VeronikaK skrev 2015-08-27 09:34:25 följande:
Ja, vi utgår från att du är gravid, det är roligare än motsatsen. :D
Jag hoppas precis som du att slippa behöva ta beslutet att sluta försöka. Min man har inte sagt något särskilt om det. Jag har nämnt att det är något vi kanske behöver fundera på, men han är ganska obrydd om åldern, det är mer jag som känner att tiden börjar rinna ut.
Känner som du med IVF, det är jag inte beredd att gå in i, och det var mannen tydlig med från början att han inte ville. Så vi är överens om att blir det inte på "naturlig" väg så låter vi det vara. Det känns åtminstone bra att vi är överens om det. Sedan tror jag inte att han kommer att sörja det barn vi aldrig fick på samma sätt som jag, men så är det väl ofta.
Här är det maken som har åldersnoja.

Han ville först inte för att han känner sig som en gammal pappa redan men sedan insåg han hur gärna jag vill och då blev det istället bråttom att passa på innan han blir
ännu äldre.

Han är bara 41 så i mina ögon är det ingen brådska men han jämför med sina föräldrar som fick barn när de var dryga tjugo och hade det "lugnt och skönt" med stora barn i 40-årsåldern. "Vi kommer ju vara
gamla när barnen flyttar ut! Hur ska vi orka njuta av det?" Han tänker liksom inte på allt vi hunnit göra innan barnen som hans föräldrar aldrig gjort.