• Dao

    Är islam en fascistisk ideologi?

    Det här debattämnet startades nyss i ett annat religionsforum och jag kopierar helt enkelt in trådstarten eftersom det är uppenbart att den medvetandeprogrammering som är förutsättningen för extrema ideologiers genomslag som nazism, fazism, kommunism och islamism, visar sig här när de vidskepliga försvarar barnäktenskap, våld mot oliktänkande och kvinnoförtryck.

    Citat: "För närvarande är det rabalder i media gällande Nazister och Anti-Nazister som demonstrerar på gatorna. Detta fick mig att tänka på Islam.

    Min åsikt är att Islam (utöver att vara en religion), likt Nazismen, är en fascistisk ideologi.
    Här följer en typisk definition av begreppet fascism:

    "Fascism

    A governmental system led by a dictator having complete power, forcibly suppressing opposition and criticism, regimenting all industry, commerce, etc., and emphasizing an aggressive nationalism and often racism."

    Då är mina frågor till er:
    Är det rimligt att betrakta Islam som en fascistisk rörelse?
    Isåfall, bör vi behandla muslimer på samma sätt som vi behandlar nazister, dvs marginalisera och protestera när tillfälle ges?!


    Fundamentalistisk tro är de jagsvagas mentala kryckor
  • Svar på tråden Är islam en fascistisk ideologi?
  • pellepelle
    Dao skrev 2014-09-22 11:26:33 följande:
    Du behöver inte bemöda dig om att svara mig mera i det här temat eftersom din agenda redan har framgått övertydligt och eftersom mina kommentarer raderas efter de att de kränktas kör har ylat och den partiska administrationen har agerat, avstår jag från att tydliggöra min ståndpunkt för att skona moderatorerna från dilemmat; rättvis eller partisk. Skrattande
    Min "agenda" har ju uppenbarligen inte framgått till alla eftersom du missuppfattat den enligt inlägg #87. Men den har nog framgått till alla som kan se nyktert och neutralt på ämnet i alla fall. Och det räcker för mig
    Dao skrev 2014-09-22 11:36:04 följande:
    Jag ska försöka omformulera det senast raderade inlägget så att de kränktas kör slipper yla i onödan Oskyldig
    Islam är en vålds- och förtrycksinspirerande ideologi med tankebetvingade vidskeplighetsritualer som gör att den praktiserande utövaren helt enkelt inte kan göra neutrala omvärldsanalyser.
    Därför upplever dessa att det finns inslag av fredsvilja och medmänsklig hänsyn i islams agenda.
    De ser inte att de goda budskapen bara handlar om gärningar muslimer emellan medan de otrogna kuffarna ska tas om hand enligt sura 9:5
    Sahih International
    And when the sacred months have passed, then kill the polytheists wherever you find them and capture them and besiege them and sit in wait for them at every place of ambush. But if they should repent, establish prayer, and give zakah, let them [go] on their way. Indeed, Allah is Forgiving and Merciful.
    Fundamentalistisk tro är de jagsvagas mentala kryckor"

    Var det där snällt nog? Drömmer
    Ja lasslax sa just detta ja. Lika generaliserande och teoretiskt.

    Sen håller jag med om det sista du skriver om att fundamentalistisk tro är de jagsvagas mentala kryckor. Jag tror dock att du och jag har rätt skilda bilder av vad som är fundamentalism....



  • lasslax
    pellepelle skrev 2014-09-22 11:53:28 följande:
    Min "agenda" har ju uppenbarligen inte framgått till alla eftersom du missuppfattat den enligt inlägg #87. Men den har nog framgått till alla som kan se nyktert och neutralt på ämnet i alla fall. Och det räcker för mig
    Dao skrev 2014-09-22 11:36:04 följande:
    Jag ska försöka omformulera det senast raderade inlägget så att de kränktas kör slipper yla i onödan Oskyldig
    Islam är en vålds- och förtrycksinspirerande ideologi med tankebetvingade vidskeplighetsritualer som gör att den praktiserande utövaren helt enkelt inte kan göra neutrala omvärldsanalyser.
    Därför upplever dessa att det finns inslag av fredsvilja och medmänsklig hänsyn i islams agenda.
    De ser inte att de goda budskapen bara handlar om gärningar muslimer emellan medan de otrogna kuffarna ska tas om hand enligt sura 9:5
    Sahih International
    And when the sacred months have passed, then kill the polytheists wherever you find them and capture them and besiege them and sit in wait for them at every place of ambush. But if they should repent, establish prayer, and give zakah, let them [go] on their way. Indeed, Allah is Forgiving and Merciful.
    Fundamentalistisk tro är de jagsvagas mentala kryckor"

    Var det där snällt nog? Drömmer
    Ja lasslax sa just detta ja. Lika generaliserande och teoretiskt.

