Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Anna9303

Gekås ullared, lönsamt?

Det sägs ju att Gekås är så billigt så jag tänkte att det är dags för ett första besök! Vi åker 5 stycken i en mycket liten bil och kan alltså inte handla hur mycket som helst. Vad jag undrar är vad som är mest lönsamt att köpa! Tjänar man 5 kr på tvättmedel och 2 kr på schampoo fyller jag hellre upp bilen med tvättmedel ;)

Så, vilka är era riktiga kap??
    Är inredning billigt? Smink? Bindor?
    Tack tack! :)

• Svar på tråden Gekås ullared, lönsamt?
  • dfuoih

Värderar ni inte tiden alls? Restiden och väntetiden i kö osv? Att lägga en dag på att åka och handla känns helt galet. Men det kanske bara är jag som är konstig :)

• Anonym
    dfuoih skrev 2014-08-23 12:42:52 följande:

Värderar ni inte tiden alls? Restiden och väntetiden i kö osv? Att lägga en dag på att åka och handla känns helt galet. Men det kanske bara är  som är konstig :)

Du låter lika konstig som min sambo Flört. Finns inget roligare att gå och shoppa en hel dag, och resan och ev lite köande är ju en del i helhetsupplevelsen.
  • Anonym
    Anonym skrev 2014-08-23 22:29:26 följande:
    Du låter lika konstig som min sambo Flört. Finns inget roligare att gå och shoppa en hel dag, och resan och ev lite köande är ju en del i helhetsupplevelsen.
    Haha ja alla är väl olika. Ju mindre tid jag behöver spendera på shoppande ju bättre är det tycker jag personligen.
  • Anonym
    dfuoih skrev 2014-08-23 12:42:52 följande:

Värderar ni inte tiden alls? Restiden och väntetiden i kö osv? Att lägga en dag på att åka och handla känns helt galet. Men det kanske bara är jag som är konstig :)

Jag tror att det blir mindre shoppingtid för mig genom att åka till Ullared eftersom jag då köper alla presenter, kläder, hygienartiklar mm som behövs, så jag behöver aldrig åka och köpa gummistövlar till barnen eller en värdinnepresent resten av året, som jag hör andra beklaga sig över att helgerna går åt till.
  • Anonym
    ursula skrev 2014-08-23 11:42:18 följande:
    Var det On The Peak var det inte en märkesjacka. Inget varuhus i hela världen utom Ullared säljer det märket
    tror inte det hette så men är inte hemma så kan inte kolla,har i allafall för mig att jag testat samma jacka på Intersport innan så tror inte den säljs enbart på ullared utan att det var en av de "vanliga" märkerna, bra var den i alla fall oavsett märke så för mig spelar det ingen roll 
  • sina

Jag köpte ytterkläder där inför förrförra vintern. 850 kr för typ skidjacka + byxor. Snygga, smidiga och varma. Mitt bästa fynd.

Trosor och strumpor kan vara superbilligt, men svårt att vara säker på att man gillar hur de sitter.

Barnkläder och leksaker brukar man också kunna fynda - men det gäller att ha koll på vad saker kostar hemma så man inte köper på sig fel saker.

• Anonym
    Anonym skrev 2014-08-24 14:49:03 följande:
    Jag tror att det blir mindre shoppingtid för mig genom att åka till Ullared eftersom jag då köper alla presenter, kläder, hygienartiklar mm som behövs, så jag behöver aldrig åka och köpa gummistövlar till barnen eller en värdinnepresent resten av året, som jag hör andra beklaga sig över att helgerna går åt till.
    Det spelar såklart in hur nära man bor. Men bara att planera för hela årets klädinköp skulle ta oss flera dagar med att räkna och gissa på hur mycket barnen kan växa osv.

Vi köper kläder/skor till barnen kanske 3-4 gånger om året, då blir det lite enklare med storlek och så sticker en av oss och med en inköpslista till nån köplada och köper allt på nån timme. Inget hindrar att man köper hela årets klädesplagg samtidigt där också men det är ju som sagt apjobbigt att planera det så långt i förväg.

Lego, leksaker, elektronik mm beställer vi mestadels på nätet och sen är det bara att svänga förbi butiken efter jobbet och hämta. Till viss del även vuxenkläder som jeans, jackor mm då det är grymt mycket billigare att köpa dem ifrån tex polen/tyskland.

Presenter till bekanta blir oftast dryck/blommor om inget speciellt önskas.

Hygienartiklar köper vi samtidigt som vi köper mat. Man kan passa på att köpa fler om/när det är extrapris så tidsåtgången blir minimal.
  • ursula
    Anonym skrev 2014-08-24 18:31:30 följande:
    Det spelar såklart in hur nära man bor. Men bara att planera för hela årets klädinköp skulle ta oss flera dagar med att räkna och gissa på hur mycket barnen kan växa osv.

