• Anne89

    Nidblödning/ägg som fäst eller bara mens på gång?

    Jag hade molvärk och ont i brösten 14-17/8 så någon gång där hade jag ägglossning.


    Den 22:a (ca 5-8 dagar efter ÄL) fick jag huggningar i livmodern under en dag (det var inte riktigt som vanlig mensvärk, utan mer centrerat på vissa punkter och inte så kraftigt). På natten fick jag sen ett rejält hugg i vänster äggstock (så pass rejält att jag vaknade av det). Kan det ha varit ägget som fäste?


    När jag vaknade på morgonen (den 23:e) hade huggningarna gått över till mer normal mensvärk, men detta är lite tidigt för mig att få mensvärk (jag brukar få mens ungefär 12-14 dagar efter ÄL och mensvärken brukar komma 1-2 dagar innan mensen).


    På morgonen den 24:e (ca 6-9 dagar efter ÄL) fick jag en liten ljusrosa flytning. Det var så lite att det inte syntes i trosorna och försvann lika fort som det kom. Kan detta ha varit en nidblödning?


    Idag är det den 27:e och mensen har fortfarande inte kommit. Det är i och för sig inte något konstigt i det då jag endast är på dag 10-13 efter ÄL. Det som är konstigt är att jag haft denna mensvärk dagligen i sex dagar men ingen mens. Det kan gå en halv dag utan att jag känner någonting, och sedan kan jag ha klassisk mensvärk som kommer och går i några timmar.


    I övrigt har jag inga symptom alls. Mina bröst var svullna till en början (vilket de brukar vara mellan ÄL och mens), men de har nu återgått till sitt normala tillstånd, trots att mensen inte kommit. Vad betyder detta?! :/


    Någon med liknande erfarenheter? Vad tror ni - finns det en chans att jag är gravid eller önskedrömmer jag?

    Nu blev det en lång text. Tack på förhand för ev. svar :)

  • Svar på tråden Nidblödning/ägg som fäst eller bara mens på gång?
  • Anne89

    Jo, det är ju så, vänta och se måste jag nog göra oavsett ^^ Går runt och tänker på detta varje minut så väntan är väldigt jobbig, så jag tänkte att det kanske fanns någon med liknande erfarenheter som man kunde få lite hopp av (eller kanske lite verklighetsförankring).. ^^

    Tack för svar!

  • Anne89

    Tack för svar, Kasperina. Det är ju lite klurigt det där, ingen graviditet är ju den andra lik så det är kanske lite svårt för mig att få något direkt svar på mina funderingar. :/

  • Anne89

    Ingen som känner igen sig i det jag skriver? Någon som upplevt samma sak eller något liknande? Eller kanske bara har ett input? ObestämdDrömmer

  • Anne89

    Jag ser att ganska många har läst tråden så jag uppdaterar här för er andra som kanske går i samma tankar som mig!

    Idag gjorde jag ett graviditetstest och det var ett superstarkt Plus redan efter en sekund!! Jag kan inte fatta att vi ska få vårt första barn :D

  • Anne89

    TokBarbro skrev 2014-09-29 00:29:12 följande:

    gratulerar anne89 :) kul att höra att du fick ett plus, plussade före mens eller efter?

    jag går her å väntar på svar. har typ också gått runt med mensvärk och ont rygg och vart konstig sen äl. har aldrig det så annars.. min mens ska komma runt den 30 sept. eller precis i början av oktober. har gjort ett test på bim-3 men det var neg. :( jag hoppas på ett pluss jag med. fick också en sparsam blödning efter äl. 

    er det her erat första barn? hoppas allt går bra med er...


    Tack. :)

    Jag testade mig efter att mensen skulle kommit, ca 15-18 dagar efter ägglossningen (har inte så bra koll då min cykel är oregelbunden).