    Sen håller jag med om det sista du skriver om att fundamentalistisk tro är de jagsvagas mentala kryckor. Jag tror dock att du och jag har rätt skilda bilder av vad som är fundamentalism....



    Pellepelle,

    Eftersom du har skrivit för många motsägande saker, vill jag ställa frågan om min uppfattning av ditt ställningstagande stämmer:

    Du håller med om att islam är en fascistisk ideologi, men du anser att eftersom (enligt dig) merparten av muslimer inte följer islams våldsamma föreskrifter, muslimerna inte är fascister.

    Stämmer det här?
  • pellepelle
    lasslax skrev 2014-09-22 12:28:19 följande:
    Pellepelle,

    Eftersom du har skrivit för många motsägande saker, vill jag ställa frågan om min uppfattning av ditt ställningstagande stämmer:

    Du håller med om att islam är en fascistisk ideologi, men du anser att eftersom (enligt dig) merparten av muslimer inte följer islams våldsamma föreskrifter, muslimerna inte är fascister.

    Stämmer det här?
    Nej.
    Att det inte går in! Hur många gånger måste jag förtydliga. Och detta har jag redan skrivit i exempelvis inlägg 60, 62 och 74 :

    Det finns inslag av fascistoida regler i de muslimska skrifterna. Ja.
    Islam är en religion inte en ideologi. Däremot finns det ideologier som har inslag av islams skrivna regelverk. Följer man religionen islam är man muslim. Följer man de fascistiska ideologierna är man fascist. Och ja det finns muslimer som är fascister också. Eftersom man både kan tillhöra en religion och en ideologi.

    Kan jag vara tydligare? Går det inte in denna gång måste jag börja fundera på om du är ett troll eller bara försöker driva med mig!

    jag accepterar att du inte håller med mig, men att du inte efter så många inlägg förstår vad jag säger är oroväckande. Speciellt eftersom jag skrivit så extremt tydligt i exempelvis de ovan nämnda inläggen. Hur kan du tro att jag tycjer att islam är en fascistisk ideologi när jag bokstavligen skrivit att jag inte tycker det. Hur kan du då göra den tolkningen? Hur ska jag kunna ha någon tilltro till din tolkning av islams skrifter då du inte ens kan förstå en enkel tydlig mening på mellanstadissvenska!
  • Dao
    pellepelle skrev 2014-09-22 13:25:58 följande:.
    Islam är en religion inte en ideologi. 
    Nu går jag lite vid sidan av trådämnet för att bemöta ditt okunnighetsbevis och börjar med en annan FL-debatt: www.familjeliv.se/forum/thread/65426642-toalettetikett-for-muslimer. Som bland annat handlar om muslimernas toalettreglemente svenskmuslim.se/_forum3/viewtopic.php&t=1796

    Wiki en.wikipedia.org/wiki/Islamic_toilet_etiquette

    Det där är naturligtvis skitsaker men islam är ett politiskt regelverk som behandlar allt en muslim kan tänks göra när h*n äter och skiter, när h*n sköter sina affärer, när h*n rider kamel i öknen, när han slår sin hustru, när han hittar kuffar som han kan expediera; sura 9:5 And when the sacred months have passed, then kill the polytheists wherever you find them and capture them and besiege them and sit in wait for them at every place of ambush. But if they should repent, establish prayer, and give zakah, let them [go] on their way. Indeed, Allah is Forgiving and Merciful.

