Sukie skrev 2014-08-31 21:31:46 följande:
Jaså det var ju idiotiskt, då tycker jag du gör helt rätt i att byta bank. Enda sättet, rösta med fötterna. Fattar inte varför, man kan ju inte göra betalningar eller överföringar genom Tink, bara se informationen?
Jag bytte från SEB till Danske för att de hade en bättre app. Mobilappen är faktiskt riktigt bra, online har varit lite mer trassel och jag tycker den sidan är bitvis rätt kasst utformad, men det funkar OK. Behöver inte bekräfta i Tink med Danske.
Off topic, men Danske hanterar inte kontanter alls, man får gå till Forex. Kan vara värt att veta.
(Fattar öht inte varför svenska banker insisterar på så fruktansvärt klumpiga och djupt irriterande säkerhetsprocedurer. Bodde 15 år utomlands utan att använda en enda dosa och utan att någonsin ha säkerhetsproblem. Så mycket smidigare när systemet bygger på information som bara du vet, snarare än förbestämda koder. HATAR dosorna.)
Tack för din feedback!
Bankerna är så jävla feta och nöjda tyvärr, hade de fått kämpa lite för kunderna hade vi haft mer såna saker som Tink.
Jag hade lagt in en räkning via webben som när den skulle dras inte kunde dras, hade inte täckning. Det upptäckte jag tre veckor senare när jag gick in via webben. HUR svårt hade det varit för SEB att lägga in en notifiering via appen; Hallå du har en obetald räkning? Men de behöver inte anstränga sig helt enkelt.