• Anonym (AttSeDödenIVitögat.)

ISIS delar ut flygblad utanför stora moskén på Södermalm.

"Utanför stora moskén på söder delar man ut information (med hjälp av bidrag) om att återupprätta kalifatet!"

twitter.com/Jonas1Olsson/status/506109226780196865/photo/1

Förmodligen har dessa galningar funnits i Sverige en längre tid, då bilden inte ser dagsfärsk ut. Vinterkläder och nakna träd vittnar om att bilden är tagen för minst ett halvår sedan.

För några dagar sedan hängde det en ISIS-flagga på en bro i Kalmar.

Idag gick SÄPO ut med att de lyckats avvärja två terrorplaner på Sverige.
    Så att ISIS är här, är det ingen tvekan om. Det är ett faktum.

• Svar på tråden ISIS delar ut flygblad utanför stora moskén på Södermalm.
  • Krixx

Men FN skriver inte på Avpixlat så det räknas nog inte som en pålitlig källa...

• puss
    Krixx skrev 2014-09-03 19:13:50 följande:

Men FN skriver inte på Avpixlat så det räknas nog inte som en pålitlig källa...

Antagligen nåt sånt ja.
  • Anonym (Synd)

Det är något som Inte stämmer helt med ISIS.. USA som alltid är inblandade i krig är inte det för en gångs skull. Ärligt tala vart tror ni ISIS fått pengar till vapen ifrån? Jag tror helt ärligt att USA OCH ISRAEL stöttar ISIS. ISIS soldater får vård i israeliska sjukhus. ISIS såkallad Khalifa satt fängslad i amerikans fängelse i ett helt år helt plötsligt bestämmer Amerika sig

För att släppa ut han, han återvänder som kalifat helt plötsligt! Och dessa terrorister som de gjort till djur är ungdomar som blivit hjärntvättade, oftast är de oxå ex kriminella, som man nu hjärntvättat och sagt att de får göra precis som förr men nu får de istället paradiset för det. Man går helt enkelt på

Deras känslor. helt sjukt vad de håller på med hur folket lider, det värsta är ju att alla muslimer inte är sånna. Hittade en organisation som synär gjord av ett par muslimska grabbar som är helt emot det dessa terrorister håller på med, ivcsverige.se de har samlat in pengar till Syrien 3 ggr hittils, åkt ner med egna volontärer, då allt oavkortat gått till de behövande. De betalar tom sin egen resa dit, de har dokumenterat vart alla pengar gått i form av video, delat ut pengar till föräldralösa, och änkor. senaste

Insamlingen samlades det in mer än en

Halv miljon, det byggdes flera vatten brunnar eftersom syriska regimen bombat ner alla vatten torn. måste säga att detta är

En av de mest pålitligaste välgörenhets företag ja sett hittils. Ta en titt blev postivit överaskad!

• Anonym (AttSeDödenIVitögat.)
    Anonym (Synd) skrev 2014-09-04 15:53:06 följande:

Det är något som Inte stämmer helt med ISIS.. USA som alltid är inblandade i krig är inte det för en gångs skull. Ärligt tala vart tror ni ISIS fått pengar till vapen ifrån? Jag tror helt ärligt att USA OCH ISRAEL stöttar ISIS. ISIS soldater får vård i israeliska sjukhus. ISIS såkallad Khalifa satt fängslad i amerikans fängelse i ett helt år helt plötsligt bestämmer Amerika sig

För att släppa ut han, han återvänder som kalifat helt plötsligt! Och dessa terrorister som de gjort till djur är ungdomar som blivit hjärntvättade, oftast är de oxå ex kriminella, som man nu hjärntvättat och sagt att de får göra precis som förr men nu får de istället paradiset för det. Man går helt enkelt på

Deras känslor. helt sjukt vad de håller på med hur folket lider, det värsta är ju att alla muslimer inte är sånna. Hittade en organisation som synär gjord av ett par muslimska grabbar som är helt emot det dessa terrorister håller på med, ivcsverige.se de har samlat in pengar till Syrien 3 ggr hittils, åkt ner med egna volontärer, då allt oavkortat gått till de behövande. De betalar tom sin egen resa dit, de har dokumenterat vart alla pengar gått i form av video, delat ut pengar till föräldralösa, och änkor. senaste

Insamlingen samlades det in mer än en

Halv miljon, det byggdes flera vatten brunnar eftersom syriska regimen bombat ner alla vatten torn. måste säga att detta är

En av de mest pålitligaste välgörenhets företag ja sett hittils. Ta en titt blev postivit överaskad!

Jag är också lite av en konspirationsteoretiker. Jag tror exempelvis att världen styrs av de ökända 13 familjerna (Bloodline), och de har ju sina tillhåll i den rikare delen av världen.

Det är ju inte en slump att alla kändisar i Hollywood är judar.