    Allt en muslim gör regleras av ökenguden allah och då bör du inse att islam är en politisk ideologi med kvasireligiösa vidskeplighetsinslag.
    Fundamentalistisk tro är de jagsvagas mentala kryckor
  • pellepelle
    Dao skrev 2014-09-22 13:59:20 följande:
    Nu går jag lite vid sidan av trådämnet för att bemöta ditt okunnighetsbevis och börjar med en annan FL-debatt: www.familjeliv.se/forum/thread/65426642-toalettetikett-for-muslimer. Som bland annat handlar om muslimernas toalettreglemente svenskmuslim.se/_forum3/viewtopic.php&t=1796

    Wiki en.wikipedia.org/wiki/Islamic_toilet_etiquette

    Det där är naturligtvis skitsaker men islam är ett politiskt regelverk som behandlar allt en muslim kan tänks göra när h*n äter och skiter, när h*n sköter sina affärer, när h*n rider kamel i öknen, när han slår sin hustru, när han hittar kuffar som han kan expediera; sura 9:5 And when the sacred months have passed, then kill the polytheists wherever you find them and capture them and besiege them and sit in wait for them at every place of ambush. But if they should repent, establish prayer, and give zakah, let them [go] on their way. Indeed, Allah is Forgiving and Merciful.

    Allt en muslim gör regleras av ökenguden allah och då bör du inse att islam är en politisk ideologi med kvasireligiösa vidskeplighetsinslag.
    Suck , att du orkar då vi redan haft denna diskussion i denna tråd. Du kommer med exakt samma påståenden och frågor igen. Och jag har redan besvarat detta flera gånger.

    Så eftersom du inte kommer med något nytt så kanske jag kan få fråga dig och lasslax något. Så diskussionen går vidare...

    1.Vad tror ni är viktigast för en religiös person. Tron på gud/gudarna eller tron på det regelverk som är upprättat i gudarnas namn? Rent generellt alltså?

    2.Vad tycker ni definierar en person som tillhörande en religion- huruvida hen tror på den specifika guden/gudarna eller huruvida hen förljer det uppdiktade regelverket.

    3.Vad tror ni andra inom samma religion anser vara definierande för huruvida någon annan tillhör samma religion- gudstron eller hur regelverket följs? I allmänhet alltså.

    Notera att detta är frågor och inte påståenden. Jag vill alltså ha svar, inte beläggas med åsikter jag inte har.


  • Hubbe
    Dao skrev 2014-08-26 12:12:24 följande:

    Det här debattämnet startades nyss i ett annat religionsforum och jag kopierar helt enkelt in trådstarten eftersom det är uppenbart att den medvetandeprogrammering som är förutsättningen för extrema ideologiers genomslag som nazism, fazism, kommunism och islamism, visar sig här när de vidskepliga försvarar barnäktenskap, våld mot oliktänkande och kvinnoförtryck.

    Citat: "För närvarande är det rabalder i media gällande Nazister och Anti-Nazister som demonstrerar på gatorna. Detta fick mig att tänka på Islam.Min åsikt är att Islam (utöver att vara en religion), likt Nazismen, är en fascistisk ideologi.Här följer en typisk definition av begreppet fascism:"FascismA governmental system led by a dictator having complete power, forcibly suppressing opposition and criticism, regimenting all industry, commerce, etc., and emphasizing an aggressive nationalism and often racism."Då är mina frågor till er:Är det rimligt att betrakta Islam som en fascistisk rörelse?Isåfall, bör vi behandla muslimer på samma sätt som vi behandlar nazister, dvs marginalisera och protestera när tillfälle ges?!


    Får Islam makten och Islamisk lag blir ett faktum istället för demokrati ja då ska icke-muslimer taxeras med en särskild skatt för de är inte muslimer dvs inte människor utan något i stil med apor och grisar. Detta för att påskynda deras konvertering till Islam. På arabiska kallas denna skatt för jizya för den som är obekant med saken. Detta har förekommit sen 600 talet sen Mohammeds första efterföljares tid och förekommer idag i tex Syrien och Irak där ISIS styr områden där det kan finnas kristna eller andra grupper som ej är muslimska.Men snart är Mellanöstern tömd på kristna (förutom i Israel) sen har Islamisterna bara sig själva att döda om man inte håller med varandras åsikter i fortsättningen.
  • lasslax
    pellepelle skrev 2014-09-22 13:25:58 följande:
    Nej.
    Att det inte går in! Hur många gånger måste jag förtydliga. Och detta har jag redan skrivit i exempelvis inlägg 60, 62 och 74 :

