• cameleon

IVF Västerås 2014

Har letat men hittar ingen aktuell tråd..
    Idag var jag och min man på vårt första besök på ferten i Västerås om ofrivillig barnlöshet. Fick träffa en supergullig barnmorska, Åsa och när vi pratat igenom vår situation så kunde hon med säkerhet säga att det skulle bli tal om IVF på direkten! Efter ett utomkveds år 2008 har det inte hänt något och eftersom det gått så pass lång tid så trodde hon inte att läkaren (Johan Hemlin) skulle tycka annorlunda.

Den 15 september är det dags att träffa läkaren, längtar så himla mycket :)

Är det fler som är i starten med IVF i Västeråstrakten? Eller vet ni någon aktuell tråd så tipsa mig gärna :)

• Svar på tråden IVF Västerås 2014
  • Mytime

Imorrn är de äntligen dags, vi ska tillbaka till festen och få besked om hur vi går vidare!

Ska träffa Ivana.

Va ju på väg mot IVF i somras men blev utsparkade ur kön pga att vi blev gravida (slutade i tidigt missfall)... Sen har hösten följts av allvarliga sjukdomar men nu är de alltså dags igen!!

Ja håller tummar o tår så de blånar för att vi ska få IVF nu och att de ska gå fort!

• ivf2014

Hej bergamott! Härligt att ni startar nu den 27e! Nervöst?

Vi börjar den 11e, så snart kanske vi syns hos Johan igen. :)

Du får skriva och berätta vart eftersom nu om du vill, nyfiken på hur du känner med behandlingen.

• Bergamott83

Jag har varit hos Ivana idag och den 10/2 ska jag börja puffa med nässprayen och jag får långa protokollet. Vecka 11 blir det uppsala.=)
    Så spännande och skönt att jag inte behövde sätta igång på en gång. 

Hur går det för er andra?

• Bergamott83
    Jag har en jättefråga. 
    Är det möjligt att skjuta IVF insemination och det en hel vecka? Jag vet att det låter jättekonstigt men den veckan vi ska ha äggplock och insemination enligt kliniken vi var hos idag den veckan har både jag och min man massor med tentor. Veckan efter och veckan innan är hur ledig som helst. Går det eller vad beror det på det som gör att man börjar? Vet någon?
  • Liii82

Jag försöker få min läkare att skriva ut pergotime i och med att ja inte haft äl sen mitt mf i juni men han skriver bara ut andra tabletter som primolut nor o provera o vägrar skriva ut pergo o ja får inget svar varför. Nu funderar ja på o vända mig till en privat gyn. Nån som har nå tips om privat i västerås området

• Bergamott83
    Liii82 skrev 2015-01-27 23:39:23 följande:

Jag försöker få min läkare att skriva ut pergotime i och med att ja inte haft äl sen mitt mf i juni men han skriver bara ut andra tabletter som primolut nor o provera o vägrar skriva ut pergo o ja får inget svar varför. Nu funderar ja på o vända mig till en privat gyn. Nån som har nå tips om privat i västerås området

Kvinnoläkarna är privata och han killen där har jobbat på IVF kliniken är dessutom kopplad till Falun vet jag.
  • Anonym (Kolbäck)
    Bergamott83 skrev 2015-01-27 23:41:52 följande:

Kvinnoläkarna är privata och han killen där har jobbat på IVF kliniken är dessutom kopplad till Falun vet jag.

Tack då ska ja ringa dom imorgon. Känns som ja vill få igång min äl ni utano strula me massa andra tabletter som inte hjälper.
  • Bergamott83
    Anonym (Kolbäck) skrev 2015-01-27 23:51:02 följande:
    Tack då ska ja ringa dom imorgon. Känns som ja vill få igång min äl ni utano strula me massa andra tabletter som inte hjälper.
    Gör det.  Jag hann inte ringa idag och fråga om det där med att flytta fram. Tror du eller någon annan på forumet att det går?
  • Liii82
    Bergamott83 skrev 2015-01-28 08:31:24 följande:

Gör det.  Jag hann inte ringa idag och fråga om det där med att flytta fram. Tror du eller någon annan på forumet att det går?

Ja d tror ja ska funka
Svar på tråden IVF Västerås 2014