Vi köper kläder/skor till barnen kanske 3-4 gånger om året, då blir det lite enklare med storlek och så sticker en av oss och med en inköpslista till nån köplada och köper allt på nån timme. Inget hindrar att man köper hela årets klädesplagg samtidigt där också men det är ju som sagt apjobbigt att planera det så långt i förväg.

Lego, leksaker, elektronik mm beställer vi mestadels på nätet och sen är det bara att svänga förbi butiken efter jobbet och hämta. Till viss del även vuxenkläder som jeans, jackor mm då det är grymt mycket billigare att köpa dem ifrån tex polen/tyskland.

Presenter till bekanta blir oftast dryck/blommor om inget speciellt önskas.

Hygienartiklar köper vi samtidigt som vi köper mat. Man kan passa på att köpa fler om/när det är extrapris så tidsåtgången blir minimal.
    Har aldrig förstått hur man kan köpa kläder på nätet utan att prova så det är perfekt passform. Men det kan ju förklaras med att många ser sunkiga ut och har fel passform
  • glassen
    ursula skrev 2014-08-24 20:04:04 följande:
    Har aldrig förstått hur man kan köpa kläder på nätet utan att prova så det är perfekt passform. Men det kan ju förklaras med att många ser sunkiga ut och har fel passform
    Haha, är det någon affär som säljer kläder med dålig passform så är det Gekås! Fast jag älskar Gekås ändå, men damkläder är nästan stört omöjligt att hitta där.
  • ursula
    glassen skrev 2014-08-24 21:49:38 följande:
    Haha, är det någon affär som säljer kläder med dålig passform så är det Gekås! Fast jag älskar Gekås ändå, men damkläder är nästan stört omöjligt att hitta där.
    Skulle aldrig falla mig in att köpa kläder på internet eller Ullared
  • Anonym (anonym)
    ursula skrev 2014-08-24 20:04:04 följande:
    På jeans kör jag alltid samma märke och modell och hur bra passform behöver du på en jacka egentligen? Strumpor, underkläder mm går också utmärkt att köpa om man redan vet vad man vill ha.

Men "to each their own" så att säga. Tycker man det är kul att gå i butiker och prova kläder så är det väl inte mer med det.
  • EllanEriksson
    glassen skrev 2014-08-24 21:49:38 följande:
    Jag tycker Gekås har riktigt bra passform ändå på de flesta av sina kläder.. Det är få saker som inte suttit bra på mig eller någon av mina familjemedlemmar ^^'

Men som vissa sagt.. Se om ni inte kan låna en större bil, vi åkte ner 5 st i en XC70 förra hösten å hade jäkligt trångt å kan säga att jag som förare såg inget i ena backspegeln ^^'
  • Lönnsirap

Det är ju till stor del en frågan om hur långt bort det är till Ullared och vilken typ av tid man vill lägga.

För egen del uppskattar jag att nån gång i kvartalet eller halvåret åka till Ullared.
    Från Göteborg där jag bor tar det inte så lång tid och känns inte så långt.

Och vi vet vad vi vill ha. Handlar smidigt och sällan snarare än att åka runt och handla. Presenter till barn är kanon att köpa och vi vet ju ungefär vilka vi känner som kommer fylla år....

Ang. kläder är det väl typiskt en sån sak som kan vara svår att köpa i vissa affärer oavsett vem man är. De flesta vet väl skillnaden på Lindex, Filippa k, MQ och HM... Även Gekås har sin nisch.... där deras dammode inte passar mig. Men där jag verkligen uppskattar deras underkläderssortiment och barnkläder.

• Ewald01

Jag handlar på Gekås 1 - 2 ggr om året och hittar alltid ngt som passar. Gekås är lönsamt!

Men det finns en del andra affärer runt om i Sverige där det kann vara lönsamt att kolla in, JULA eller Rusta t.ex.

• Ewald01

Sja, Gekås har väldigt fina och billiga datorväskor. Det är t.ex. en grej som jag köpte där. Köpte även en cirkelsåg där i fjol. Den var jättebillig, tror den kostade bara 99 SEK.

Det kann dock även finnas prylar som är dyrare än i andra affärer.

• Anonym
    ursula skrev 2014-08-24 22:55:44 följande:
    Skulle aldrig falla mig in att köpa kläder på internet eller Ullared
    Men det är ju det fina i kråksången. Du behöver inte. Det är valfritt.
Svar på tråden Gekås ullared, lönsamt?