    Det finns inslag av fascistoida regler i de muslimska skrifterna. Ja.
    Islam är en religion inte en ideologi. Däremot finns det ideologier som har inslag av islams skrivna regelverk. Följer man religionen islam är man muslim. Följer man de fascistiska ideologierna är man fascist. Och ja det finns muslimer som är fascister också. Eftersom man både kan tillhöra en religion och en ideologi.

    Kan jag vara tydligare? Går det inte in denna gång måste jag börja fundera på om du är ett troll eller bara försöker driva med mig!

    jag accepterar att du inte håller med mig, men att du inte efter så många inlägg förstår vad jag säger är oroväckande. Speciellt eftersom jag skrivit så extremt tydligt i exempelvis de ovan nämnda inläggen. Hur kan du tro att jag tycjer att islam är en fascistisk ideologi när jag bokstavligen skrivit att jag inte tycker det. Hur kan du då göra den tolkningen? Hur ska jag kunna ha någon tilltro till din tolkning av islams skrifter då du inte ens kan förstå en enkel tydlig mening på mellanstadissvenska!
    OK, igen pga dina motsägande påståenden och vida blandade begrepp, frågar jag vidare, för att förstå hur du tänker.

    Du påstår att islam inte en ideologi. Om vi nu tar definitionen på vad en ideologi är:
    1. "samling sammanhängande idéer och värderingar" eller/och
    2. "de lärosatser, åsikter eller tänkesätt som omfattas av en individ, klass osv; i synnerhet de ideer på vilka ett politiskt, ekonomiskt eller socialt system grundar sig" eller/och
    3. "
    An ideology is a comprehensive normative vision, a way of looking at things, (...), and/or a set of ideas proposed by the dominant class of a society to all members of this society 

    Du får välja fritt vilken eller vilken kombination av definitionerna du vill använda och förklara på vilket sätt är islam INTE en ideologi ?

    Jag väntar med spänning.
  • lasslax
    pellepelle skrev 2014-09-22 18:54:17 följande:

    Och jag väntar med spänning på ditt svar till mig på mina frågor i inlägg 95. First things first!


    Jag har ju sagt att jag inte tänker argumentera mer, du har fått alla argument som finns.

    Angående dina frågor, om du insisterar (utan att argumentera i ämnet vi diskuterar):

    1. Nonsens fråga. Tro är en funktion, "regelverket" (ja, det som kallas för religion) är metoden till funktionen. Ingen av dem existerar utan den andra.
    (Vilken är viktigare, motorn eller bränslet?)

    2. Samma som 1.

    3. Här skiljer sig islam från alla andra religioner. Som exempel, kristendomen påbjuder tron men inte hur du skall utöva den. Du kan anses vara en gud kristen utan att följa liturgin. Islam per definition utdömer död på den som inte följer skriften exakt. Och då finns det vissa tolkningar vilka de exakta föreskrifter är, så dödar muslimer varandra, för de andra tolkningarna räknas som avfällingar.
    Sedan 9/11 dödades 23886 personer i islamiska terrordåd, i namnet av Allah.
    Merparten muslimer - på grund av annan tolkning av ditt "regelverk".

    Det här är list på de som missförstod islam de senaste 30 dagarna:

    DateCountryCityKilledInjuredDescription2014.09.21

    Egypt

    Cairo

    3

    6

    Fundamentalist bombers transform three police officers into a puddle of blood.

    2014.09.21

    Pakistan

    Punjab

    2

    1

    The caretaker of a mosque is among two people gunned down by sectarian rivals.

    2014.09.19

    Pakistan

    Karachi

    1

    0

    A Shiite banker is shot to death in front of his children by Sunni radicals.

    2014.09.19

    Libya

    Benghazi

    2

    0

    A blogger and his friend are shot to death by fundamentalists.

    2014.09.19

    Cameroon

    Ganse

    4

    0

    Four civilians are riddled with bullets by Boko Haram.

