Anonym skrev 2014-08-24 14:49:03 följande:
Jag tror att det blir mindre shoppingtid för mig genom att åka till Ullared eftersom jag då köper alla presenter, kläder, hygienartiklar mm som behövs, så jag behöver aldrig åka och köpa gummistövlar till barnen eller en värdinnepresent resten av året, som jag hör andra beklaga sig över att helgerna går åt till.
Det spelar såklart in hur nära man bor. Men bara att planera för hela årets klädinköp skulle ta oss flera dagar med att räkna och gissa på hur mycket barnen kan växa osv.
Vi köper kläder/skor till barnen kanske 3-4 gånger om året, då blir det lite enklare med storlek och så sticker en av oss och med en inköpslista till nån köplada och köper allt på nån timme. Inget hindrar att man köper hela årets klädesplagg samtidigt där också men det är ju som sagt apjobbigt att planera det så långt i förväg.
Lego, leksaker, elektronik mm beställer vi mestadels på nätet och sen är det bara att svänga förbi butiken efter jobbet och hämta. Till viss del även vuxenkläder som jeans, jackor mm då det är grymt mycket billigare att köpa dem ifrån tex polen/tyskland.
Presenter till bekanta blir oftast dryck/blommor om inget speciellt önskas.
Hygienartiklar köper vi samtidigt som vi köper mat. Man kan passa på att köpa fler om/när det är extrapris så tidsåtgången blir minimal.