• KonstantSugen

Onanerar jämt (kvinna)

Jag är en kvinna som börjar närma mig 30 år.
    Ända sedan jag för första gången upplevde en orgasm som 9-åring har jag varit fast. Medan mina kompisar umgicks på helgerna så låste jag in mig på rummet hemma och onanerade, jag kunde komma 20-30 gånger på en kväll.

Sedan har det fortsatt i samma bana.
    Jag har barn och familj. Varje kväll när maken tittar på TV går jag in i badrummet och onanerar. Han har inte alls samma sexlust som jag.
    (Jag har f.ö. aldrig lyckats komma TILLSAMMANS med en man, jag har mitt speciella sätt att onanera på).

Härom kvällen jobbade min man kväll och jag kom ca 20 ggr den kvällen.
    Jag tror inte att det är normalt. Använder även onani när jag är arg/ledsen/irriterad.
    Bör jag söka en gynekolog för dessa problem eller rent av en psykiater? Någon annan med samma problem?

• Svar på tråden Onanerar jämt (kvinna)
  • redstripe

Nu är jag kille, men bör mindervärdeskomplex bortrest kan jag inte tänka på nåt annat än att onanera. Det är som att det slår slint i skallen. Kan onanera en hel dag. Känner mig helt dum i huvudet. Tror du är långtifrån ensam KonstantSugen

• KonstantSugen
    Anonym (Också kåt) skrev 2014-08-29 23:07:30 följande:

Men om du inte kan komma med din man för att du gör på ett visst sätt, visa honom!

Du kanske behöver (ursäkta språket) bli rejält knulld och komma utan hans behandling...

Jag (kvinna) gillar också onani, tro mig! Men jag kan onanera två- i kåtaste fall tre ggr på en dag, men om jag o sambon har riktig härligt sex, då är jag mer nöjd och längre nöjd! Kanske både sexuella Och känslomässiga behov som behöver fyllas?

Tro mig, vi har haft våra sexsnack många gånger. Det slutar ändå med att han ligger och juckar i två minuter och sen är det klart. Han har blivit som en bror för mig, att visa honom skulle vara DÖ-pinsamt.
    Men jag förstår vad du menar. Jag behöver mer sex.

Det är lite DÄR mitt problem sitter. Du kan komma max 3 ggr. Vad har jag för FEL som gör att jag kan komma 25 gånger? Är mitt problem fysiskt? Har jag en minipenis? Haha. Eller är det psykiskt? Ska det ens vara möjligt att gnida sig till en orgasm i flera timmar i rad? Det gör att jag känner mig så jävla konstig.
  • KonstantSugen
    redstripe skrev 2014-08-29 23:09:18 följande:

Nu är jag kille, men bör mindervärdeskomplex bortrest kan jag inte tänka på nåt annat än att onanera. Det är som att det slår slint i skallen. Kan onanera en hel dag. Känner mig helt dum i huvudet. Tror du är långtifrån ensam KonstantSugen

Då är du som jag. Varför gör du det? Är du pervers? Psykiskt störd? Eller helt normal? Det är lite det jag vill ha svar på när det gäller mig själv Är det enbart p.g.a. kåthet? Eller försöker vi fylla något annat behov?
  • Chester Copperpot
    KonstantSugen skrev 2014-08-29 23:06:44 följande:
    Tack för din analys och att du tog dig tid. Det stämmer nog till viss del ja. Det handlar ju förstås inte bara om vid bråk, utan jag onanerar vid första bästa tillfälle. Samtalsterapi, sitta öga mot öga med en person och erkänna vad jag gör. Fruktansvärt pinsamt. 
    Ja, alltså, jag menar inte samtalsterapi om ditt onanerande. Jag menar samtalsterapi för att lösa dom grundläggande konfliktkällorna.

Skit i ditt onanerande, det är faktiskt inte det viktigaste. Eller ens grundkällan i problemet. Onanerandet är en överslagsgärning, ungefär som såna där stressade laboratoriemöss som springer runt i labyrinter och kliar sig excessivt på benen tills det börjar blöda. Onanerandet är ett symptom på andra problem, och det är dom problemen du behöver lösa.

Du onanerar som ett stressymptom, och det är källorna till stressen som är problemet. Onanerandet kan ses som ett missriktat, dock välhjärtat försök till stressjantering. Du försöker minska stressen i ditt liv. Men du blir ju inte av med källan till stressen genom att onanera bort dom. Du kan bara lösa problemen med att gå till källan.