    2014.09.19

    Iraq

    Karradah

    9

    18

    Sunnis set off a bomb outside a Shiite mosque, laying out nine of their sectarian rivals.

    2014.09.19

    Afghanistan

    Baghlan

    6

    12

    Six people outside a mosque are sent straight to Allah by Religion of Peace rivals.

    2014.09.18

    Iraq

    Baghdad

    23

    50

    A suicide bombing is one of three blasts in Shiite districts that lay out two dozen innocents.

    2014.09.17

    Iraq

    Tarmiyah

    8

    16

    Eight Iraqis are exterminated by a Fedayeen suicide bomber.

    2014.09.17

    Nigeria

    Ungwar Ganye

    2

    0

    A pastor and one other person are murdered by angry Muslims.

    2014.09.17

    Nigeria

    Fadan-Karshi

    12

    4

    A dozen villagers are burned to death by Muslim terrorists, including the wife of a pastor.

    2014.09.17

    Nigeria

    Kano

    17

    34

    Two suicide bombers slaughter seventeen innocents at a teacher-training college.

    2014.09.16

    Afghanistan

    Kabul

    7

    20

    A suicide bomber kills seven people.

    2014.09.16

    Turkey

    Bab al-Salam

    7

    24

    Terrorists set off a car bomb at a border crossing.

    2014.09.16

    Iraq

    Duluiya

    7

    0

    Seven woman and children are exterminated by an ISIS rocket.

    2014.09.16

    Nigeria

    Fadan Karshi Daji

    33

    4

    Funlani terrorists massacre nearly three dozen villagers.

    2014.09.16

    Egypt

    Rafah

    6

    2

    Six local cops bleed to death following a Religion of Peace bomb blast.

    2014.09.16

    Afghanistan

    Herat

    6

    6

    The Taliban shoot six local cops to death.

    2014.09.16

    Iraq

    Fallujah

    7

    27

    Two children are among seven killed in two separate attacks by Mujahid terrorists.

    2014.09.15

    Pakistan

    Swat

    3

    0

    Three villagers are shot to death by Islamic terrorists.

    2014.09.15

    Pakistan

    Tal

    1

    2

    One other person is brought down by a Fedayeen suicide bomber.

    2014.09.15

    Pakistan

    Dera Ismail Khan

    3

    0

    Two brothers and their father are murdered in their home by Sharia advocates.

    2014.09.15

    Afghanistan

    Baghlan

    1

    7

    A Taliban bomb planted along a city square leaves one dead.

    2014.09.15

    Iraq

    Mosul

    1

    0

    A Christian who refused to convert to Islam is beaten by the Islamic State and then executed.

    2014.09.15

    Afghanistan

    Shahid Hasas

    1

    0

    A cleric is beheaded by fundamentalist rivals.

    2014.09.15

    Pakistan

    Pishan

    1

    0

    One person is killed when fundamentalists open fire on an anti-polio team.

    2014.09.15

    Iraq

    Baghdad

    3

    15

    Three residents are obliterated by a Mujahid car bomb.

    2014.09.15

    Iraq

    Mosul

    3

    0

    Three young people are executed by the Islamic State.

    2014.09.15

    India

    Poonch

    1

    5

    One person is killed by Muslim bombers.

    2014.09.15

    Yemen

    Jawf

    25

    0

    A clash between Sunni and Shia leaves over two dozen dead.

    2014.09.14

    Iraq

    Baghdad

    5

    0

    Rivals storm the home of a religious figure and murder five members of his family.

    2014.09.14

    Iraq

    al-Jumasah

    8

    0

    Eight Iraqis are rounded-up and executed by the Islamic State for 'plotting against Allah'.

    2014.09.14

    Thailand

    Narathiwat

    1

    1

    Muslim 'separatists' kill a 50-year-old man and injure his wife on their way back from market.

    2014.09.14

    Pakistan

    Nasir Bagh

    1

    0

    A prayer leader is shot to death for leading police in worship.

    2014.09.14

    Iraq

    Zab

    1

    0

    An engineer is publicly executed by the Islamic State.

    2014.09.14

    Nigeria

    Tunari

    20

    40

    Fulani mercenaries attack a Christian village en masse and slaughter over twenty residents, mostly women and children.