USA låg ju bakom 911, med al-Qaida som täckmantel. Så, ja, why not. Det kan ligga något i det.
  • Anonym (flyglarm mot IS)
    Anonym (AttSeDödenIVitögat.) skrev 2014-09-04 18:31:42 följande:
    Jag är också lite av en konspirationsteoretiker. Jag tror exempelvis att världen styrs av de ökända 13 familjerna (Bloodline), och de har ju sina tillhåll i den rikare delen av världen.

Det är ju inte en slump att alla kändisar i Hollywood är judar.

USA låg ju bakom 911, med al-Qaida som täckmantel. Så, ja, why not. Det kan ligga något i det.
    Ingen tillfällighet att de kalla sig IS. dem vill kyla ner vår värld. igentligen under två lager is, IS-IS - men de döljer dem numera.
    Har Bloodlinarna med IS att göra???
  • SpanskaFlugan
    puss skrev 2014-09-03 18:58:15 följande:

Från fn.se

Förbjud rasistiska organisationer i Sverige!

Inför Internationella dagen mot rasism den 21 mars kräver Svenska FN-förbundet att regeringen uppfyller sina åtaganden i flera FN-konventioner och inför ett förbud mot rasistiska organisationer i Sverige.

I en debattartikel som i dagarna har gått till bland annat tidningar på orter som har haft problem med rasistiskt våld understryker FN-förbundets ordförande Aleksander Gabelic och generalsekreterare Bonian Golmohammadi att Sveriges regering måste leva upp till de FN-konventioner som man har ratificerat. Flera konventioner kräver ett förbud mot organisationer eller aktiviteter med rasistisk prägel.

? Sverige måste som framstående FN-land och FN-vän föregå med gott exempel och uppfylla kraven i de konventioner som regeringen har undertecknat. Det är viktigt för att folkrätten inte ska urholkas och för att Sverige med trovärdighet ska kunna kräva att andra länder respekterar de mänskliga rättigheterna, säger Aleksander Gabelic, ordförande i FN-förbundet.

? Sverige har vid flera tillfällen fått kritik från FN för att lagen om hets mot folkgrupp inte är tillräcklig i kampen mot den organiserade rasismen. Regeringen måste nu införa ett förbud mot rasistiska organisationer så som man har förbundit sig att göra, säger Aleksander Gabelic.

Ah, jag tror jag missförstod dig. Jag trodde du menade att det fanns ett samarbete mellan IS och Hizb och hade du hade en källa på det. Det där med FN har jag sett i flera dagstidningar sen SvP demonstrerade i Malmö häromveckan. Vet inte om jag håller med egentligen. Det finns många studier inom statsvetenskapen som pekar på att vår demokrati vinner på att vi får möjlighet att debattera dess legitimitet med extrema grupper. Medborgarna i demokratiska stater behöver hela tiden vässa sina argument för demokrati för att inte glömma varför demokrati är att föredra framför nazism eller någon annat extrem icke-demokratiskt styrelsesätt. Alf Ross skrev mycket om det efter nazisternas ockupation av Danmark.
  • Monroe

ISIS är skapat av CIA, Mossad och MI6. De vill bara få rätt att fortsätta att ha västerländska krigsmakter i mellanöstern så att oljekällorna säkras och vapenindustrin göds.

• Anonym (Är det filmen)
    Monroe skrev 2014-09-04 20:02:03 följande:
    ISIS är skapat av CIA, Mossad och MI6. De vill bara få rätt att fortsätta att ha västerländska krigsmakter i mellanöstern så att oljekällorna säkras och vapenindustrin göds.
    där Jason Bourne skjuter ner västerlänningar på löpande band?

Vart kan jag ladda ner den rullen??
  • puss
    SpanskaFlugan skrev 2014-09-04 19:49:49 följande:
    Ah, jag tror jag missförstod dig. Jag trodde du menade att det fanns ett samarbete mellan IS och Hizb och hade du hade en källa på det. Det där med FN har jag sett i flera dagstidningar sen SvP demonstrerade i Malmö häromveckan. Vet inte om jag håller med egentligen. Det finns många studier inom statsvetenskapen som pekar på att vår demokrati vinner på att vi får möjlighet att debattera dess legitimitet med extrema grupper. Medborgarna i demokratiska stater behöver hela tiden vässa sina argument för demokrati för att inte glömma varför demokrati är att föredra framför nazism eller någon annat extrem icke-demokratiskt styrelsesätt. Alf Ross skrev mycket om det efter nazisternas ockupation av Danmark.
    Aha. Jag svarade på det här påståendet:

" Det finns inget som förhindrar att de, eller Svenskarnas Parti för den delen, att använda demokratiska metoder för att nå sina mål." Svaret är alltså jo, det finns det.
Svar på tråden ISIS delar ut flygblad utanför stora moskén på Södermalm.