• Anna9303

Gekås ullared, lönsamt?

Det sägs ju att Gekås är så billigt så jag tänkte att det är dags för ett första besök! Vi åker 5 stycken i en mycket liten bil och kan alltså inte handla hur mycket som helst. Vad jag undrar är vad som är mest lönsamt att köpa! Tjänar man 5 kr på tvättmedel och 2 kr på schampoo fyller jag hellre upp bilen med tvättmedel ;)

Så, vilka är era riktiga kap??
    Är inredning billigt? Smink? Bindor?
    Tack tack! :)

• Svar på tråden Gekås ullared, lönsamt?
  • Anonym (Lena)

hur mycket ska ni handla för var och en? Får det verkligen plats i er bil som ju verkar ganska liten?

Jag hade inte åkt dit om jag inte kan handla mer än 3-pack tandborstar och tre blomkrukor . 

Vill jag handla för 500 kr så kan ju det mycket väl bli två stora tunga kassar.  Om varje person handlar lika mycket, får det då plats?

Jag tror ni får tänka om när det gäller er bil. 

• Anonym
    Anna9303 skrev 2014-08-21 20:03:15 följande:

Vi kör 40 mil t&r och delar på bensinen såklart.

Så det är alltså kläder och annat plock? Har alltid trott att folk köper på sig typ hygienartiklar för ett år :O

Du tjänar inte pengar på att åka till Ullared om du jämför med att beställa från utlandet via Internet. Bara resan kostar ju 1000 kr (25 kr mil). Folk åker dit för att de tycker det är roligt.
  • Anonym
    Anonym skrev 2014-08-21 20:51:48 följande:
    Du tjänar inte pengar på att åka till Ullared om du jämför med att beställa från utlandet via Internet. Bara resan kostar ju 1000 kr (25 kr mil). Folk åker dit för att de tycker det är roligt.
    Nä man tjänar inte men man kan spara en hel del.
  • ursula
    Anonym skrev 2014-08-21 20:54:14 följande:
    Nä man tjänar inte men man kan spara en hel del.
    Kan ju vara så att man triggas att köpa sånt man inte behöver och inte skulle ha köpt annars
  • Anonym
    ursula skrev 2014-08-21 21:04:29 följande:
    Kan ju vara så att man triggas att köpa sånt man inte behöver och inte skulle ha köpt annars
    Det är ju inte omöjligt, men det kan man ju göra i vilken affär man än är.
  • Mika86

Vi bruka åka dit en gång varje år.

Köper kläder till barnen, sist vi va uppe köpte jag bodies för 40:-, jeans till äldsta pojken för 30:-, jeans till mig för 130:-, sängkläder för 99:-/st.

Jackor o termobyxor för 300-400:-.

Bakplåtspapper o maskindiskmedel köper jag så vi klarar oss i ett år.

Om det lönat sig att åka dit beror ju på hur långt mam kör o vad man köper

• Lönnsirap

Ridkläder, väskor och assessorer, lego, barnkläder (både ytterplagg och för inomhusbruk), skönhetsprodukter och underkläder (både vardags, finare och sport) är mina favoriter. Dvs saker som man tjänar på att köpa på ullared.

Vi köper ofta schampo, tvättmedel och plastpåsar också, men det handlar mest om att vi har plats i bilen och att vi "ändå är där"

Hobbygrejer, biltillbehör och verktyg kan också vara riktiga kap.
    Extraladdare till telefonen och annan elektronik brukar jag ofta köpa.

Hälsokost har jag också börjat köpa där.... Så det finns en hel del små, lättpackade grejer att köpa, även om man åker i liten bil.

• Anonym
    ursula skrev 2014-08-21 20:23:36 följande:
     . Vilket märke var det, Behöver en regnjacka
    peak nånting :)
  • ursula
    Anonym skrev 2014-08-23 10:20:06 följande:
    On the Peak Kanske
  • ursula
    Anonym skrev 2014-08-23 10:20:06 följande:
    Var det On The Peak var det inte en märkesjacka. Inget varuhus i hela världen utom Ullared säljer det märket
Svar på tråden Gekås ullared, lönsamt?