• Anonym (söndersliten)

Sexleksaker och kläder från ex relation

Hur hade ni reagerat om er partner hade med sig en liten resväska med sexiga underkläder och en liten väska med sexleksaker från ett tidigare förhållande in i ert förhållande?

Jag vet ärligt inte hur jag ska hantera detta mer? Till saken hör att det senare visa sig att hon hade mer i bagaget i form av bilder som hennes ex tagit på henne (förmodligen innan de skulle ha sex).

Kläderna försökte hon bortförklara med att hon köpt på sig dem för den rätte. Blåögd och kär kommenterade jag inte det och lät det hela vara. Efter ett tag slängde hon självmant alla leksaker från tidigare förhållande och efter ytterligare någon tid kom hon förmodligen inte i sina sexiga kläder (för den rätte) heller. Så de åkte med ut självmant.

Vi har levt tillsammans ganska länge nu (i 13 år) och har ett förhållande som gått lite som en berg och dal bana. Men på senare år har allt blivit stabilare. Jag älskar verkligen min galenpannan, men..... All denna vetskap sliter mig i stycken av lite olika anledningar.

Jag har en väldigt hög sexdrift och ser sex som något lika behövligt som många andra saker i vardagen. Hon klarar sig på 2 - 3 gånger i månaden och tycker det är lagom. Under den långa tiden vi varit ihop har hon klätt upp sig för mig ett par gånger. Det går att räkna gångerna på min ena hand och förmodligen blir det t.o.m något finger över när man räknat klart.

Så tankarna far runt inom mig då och då. Och under perioder när jag har väldigt mycket lust blir det helt outhärdligt. Jag har tagit upp det med henne och får bara som svar att "har du inte släppt det än?", eller "det måste du bearbeta själv!" Ja det är kanske så, för att klä upp sig för mig och verkligen visa att JAG, den hon gift sig med är unik. Det kommer inte ske det förstår jag och jag vill inte tjata. Det räcker att jag tjatat om sex. Detta gör jag inte mer för jag klarar helt enkelt inte att få fler nej när jag är kåt.

Hur ska jag ta mig igenom det här? Har funderat på skilsmässa då jag inte alls känner mig som den "rätte". Men det känns galet att skiljas på grund av sexlivet och något hon gjort för 13 år sedan. Men vad fan det är mitt psyke, som ni förstår vet jag inte vilket ben jag ska stå på och allt känns jätte jobbigt. 

• Svar på tråden Sexleksaker och kläder från ex relation
  • Anonym (GH)

Kanske prata med någon för att få hjälp att bearbeta dina tankar kring hennes förflutna?

• Anonym (m)

jag är medelålders, jag har ganska nyss träffat en ny man. Så klart har jag kläder i garderoben och såklart begriper han att allt inte är nyinköpt för hans skull. Men det blir ju rätt dyrt om man ska skrota alla nattlinne och annat snyggt man har när man möter någon ny. 

men sen står det att ni varit ihop i 13 år! Är det rätt? 
    Hur kan du fundera på gamla kläder efter 13år! Det borde du väl i så fall sagt redan första månaden, typ

sedan att ni har olika sexlust är ju en helt annan fråga och det är väl troligen den du ska försöka lösa.

• Anonym (?)

Ni har varit tillsammans i 13 år och du har hakat upp dig på något som hon slängde efter ni varit tillsammans "ett tag" (tolkar det som inte så länge)? 

• Anonym (Xc)

Det där med den rätte. Det är dig hon gift sig med, hon gifte sig inte med någon av exen. Det är dig hon lever med efter 13 år. Dom sexiga underkläderna kanske inte kändes lika viktiga när hon träffade "den rätte" (dig) och var trygg med den (dig).

• Påven Johanna

Tja, sexleksaker är väl lika begagnade som den nya partnerna är förutsatt att både partnern och leksaken tvättats sedan förra sextillfället. 

• Nyfiken gul

men hur vet du att sexleksakerna och kläderna verkligen användes så flitigt som du tror? 

Det kanske inte var saker hon ville använda utan kanske bara gjorde det för att blidka den hon nu var ihop med då.   Experimentlusta och att göra sin partner glad liksom.  Fast man själv inte har det minsta lust med varken det ena eller det andra. 

Är man ung är man oerhört lättledd och lättövertalad. 

Har det liksom aldrig slagit dig att sexleksaker och sexiga underkläder i många fall kan förknippas med ung naivitet och att man gjort saker mot sin vilja? 

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Påven Johanna
    Nyfiken gul skrev 2014-09-02 16:06:06 följande:

men hur vet du att sexleksakerna och kläderna verkligen användes så flitigt som du tror? 

Det kanske inte var saker hon ville använda utan kanske bara gjorde det för att blidka den hon nu var ihop med då.   Experimentlusta och att göra sin partner glad liksom.  Fast man själv inte har det minsta lust med varken det ena eller det andra. 

Är man ung är man oerhört lättledd och lättövertalad. 