    2014.09.14

    Pakistan

    Karachi

    1

    0

    A Sunni leader is shot to death by Shiite radicals while sitting outside his store.

    2014.09.14

    Pakistan

    Karachi

    1

    0

    A Shiite cleric is shot to death by Sunni radicals while watering his lawn.

    2014.09.14

    Pakistan

    Spinwam

    3

    0

    Three border guards at a remote post are pasted by a Religion of Peace RPG attack.

    2014.09.14

    Pakistan

    Bara

    2

    0

    A married couple are killed just outside their home by Taliban fundamentalists.

    2014.09.14

    Mali

    Aguelhoc

    1

    3

    A peacekeeper is murdered by Jihadists.

    2014.09.13

    Iraq

    Ghadeer

    3

    1

    Three members of a Christian family are taken out by Sunni bombers.

    2014.09.13

    Nigeria

    Ngom

    25

    16

    Twenty-five people are machine-gunned at a market by Boko Haram.

    2014.09.13

    Syria

    Aleppo

    1

    0

    A British aid worker is beheaded by the Islamic State after being forced to read a statement blaming his own country.

    2014.09.12

    Iraq

    Rashid

    4

    0

    Four brothers are beheaded by the Islamic State for crimes against religion.

    2014.09.12

    Afghanistan

    Badakhshan

    6

    3

    A half dozen Afghan soldiers are disintegrated by a Taliban bomb blast.

    2014.09.12

    Libya

    Benghazi

    1

    0

    A mosque preacher is gunned down by suspected rivals.

    2014.09.11

    Thailand

    Pattani

    1

    0

    Militant Muslims beat a truck driver to death.

    2014.09.11

    Pakistan

    Orangi

    2

    0

    Two Shiites are brought down by Sunni gunmen. One was a doctor in his clinic.

    2014.09.11

    Pakistan

    Tank

    1

    0

    Religious extremists murder a peace committee member outside his home.

    2014.09.11

    Iraq

    Baghdad

    13

    41

    Two vicious bomb attacks leave thirteen dead.

    2014.09.11

    Iraq

    Karbalah

    3

    12

    Sunnis blow up a bus stop in a Shia area, killing three commuters.

    2014.09.11

    Iraq

    Diwaniyah

    6

    16

    A half-dozen people in a commercial district are laid out by a Mujahideen car bomb.

    2014.09.11

    Iraq

    Najaf

    5

    12

    Jihadi bombers strike a restaurant, taking out five patrons in mid-bite.

    2014.09.11

    Thailand

    Pattani

    4

    5

    Muslim terrorists spray a government building with gunfire, then throw a bomb inside.

    2014.09.11

    Philippines

    North Cotabato

    2

    0

    At least two people are riddled with bullets by Bangsamoro Islamic gunmen.

    2014.09.11

    Iraq

    Mosul

    7

    0

    Seven men are beheaded for speaking out against the Islamic State.

    2014.09.10

    Pakistan

    Damadola

    1

    0

    A guard for a polio team is murdered by fundamentalists.

    2014.09.10

    Iraq

    Baghdad

    14

    35

    Mujahid bomber blow up a pet market, killing over a dozen people and several animals.

    2014.09.10

    Iraq

    Baghdad

    6

    0

    Six people are obliterated by a Fedayeen suicide blast.

    2014.09.10

    Iraq

    Mosul

    31

    0

    Thirty-one police officers are executed for refusing to cooperate with the Islamic State.

    2014.09.10

    Iraq

    Zumar

    35

    0

    Yazidi women and children are comprise most of the thirty-five ISIS victims found in a mass grave.

    2014.09.10

    Iraq

    Barzak

    14

    0

    Fourteen dead Yazidis are found executed by caliphate terrorists. The victims include children.

    2014.09.10

    Pakistan

    Karachi

    1

    0

    A Shiite activist is gunned down by Sunni radicals.

    2014.09.10

    Pakistan

    Sharifabad

    1

    0

    A Shiite businessman is shot to death at his shop by sectarian Jihadis.

    2014.09.10

    Iraq

    Baghdad

    5

    9

    A Shahid suicide bomber takes out five Iraqis.