    Det låter precis som för mig då, med värken och blödningen efter äl. :) Och jag var ju gravid, så jag hoppas att det är så för dig med! :)

    Detta är första barnet för oss. Nu är jag i vecka 10 :)
  • Anne89

    TokBarbro!

    Jag hade också ganska rejäl mensvärk precis där kring den tiden då mensen skulle komma. Var helt säker på att mensen var på gång, men den kom liksom aldrig. Så låt dig inte luras av mensvärken, växtvärk känns precis som mensvärk. :) Fast jag var precis som du, lite skeptisk, och det är nog smart - så att man inte blir allt för besviken sen när/om mensen trots allt kommer..

    Jag kan inte säga mycket om v.10. Går mest runt och väntar på inskrivning och ultraljud. Varje dag känns evigt lång. Jag har en extrem oro för missfall så jag längtar enormt tills jag är förbi vecka 13 (har fått missfall i vecka 13 tidigare).

    Uppdatera gärna om hur det går för dig sen! Håller tummarna. Jag vet att det känns som världens dummaste råd, men försök slappna av och tänka på annat. Blir det plus så är det fantastiskt Drömmer, men blir det minus så kommer det nya chanser. {#emotions_dlg.flower}

  • Anne89
    TokBarbro skrev 2014-09-30 00:43:26 följande:

    hej, anne89..Skrattande

    men vad fint skrivet det du skrev innanSkrattande blev så glad av värmen
    i texten..

    jag är lite manisk med att finna svar, men konstigt att man har alla symptom som jag faktiskt inte väntade på.
    vi har ju liksom lagt våra barnplaner på hatthyllan för länge sen å när alla ting kom av sig själv blev  man lite paff. efter många dagar med olika "symptom" så börjar man till slut å tänka å känna efter bevis... men får säkert svar om några dagar Obestämd

    trist att höra att du fått mf, så då hoppas vi ju självklart att denna gång blir en 
    Solig-skinshistoria.. har du ett tungt jobb? har du många jobbiga symptom nu?
    hoppas ni får en fantastisk graviditet tillsammans Skrattande


    Glad

    Gud vad jag känner igen mig. Vi hade också släppt tanken på att bli med barn, bestämde oss för att njuta av att vara två, och poff så var jag gravid. Drömmer Det är nog som folk säger att det är först när man slutar tänka på det som det händer.. Men bara för att det blev så för oss så behöver det ju inte vara så för alla. Hoppas hur som helst att det blir som ni vill nu, annars har jag ett tips; Tro på ödet! Det blir när det är meningen :)

    Jag har inget tungt jobb, jobbar inom äldreomsorgen. Men jag känner redan att det är jobbigt ändå, mitt tålamod tryter ofta och luktsinnet är ju känsligare... Jag har inga symptom alls förutom illamående/dålig matlust, kort stubin och ömma bröst. Inget jag lider av alls. Skulle egentligen vilja ha mycket mer symptom, som en bekräftelse på att man verkligen är gravid.

    Tack, vi hoppas på det bästa..
  • Anne89
    TokBarbro skrev 2014-09-30 12:33:05 följande:

    Hej igen Anne89:)

    Att jobba inom äldrevården tycker jag kan klassas som tubgt arbete, har jobbat själv inom det men för längesen, min syster har jobbat i många år och visst är det slitsamt arbete för både kropp å själ. Tycker du ska i vart fall roa ned tempo å bara lyssna på kroppen, det är ingen som har betalt för å springa:)

    Själv jobbar jag med lager/terminal å väldigt mycket lyft å sortering, jobbar fast 3-skift så blir nycket olika tider att sova på:(

    Ännu en dag utan mens men mer spänd mage och feberkänsla, hungrig men vill inte äta:( vill bara ha onyttiga ting eller kall mat(sallad å sånt) tanken på varm mat är jobbig:) magen min är svullen å ganska hård, jag är lite rund till vanlig men de sista dagarna så känns det som om magen står rätt ut. Ser ju fan gravid ut:) haha...