Har det liksom aldrig slagit dig att sexleksaker och sexiga underkläder i många fall kan förknippas med ung naivitet och att man gjort saker mot sin vilja? 

Prata för dig själv. Jag har som alla andra varit ung och jag var definitivt inte lättledd och lättövertalad. Var har du fått det ifrån? Att "man" är det?
  • Nyfiken gul
    Påven Johanna skrev 2014-09-02 16:10:20 följande:
    Prata för dig själv. Jag har som alla andra varit ung och jag var definitivt inte lättledd och lättövertalad. Var har du fått det ifrån? Att "man" är det?
    men att tro att alla sysslat med frivilig experimentlusta är ju inte heller korrekt. 

Vissa som leker i unga år gillar det ja - men det betyder inte per automatik att alla gör det. 

jag har lekt och experimenterat men många saker var inte min egen fria vilja utan mer ett tveksamt njaaa och jag blev övertalad på många saker. Saker som i sig kanske inte var så farligt och som var okej att göra men som jag personligen inte hade nån lust till. 

Det är många tjejer som i det sexuella känner att dom måste ställa upp på saker och även om leksaker och underkläder i sig kanske är harmlösa så är det inte alla som gillar det och till en början i ett nytt förhållande kanske det är lätt att ge sken av det. 

träffar man sen den rätta kanske det är lättare att hitta ett sexliv om stämmer mer överrens med den man egentligen är . Om det nu är så att experimentlusta inte är ens grej. 
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Påven Johanna
    Nyfiken gul skrev 2014-09-02 16:24:25 följande:
    men att tro att alla sysslat med frivilig experimentlusta är ju inte heller korrekt. 

Vissa som leker i unga år gillar det ja - men det betyder inte per automatik att alla gör det. 

jag har lekt och experimenterat men många saker var inte min egen fria vilja utan mer ett tveksamt njaaa och jag blev övertalad på många saker. Saker som i sig kanske inte var så farligt och som var okej att göra men som jag personligen inte hade nån lust till. 

Det är många tjejer som i det sexuella känner att dom måste ställa upp på saker och även om leksaker och underkläder i sig kanske är harmlösa så är det inte alla som gillar det och till en början i ett nytt förhållande kanske det är lätt att ge sken av det. 

träffar man sen den rätta kanske det är lättare att hitta ett sexliv om stämmer mer överrens med den man egentligen är . Om det nu är så att experimentlusta inte är ens grej. 
    Nej, och något sådant har jag heller inte skrivit. Jag är mycket medveten om att människor som du finns. Det är du som skriver som om det du varit med om och känt är applicerbart på alla. Så är det definitivt inte.

Själv har jag bara gjort saker jag velat göra och med killar jag velat göra dem med. 
  • sarafamilj
    Nyfiken gul skrev 2014-09-02 16:24:25 följande:

Pratade nyligen med ett gäng nära vänner om just det här och i princip hela gruppen hade samma erfarenhet som den du beskriver. Så bevisligen finns det fler. Ts, Kan det vara så för din partner? Med dig kanske hon helt enkelt trivs sexuellt. Ett problem förstås om ni inte matchar. Men handlar det om att du tror att hon hade sex oftare med sina ex? Känns det mer okey för dig om det skulle vara så att hon aldrig trivts i de kläder/leksaker hon hade med sig?
  • Anonym (?)

sexleksakerna kan hon ha haft för sin egen skull och inte för att använda ihop med en partner, varken nu eller då. 

• mona83

Min gubbe tog fram sexiga underkläder som nått av hans ex haft, nu kunde jag skylla på fel stl men hade dom passat så hade jag INTE använt dom i vilket fall. Kändes ungefär lika rätt att använda underkläderna som att min gubbe skulle använda samma förlovningsring som han hade när han var ihop med sitt ex när vi skulle förlova oss. 
    Däremot kan jag väl tycka att sexleksaker är en annan sak. 

L.O.V.E
  • Anonym (söndersliten)
    Anonym (GH) skrev 2014-09-02 15:33:11 följande:

Kanske prata med någon för att få hjälp att bearbeta dina tankar kring hennes förflutna?

Jo det kan nog vara läge för det.
    Anonym (?) skrev 2014-09-02 15:42:24 följande:

Ni har varit tillsammans i 13 år och du har hakat upp dig på något som hon slängde efter ni varit tillsammans "ett tag" (tolkar det som inte så länge)? 

Tydligen är det så ja. Tror sakerna åkte ut efter fyra år ungefär.
    Anonym (Xc) skrev 2014-09-02 15:45:19 följande:

Det där med den rätte. Det är dig hon gift sig med, hon gifte sig inte med någon av exen. Det är dig hon lever med efter 13 år. Dom sexiga underkläderna kanske inte kändes lika viktiga när hon träffade "den rätte" (dig) och var trygg med den (dig).