    2014.09.10

    Egypt

    Ansar beit al Maqdis

    1

    0

    A person is kidnapped and beheaded by Ansar beit al Maqdis.

    2014.09.10

    Pakistan

    Karachi

    1

    1

    A prominent Sunni scholar is shot to death by Religion of Peace rivals.

    2014.09.09

    Iraq

    Amerli

    6

    0

    Several Sunnis are beheaded by Shia militia.

    2014.09.09

    Syria

    Damascus

    5

    22

    Sunni militants send mortars into a Shia suburb, killing five people.

    2014.09.09

    Yemen

    Qattan

    4

    6

    Four people are laid out by a Religion of Peace suicide bomber.

    2014.09.09

    Nigeria

    Baza

    24

    14

    Two dozen Nigerians die during an attack by Boko Haram.

    2014.09.09

    Iraq

    Mosul

    5

    0

    Five women are kidnapped and beheaded by the caliphate for 'acting against the religion of Islam' by telling fortunes.

    2014.09.09

    Libya

    Benghazi

    5

    7

    Five local soldiers are murdered by Majlis al-Shoura.

    2014.09.09

    Pakistan

    Karachi

    2

    0

    Sectarian Jihadis shoot a blind man and his nephew to death.

    2014.09.09

    Syria

    Ram Hamdan

    45

    5

    Islamic State suicide bombers blow up a house hosting a meeting of rivals, killing up to forty-five participants.

    2014.09.09

    CAR

    Ngakobo

    13

    0

    A priest and three members of his congregation are among thirteen massacred by Muslim 'rebels'.

    2014.09.08

    Somalia

    Mogadishu

    12

    27

    A dozen people are blown to bits by a Shahid car bomber.

    2014.09.08

    Iraq

    Dhuluieh

    17

    71

    Islamic State members pump machine-gun fire and a bomb into a market, killing at least seventeen.

    2014.09.08

    Afghanistan

    Kandahar

    3

    6

    Three people are pulled into pieces by a Fedayeen suicide bomber.

    2014.09.07

    Nigeria

    Michika

    60

    0

    'Scores' of young people are rounded up and then forced on to the ground to have their throats slit by Islamists. Elderly people are also shot at close range.

    2014.09.07

    Syria

    Aleppo

    5

    30

    Five civilians are killed when Islamic State rebels send mortar shells into their neighborhood.

    2014.09.07

    Syria

    Aleppo

    3

    9

    ISIS gunmen fire point-blank into a bus, killing three passengers.

    2014.09.07

    Iraq

    Mosul

    40

    0

    Children and a female politician are among forty people reportedly executed by the Islamic State.

    2014.09.07

    Iraq

    Miqdadiya

    2

    2

    Two children are extreminated by a Mujahideen mortar round.

    2014.09.07

    Pakistan

    Sargodha

    3

    7

    Three people lose their lives when Religion of Peace rivals fire into a Sufi shrine.

    2014.09.07

    Yemen

    al-Baida

    2

    0

    Two traffic cops are sprayed with bullets by al-Qaeda.

    2014.09.06

    Libya

    Warshefana

    12

    10

    A dozen people are killed when an Islamist alliance sends shells into a residential neighborhood.

    2014.09.06

    Yemen

    Jawf

    20

    22

    Twenty others are reported killed during a sustained assault by Shiite militia.

    2014.09.06

    Pakistan

    Peshawar

    1

    0

    A Sikh is shot to death is shot to death outside his grocery store.

    2014.09.06

    Pakistan

    Azizabad

    2

    0

    A prominent Shia and his bodyguard are murdered by Sunni extremists.

    2014.09.06

    Lebanon

    Arsal

    1

    0

    Another captive is beheaded by caliphate terrorists.

    2014.09.06

    Nigeria

    Gulak

    100

    0

    More than a hundred innocents are thought to have been slaughtered during a two day binge by Boko Haram near a Bible college.

    2014.09.06

    Pakistan

    Karachi

  • lasslax

    Listan blev litet förvriden och kapad i längden, så det blev bara 15 dagar, men det borde väl räcka?
    Kan det inte vara så att det är DU som missförstår det som pågår?

Svar på tråden Är islam en fascistisk ideologi?