• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • Sommarsnö

Vaknade inatt med sammandragningar var femte minut. Det höll på i tre timmar men eftersom de inte var särskilt smärtsamma så ringde jag inte förlossningen. Nu är de borta. Är det vanligt med så täta förvärkar eller kan det vara på G nu snart tro?

• Hanna 681

Appropå det där med svanskotan. Fick en spricka (gjorde ingen röntgen, men hade ont i flera veckor efter fl) i svanskotan när jag födde min son. Barnet kan alltså ligga så att det trycker mot svanskotan.

• Hanna 681
    Agnesmamma01 skrev 2015-04-06 11:39:55 följande:

Har hängt med i tråden från start men aldrig tagit mig tid att skriva.

Väntar andra barnet som var beräknat 4/4 och har hela tiden varit inställd på att bebis skulle komma före eftersom första kom dagen före bf.

Men nu sitter man här och gått över 2 dagar och känns inte alls som att det är på G.

Har provat storstädning och färdknäpp flera gånger men inget verkar fungera :P

Någon mer som varit med om liknande? När kom era bebisar? Kommer aldrig orka va gravid ända till 42+0!!!

Väntar mitt tredje barn och har bf idag. Födde första barnet två dagar tidigare och förväntade mig då att andra barnet också skulle komma innan bf, men han kom en vecka efter bf. Denna gång räknar jag med att gå över tiden, men vill inte heller vänta till 42+0. Tredje barnet verkar lite klurigt dock!
  • Hanna 681
    Sommarsnö skrev 2015-04-06 13:00:29 följande:

Vaknade inatt med sammandragningar var femte minut. Det höll på i tre timmar men eftersom de inte var särskilt smärtsamma så ringde jag inte förlossningen. Nu är de borta. Är det vanligt med så täta förvärkar eller kan det vara på G nu snart tro?

Hade så med andra barnet, täta förvärkar som försvann. En dag utan några som helst värkar, sedan startade det igen efter ett dygns vila.
  • Bell13

Det är nog olika. Jag har haft onda förvärkar hela dagen startade min värkapp men nu har det lugnat ner sig lite grann.

När har du bf?
  • Badblomma

Jag har oxå haft några nätter/kvällar med regelbundna sammandragningar. Men här händer inget. BF-13

Jag har dock haft lite mer molvärk idag och känt hur bebis bökat mer nedåt än vanligt.

håller tummar och tår för oss.
  • Badblomma

Är det någon här som dricker hallonbladste? Hur många koppar tar ni om dagen och hur snabbt trappade ni upp intaget? Om man vill kickstarta en förlossning, hur mycket ska man våga dricka då?

• Sommarsnö
    Badblomma skrev 2015-04-06 16:55:48 följande:

Är det någon här som dricker hallonbladste? Hur många koppar tar ni om dagen och hur snabbt trappade ni upp intaget? Om man vill kickstarta en förlossning, hur mycket ska man våga dricka då?

Funderat på det men inte börjat. Vad har det för fördelar egentligen? Ska förlossningen bli smidigare om man dricker det?
  • Sommarsnö
    Bell13 skrev 2015-04-06 15:40:47 följande:
    Det är nog olika. Jag har haft onda förvärkar hela dagen startade min värkapp men nu har det lugnat ner sig lite grann.

När har du bf?
    Bf 10 april. Jag försöker tänka att alla säger att "du vet när det är dags". Antar att man har rejält ont då. Men en tjej i min profylaxgrupp hade en mamma som öppnat sig 10 cm utan att hon känt det. Måste ju vara väldigt ovanligt men det händer tydligen.
  • Badblomma
    Sommarsnö skrev 2015-04-06 17:14:00 följande:
    Funderat på det men inte börjat. Vad har det för fördelar egentligen? Ska förlossningen bli smidigare om man dricker det?
    Man ska känna ett allmänt förbättrat välbefinnande, förlossningen ska gå smidigare, läkningen ska gå snabbare, amningen ska gå lättare m.m. bara en massa fördelar, men så innehåller även hallonbladen oxytocin (stavas det så?), vilket är det ämne som framkallar sammandragningar. jag har druckit det i 3 dagar nu. men har inte märkt någon skillnad i hur sammandragningarna känns.
    drack en kopp dag ett, en och en halv kopp dag två och två koppar idag. man ska väl försöka dricka det i någon vecka innan bebis kommer och även efter att bebis kommit ut för att det ska ha god effekt på allt de säger.

Köp och testa vet ja!
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)