• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • Sommarsnö

Alltså jag förstår mig inte riktigt på den där TENS:en. Har bara ont framtill i magen under sammandragningarna men där får man ju inte sätta elektroderna. De rekommenderade istället att man skulle sätta dem i ljumsken och höften men det hjälper ju inte ett dugg känner jag för det är ju inte där jag har ont. Någon som har fått till en bra smärtlindring för magpartiet med TENS?

• Smulan 89

Har hängt både här och i bf mars-tråden, då jag fick bf 31 mars efter rul. Är på bf+6 idag. Sista kollen hos bm imorgon och sen får sjukhuset ta över. Hoppas att slippa igångsättning, men det ser mörkt ut just nu, då jag endast har lite sammandragningar under dygnet till och från. Har bara igångsättningar (2 st) bakom mig, så vet hur det kan vara, även om varje förlossning är unik.

• Hanna 681
    Sommarsnö skrev 2015-04-06 20:09:35 följande:

Alltså jag förstår mig inte riktigt på den där TENS:en. Har bara ont framtill i magen under sammandragningarna men där får man ju inte sätta elektroderna. De rekommenderade istället att man skulle sätta dem i ljumsken och höften men det hjälper ju inte ett dugg känner jag för det är ju inte där jag har ont. Någon som har fått till en bra smärtlindring för magpartiet med TENS?

För mig har det bara gjort ont framtill i magen i början. När värkarna blir kraftigare har det gjort ont där bak i ryggslutet. Tensen tycker jag ändå kan vara bra i syfte att du blir avslappnad och lugn genom värkarna.
  • Hanna 681
    Sommarsnö skrev 2015-04-06 19:00:17 följande:
    Startade förlossningen sedan när det kom tillbaka eller var det ytterligare dagar med lugn? Mina femminuters har startat nu igen så jag ringde förlossningen och de tyckte att jag ska vara hemma så länge det känns bra. Får se om det tilltar inatt.
    När det startade igen var det på riktigt

Hoppas det är dags för dig! Jag vill också föda nu!
  • Badblomma
    Sommarsnö skrev 2015-04-06 20:09:35 följande:

jag satte dem på höften och på varsin sida av svanskotan och drog på rätt mycket tryck i TENSen, då hjälpte det mig att fokusera på något annat även om det inte smärtlindrade så mycket i magen.
    på förlossningen fick jag akupunktur över blygdbenet. det lättade smärtan lite.
    Hur går det?
  • Anonym (Lillan)

Idag har jag haft molvärk i ryggen plus förvärkar då och då. Jag hoppas verkligen det är någonting på gång. Bf-8 idag och jag har börjat samla på mig vatten i fötterna och benen. Hon får gärna komma nu.

Håller tummarna att vi alla som är på gång får föda så fort som möjligt.

• Linc
    Sommarsnö skrev 2015-04-06 18:28:13 följande:

Det finns inga andra bieffekter av det då? Är lite försiktig med hälsokostpreparat när jag är gravid. Finns det några studier på det? Frågade min bm men hon hade inte hört talas om det.

Inte vad jag hört! Men man ska undvika det Tidigt i graviditeten just för risken att det ska framkalla sammandragningar (som kan leda till missfall i början antar jag) Men är man som vi nära bf så ska det inte vara någon fara! Det finns rätt mycket info på amerikanska sidor and hallonbladste! :)
  • emmasdag
    Smulan 89 skrev 2015-04-06 20:36:23 följande:

Har hängt både här och i bf mars-tråden, då jag fick bf 31 mars efter rul. Är på bf+6 idag. Sista kollen hos bm imorgon och sen får sjukhuset ta över. Hoppas att slippa igångsättning, men det ser mörkt ut just nu, då jag endast har lite sammandragningar under dygnet till och från. Har bara igångsättningar (2 st) bakom mig, så vet hur det kan vara, även om varje förlossning är unik.

Har du negativ erfarenhet av igångsättning? Varför isåfall? Hoppas de kommer igång av sig själv snart! :)
  • Bell13

Igår vid 18.30 fick jag värkar var tredje minut som varade i 60 sekunder.

Vi åkte in vid 21.30 och på ctg såg vi tydligt att värkarna fortsatte, de gjorde riktigt ont men var ändå hanterbara.

Jag var bara öppen 2 cm så de sa att vi kan stanna i 2 h och efter det kollar vi hur det ser ut igen.

Efter 2 h gjordes ny ctg och värkarna var kortare och kändes inte ens och jag hade inte öppnat mig nånting så vi åkte hem.

Trodde verkligen att han skulle komma igår. Tänkte ringa min bm och be om hinnsvepning idag.

• Linc
    Bell13 skrev 2015-04-07 08:19:44 följande:

Igår vid 18.30 fick jag värkar var tredje minut som varade i 60 sekunder.

Vi åkte in vid 21.30 och på ctg såg vi tydligt att värkarna fortsatte, de gjorde riktigt ont men var ändå hanterbara.

Jag var bara öppen 2 cm så de sa att vi kan stanna i 2 h och efter det kollar vi hur det ser ut igen.

Efter 2 h gjordes ny ctg och värkarna var kortare och kändes inte ens och jag hade inte öppnat mig nånting så vi åkte hem.

Trodde verkligen att han skulle komma igår. Tänkte ringa min bm och be om hinnsvepning idag.

Oj! Hoppas det snart kommer igång "på riktigt" nedrans kropp å luras! :/ Lycka till! Kram
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)