• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • Bell13
    mandalii skrev 2014-09-30 15:28:34 följande:
    Är det den här modellen du tänker köpa? Jag älskar den här färgen, så snygg! Men vågar man beställa från Holland? Hur funkar det? Hur menar du med adapter för bilstol?
    www.babyplus.nl/nl/p-bugaboo+cameleon+sup3+classic+navy+blue-2106
    Den här tänkte vi oss

Det är en eller snarare två grejer man sätter på vagnen så man kan klicka i babyskyddet där om det skulle behövas. Mugghållare är ett måste för mig också.

Tycker nog att det är värt priset iaf i Holland. Garantin på vagnen gäller i Holland och inte i Sverige.

• Bell13
    madde10 skrev 2014-09-30 15:37:57 följande:

Idag har jag varit på kub. Var så sjukt nervös att jag höll på att kräkas. Det visade sig vara jättebra, 1:14000! Så jag o mannen bestämde oss för att skippa nipt blodprovet. Nu kan jag äntligen slappna av lite och njuta av graviditeten. Såå skönt :)

Grattis vad skönt för er. Ni hade ju haft sådan otur tidigare.

Vi skippar också blodprovet, min sambo och jag med känner oss ganska säkra på att barnet är friskt.
  • Hanna 681

Idag har jag varit på kub. Var så sjukt nervös att jag höll på att kräkas. Det visade sig vara jättebra, 1:14000! Så jag o mannen bestämde oss för att skippa nipt blodprovet. Nu kan jag äntligen slappna av lite och njuta av graviditeten. Såå skönt :)

Vad skönt! Grattis!
  • silverfirren

Fick i förra veckan reda på att läkaren ville göra en glukosbelastning för att jag är överviktig. Har vart extremt nervös och efter som jag är extremt nål rädd och alla komplikationer för barnet så ville jag verkligen inte ha diabetes. Men va iallafall in i dag och gjorde glukosbelastningen och fick jätte bra prover så nu kan jag vara positiv igen Skrattande

• JhjärtaK

Toppensiffra, grattis! Firade ni på något sätt?
  • JhjärtaK
    silverfirren skrev 2014-09-30 17:44:03 följande:

Fick i förra veckan reda på att läkaren ville göra en glukosbelastning för att jag är överviktig. Har vart extremt nervös och efter som jag är extremt nål rädd och alla komplikationer för barnet så ville jag verkligen inte ha diabetes. Men va iallafall in i dag och gjorde glukosbelastningen och fick jätte bra prover så nu kan jag vara positiv igen Skrattande

Härligt att höra!
  • JhjärtaK
    Mars12 skrev 2014-09-30 13:40:55 följande:

JhjärtaK: Skönt med många kontroller på dom små liven :) Det kommer bli ett heltidsjobb för dig att springa där, haha! :)

Vilken vecka är du i nu?

Ja mycket åkande blir det

Jag går in i vecka 15 imorgon enligt min bm och i övermorgon enligt senaste UL men jag räknar i övermorgon
  • madde10

Tack alla :)
    Nej, vi har faktiskt inte firat det, men jag har börjat planera lite framåt, det har jag inte vågat innanSolig
    Blev framflyttad 2 dagar så idag är jag i v 13, 12+0 och det känns ju också jättebra :)

• emmasdag

99 % säker på att jag igårkväll kände skatten i magen! En ljuvlig känsla, och väldigt tidigt då jag på torsdag går in i vecka 14! Någon mer som tror sig ha känt något inifrån? :)

• JhjärtaK
    emmasdag skrev 2014-09-30 19:11:21 följande:

99 % säker på att jag igårkväll kände skatten i magen! En ljuvlig känsla, och väldigt tidigt då jag på torsdag går in i vecka 14! Någon mer som tror sig ha känt något inifrån? :)

Mysigt! Jag har tyckt mig känna i några dagar nu men kanske inte så konstigt då det är min andra graviditet plus att de är två som kör runt men riktigt säker är jag inte. Det kommer nog mer tydligt om några veckor
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)