Jag har väldigt svårt att känna så. Känner mer att jag är den det (bara) blev av olika anledningar och inte alls just den speciella personen man verkligen gör allt för. 
    Anonym (?) skrev 2014-09-02 16:47:55 följande:

sexleksakerna kan hon ha haft för sin egen skull och inte för att använda ihop med en partner, varken nu eller då. 

Fotona tydde på att så inte var fallet, kan man nog lugnt säga.

Tack alla för er syn på det hela och era vinklar. Jag tror själv att hade det inte varit för bilderna och att hon helt enkelt inte har den lusten till mig som jag har till henne hade läget varit ett helt annat. Ja jag föreställer mig att hon hade ett mer lustfyllt liv innan mig. Det skär ganska hårt när man själv har mycket lust och behöver passion.

• Anonym (?)

Du tror inte det spelar in att hon är 13 år äldre nu än hon var då? Herregud, man ändras. Jag är inte lika "vild" i mitt sexliv idag, på samma sätt som att jag inte festar på samma sätt som för 15 år sedan. 

Känner du dig oälskad i övrigt?

• Tjofaderittan hambo

TS, ta tag i sitt problem innan det leder till skilsmässa.

I övrigt. Du vill att hon klär upp sig för dig? Du menar klär sig i sexiga underkläder mm?
    För mig handlar det om att jag dels inte KÄNNER mig sexig i nuläget, jag behöver gå ner i vikt men det går långsamt.
    Sen är det så att nu har jag mer ansvar på mina axlar, barnen, hushållet osv eftersom min man tyvärr är ganska dålig på att göra sin del. Dels har han det tungt på sitt jobb, lång resväg och dels har han ett ex som härjar som en galning.
    Sen är han säkert lite lat också precis som jag

Sen...Klär du upp dig för henna? Ger du henne det hon vill ha och behöver?

Som nyfiken gul också skriver, så är det många många som gör saker i yngre ålder som de eg inte är helt ok med. Det kan ju faktiskt vara så att hon inte alls tänder på att ha den typen av kläder på sig eller använda en massa leksaker.

Trist är ju att ni har så olika sexbehov, där får ni nog kompromissa lite och försöka klura ut vad som fungerar för er. 2-3 ggr i månaden är absolut inget ovanligt intervall 1 gång i veckan är nog mer vanligt än man tror även om ni nu inte råkar ha det.

Sex fler ggr i veckan än 2 tror jag är ganska ovanligt bland folk som levt ihop länge och som har hus, barn mm som ska skötas.

Kan också säga om mig själv, jag kan ibland behöva lite påminnelse om hur skönt det är med sex, går det längre tid emellan av en eller annan anledning så glöms det bort, är det stressigt i livet så är det sex som försvinner först från 'listan' osv.

Kommunikation är a och o

• Anonym (söndersliten)
    Anonym (?) skrev 2014-09-03 10:54:35 följande:

Du tror inte det spelar in att hon är 13 år äldre nu än hon var då? Herregud, man ändras. Jag är inte lika "vild" i mitt sexliv idag, på samma sätt som att jag inte festar på samma sätt som för 15 år sedan. 

Känner du dig oälskad i övrigt?

Nej absolut inte, jag känner mig otroligt älskad och jag älskar henne otroligt mycket. Jag börjar förstå att det är dax att omprogrammera sig i mitt tänk som hitintills varit; att man gör sig fin och lite "extra" saker (tänker främst på kläder för bara mina ögon då) för den man älskar. 
  • Anonym (?)
    Anonym (söndersliten) skrev 2014-09-03 11:00:41 följande:
    Nej absolut inte, jag känner mig otroligt älskad och jag älskar henne otroligt mycket. Jag börjar förstå att det är dax att omprogrammera sig i mitt tänk som hitintills varit; att man gör sig fin och lite "extra" saker (tänker främst på kläder för bara mina ögon då) för den man älskar. 
    Du skrev att hon inte kom i kläderna längre. Det kan ju vara så att hon inte känner sig lika bekväm med sin kropp. Hon vet kanske att du sett bilderna och jämför sig själv med hur hon såg ut då och känner kanske att hon inte riktigt kan "leva upp till" hur hon såg ut. 
  • Anonym (söndersliten)
    Anonym (?) skrev 2014-09-03 11:05:17 följande:
    Du skrev att hon inte kom i kläderna längre. Det kan ju vara så att hon inte känner sig lika bekväm med sin kropp. Hon vet kanske att du sett bilderna och jämför sig själv med hur hon såg ut då och känner kanske att hon inte riktigt kan "leva upp till" hur hon såg ut. 
    Jo alla har vi våra järnspöken. Försöker ofta ge ärliga komplimanger om hur fin hon är och hur mycket hon betyder för mig. Även att jag formligen avgudar hur fin hon är, vi är väldigt kärleksfulla i övrigt till vardags.

Det har betydligt jätte mycket för mig att få läsa alla era kommentarer.  
Svar på tråden Sexleksaker och kläder från ex relation