Och där kan det vara bra med någon sorts form av terapi, så att du kan förstå vad det är som gör dig stressad, och varför du inte kan hantera dina konflikter bättre.

• Anonym (intressant.)
    KonstantSugen skrev 2014-08-29 23:10:35 följande:
    Tro mig, vi har haft våra sexsnack många gånger. Det slutar ändå med att han ligger och juckar i två minuter och sen är det klart. Han har blivit som en bror för mig, att visa honom skulle vara DÖ-pinsamt.
    Men jag förstår vad du menar. Jag behöver mer sex.

Det är lite DÄR mitt problem sitter. Du kan komma max 3 ggr. Vad har jag för FEL som gör att jag kan komma 25 gånger? Är mitt problem fysiskt? Har jag en minipenis? Haha. Eller är det psykiskt? Ska det ens vara möjligt att gnida sig till en orgasm i flera timmar i rad? Det gör att jag känner mig så jävla konstig.
    Ok, du kan komma 25 gånger. Vad händer om du slutar efter 2-3 gånger?
    Kan du kanske inte sluta när du väl har börjat?
    Och hur är det isf med andra saker i tillvaron: Finns det isf andra saker där du "blir fast i det" och får svårt att lägga av och göra något annat, eller gäller detta bara onanin?
  • Anonym (intressant.)
    Chester Copperpot skrev 2014-08-29 23:14:30 följande:
    Ja, alltså, jag menar inte samtalsterapi om ditt onanerande. Jag menar samtalsterapi för att lösa dom grundläggande konfliktkällorna.

Skit i ditt onanerande, det är faktiskt inte det viktigaste. Eller ens grundkällan i problemet. Onanerandet är en överslagsgärning, ungefär som såna där stressade laboratoriemöss som springer runt i labyrinter och kliar sig excessivt på benen tills det börjar blöda. Onanerandet är ett symptom på andra problem, och det är dom problemen du behöver lösa.

Du onanerar som ett stressymptom, och det är källorna till stressen som är problemet. Onanerandet kan ses som ett missriktat, dock välhjärtat försök till stressjantering. Du försöker minska stressen i ditt liv. Men du blir ju inte av med källan till stressen genom att onanera bort dom. Du kan bara lösa problemen med att gå till källan.

Och där kan det vara bra med någon sorts form av terapi, så att du kan förstå vad det är som gör dig stressad, och varför du inte kan hantera dina konflikter bättre.
  • Anonym (Sanna)
    KonstantSugen skrev 2014-08-29 22:38:56 följande:

Ända sedan jag för första gången upplevde en orgasm som 9-åring har jag varit fast. Medan mina kompisar umgicks på helgerna så låste jag in mig på rummet hemma och onanerade, jag kunde komma 20-30 gånger på en kväll.

Jag har barn och familj. Varje kväll när maken tittar på TV går jag in i badrummet och onanerar. Han har inte alls samma sexlust som jag.
    (Jag har f.ö. aldrig lyckats komma TILLSAMMANS med en man, jag har mitt speciella sätt att onanera på).

Jag tror inte att det är normalt. Använder även onani när jag är arg/ledsen/irriterad.
    Bör jag söka en gynekolog för dessa problem eller rent av en psykiater? Någon annan med samma problem?

Förstår att det är jobbigt och tar en massa tid och kraft.

För några år sedan gick ett tv-program som handlade om en kvinna som hade sådana spänningar att det enda hon kunde göra gör att få det att släppa var att få orgasm. Hon led verkligen av detta och det påverkade hela livet. Då behöver man hjälp. Vet inte om det är så för dig?

Det finns en diagnos, men jag kommer inte på den nu.... Programmet var från England.
  • Anonym (Sophie)
    KonstantSugen skrev 2014-08-29 22:38:56 följande:

Äntligen nån likadan. Är en riktig fingerFia som iaf 3 gånger varje dag sen jag va 12 pullat och kommit. Har t.om gjort det så mkt att jag har ont i axel och skuldra och nacken,spänningsvärk förslitning kroniskt p,ga mitt pullande så fått byta arm.
  • Anonym (intressant.)
    Anonym (Sophie) skrev 2014-08-30 00:07:33 följande:
    Äntligen nån likadan. Är en riktig fingerFia som iaf 3 gånger varje dag sen jag va 12 pullat och kommit. Har t.om gjort det så mkt att jag har ont i axel och skuldra och nacken,spänningsvärk förslitning kroniskt p,ga mitt pullande så fått byta arm.
    Hej fröken FF, har du lyckats få det att bli lika skönt även med andra armen då? :)
Svar på tråden Onanerar jämt (kvinna)