    Nu vill jag veta... Nu, så man eventuellt kan bli glad å börja blicka framåt:) men är ju säkert inget. Mannen vill inte tro att jag ör för att vi har ju trott förr. Men då hade jag ju aldrig det så här. Kanske är åldern som spökar:) är ju 34:)

    Men ha det bäst:) hörs snart!!


    Jo, mitt jobb kan vara både tungt och stressigt men jag har tur så jag har lyxen att kunna lägga schemat själv, så jag jobbar bara halvtid ungefär :) Hur ska du göra med jobbet om du är gravid/när du blir gravid då? Om det är tungt så blir det nog jobbigt med tunga lyft och konstiga arbetstider :/

    Jag kände också mycket symptom innan plusset som du gör just nu, men det var svårt att avgöra om det berodde på graviditeten eller på oron/nervositeten.. För efter plusset så lugnade sig många av symptomen. Vet du vilken dag du hade ägglossning? När ska du testa nästa gång?

    Det är helt klart ovissheten som är värst! Min kille trodde inte heller att jag var gravid, han blev nästan irriterad när jag satt och letade symptom. Men han blev desto gladare sen när det visade sig att jag var det. {#emotions_dlg.flower}
  • Anne89

    Tokbarbro

    Det låter ju konstigt att du fortfarande inte har fått något Plus! Om det gått 18-20 dagar sedan ägglossningen borde det definitivt ha visat plus vid det här laget..(?) Men alla symptom du har passar ju väldigt bra in på de symptom jag hade när jag plussade.. Testar du med morgonkisset?

    Det låter lite mystiskt med den tidiga värken, miniblödningen, och fortfarande ingen mens trots att det gått så länge sen ägglossningen.. Men ändå inget plus!

  • Anne89

    Ja det sägs ju att det kan skilja sig mycket, vissa visar plus långt innan BIM och andra inte förrän mycket senare.. Så det blir spännande att se hur det går :) Skriv när du vet! :)

    Tiden går sakta här, det känns inte som att det händer nåt. Mår lite illa men annars går jag bara och väntar på ultraljud så man får en bekräftelse på att man verkligen är gravid och att det finns en bebis där inne. På måndag har vi inskrivning på MVC så då hoppas jag att vi får veta när vi kan få ultraljud. :)

  • Anne89
    TokBarbro skrev 2014-10-08 12:57:11 följande:

    Hej anne89:)

    Här har det inte hänt något ändå:(

    Mensen har inte kommit alls, är sån ca på bim+7. Jag har ibland väldigt ont i magen å de sista dagarna har jag haft en del febertoppar. Jag har å en hel del flytningar så man tror ju mensen kommit igång men ikke. Flytningarna är liksom väldigt vattniga. Känns som om jag sitter med konstant mensvärk å ont i huvudet.

    Tog det senaste gravidtestet i söndags å då var jag ju ändå på typ bim +4. Så jag vet inte vad som sker. Dålig i magen hela tiden å väldigt trög å bubblig mage.

    Alltså alla symptomer är kvar men ingen mens.

    Försöker å inte tänka for mycket, men alla vet ju hur det är. Därför har jag inte vart inne på familjeliv så mycket de sista dagarna:(

    Hur går det för er då?:) allt bra? Hoppas ni har det bäst:) kramar!!


    Men vad konstigt! :/ Du kanske ska ringa och prata med en barnmorska? Så kanske du får lite klarhet i det hela.. Förstår att det är jobbigt att gå runt och må dåligt och inte veta vad som händer.

    Här går det bra, vi har varit på inskrivning och inväntar nu ultraljud (som dock inte äger rum förrän i december). Oron börjar släppa mer och mer, går in i vecka 12 om ett par dagar. Tackar som frågar. :) Stor kram
Svar på tråden Nidblödning/ägg som fäst eller bara mens på gång?