörjat blir den runt 20 dagar nu med. Någon annan som har så lång fas?

• VeronikaK
    Lectin skrev 2015-08-27 10:52:28 följande:
    Här är det maken som har åldersnoja. Han ville först inte för att han känner sig som en gammal pappa redan men sedan insåg han hur gärna jag vill och då blev det istället bråttom att passa på innan han blir ännu äldre. Han är bara 41 så i mina ögon är det ingen brådska men han jämför med sina föräldrar som fick barn när de var dryga tjugo och hade det "lugnt och skönt" med stora barn i 40-årsåldern. "Vi kommer ju vara gamla när barnen flyttar ut! Hur ska vi orka njuta av det?" Han tänker liksom inte på allt vi hunnit göra innan barnen som hans föräldrar aldrig gjort.
    Jag kan förstå lite hur din man tänker, men det har inte slagit ut barnlängtan helt ändå. Jag hade nog inte brytt mig om jag varit två år yngre men när jag nu närmar mig 40 har jag börjat tveka. Det blir en så tydlig gräns på ngt sätt. Jag tror årsskiftet möjligen kommer att vara min maxgräns också, men lättare sagt än gjort...
  • limegrön

Nu börjar det närma sig bim för dig iskristall. Spännande.. När har du tänkt testa? El har du börjat?

• Iskristall
    limegrön skrev 2015-08-27 22:09:22 följande:

Nu börjar det närma sig bim för dig iskristall. Spännande.. När har du tänkt testa? El har du börjat?

Jag väntar på mens, skulle den allt förmodan bli sen, då testar jag. Men jag tycker mig känna lite mensvärk nu igen, så skulle inte förvåna mig om den dyker upp i morgonbitti eller så.

Hur går det för dig VeronikaK?
  • Iskristall

Och nu kom mensen

Nu blir det paus i verkstan! Tills min nyopererade sambo är återställd osv.

Lycka till tjejer!

• limegrön
    Iskristall skrev 2015-08-28 06:22:38 följande:

Och nu kom mensen

Nu blir det paus i verkstan! Tills min nyopererade sambo är återställd osv.

Lycka till tjejer!

Nej Nej Nej skit också.. hoppas sambon återhämtar sig snabbt.
  • Iskristall
    limegrön skrev 2015-08-28 08:39:37 följande:

Nej Nej Nej skit också.. hoppas sambon återhämtar sig snabbt.

Tack! Hoppas jag med att han gör. Grejen är att han kommer behöva en ny operation om 2-3 månader också.
Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea