• Anonym (AttSeDödenIVitögat.)

ISIS delar ut flygblad utanför stora moskén på Södermalm.

"Utanför stora moskén på söder delar man ut information (med hjälp av bidrag) om att återupprätta kalifatet!"

twitter.com/Jonas1Olsson/status/506109226780196865/photo/1

Förmodligen har dessa galningar funnits i Sverige en längre tid, då bilden inte ser dagsfärsk ut. Vinterkläder och nakna träd vittnar om att bilden är tagen för minst ett halvår sedan.

För några dagar sedan hängde det en ISIS-flagga på en bro i Kalmar.

Idag gick SÄPO ut med att de lyckats avvärja två terrorplaner på Sverige.
    Så att ISIS är här, är det ingen tvekan om. Det är ett faktum.

• Svar på tråden ISIS delar ut flygblad utanför stora moskén på Södermalm.
  • Anonym (tveksam)
    Anonym (flyglarm mot IS) skrev 2014-09-03 13:36:48 följande:

Tycker dem skulle använda flyglarmet både på morron o kvällen varje dag för att varna för Is. då skulle folket vakna och förstå vad som är på väg att hända med vårat kära Sverige.
    Jimmie är den ända som kan rädda oss men han är förföljd av ettablissemanget.

Jag tycker inte att det låter som en bra idé. Men jag håller med om att Jimmie är en ända. Flört
  • SpanskaFlugan

Inte IS utan hizb-ut-tahrir.se

De är ett muslimskt parti som funnits sedan 1953 och de tar avstånd från våld. De vill visserligen införa en islamsk stat som styrs av islamska lagar men de använder demokratiska metoder.

Lite efterforskning på källor vore kanske på sin plats?

• BCH52
    Anonym (flyglarm mot IS) skrev 2014-09-03 13:36:48 följande:

Tycker dem skulle använda flyglarmet både på morron o kvällen varje dag för att varna för Is. då skulle folket vakna och förstå vad som är på väg att hända med vårat kära Sverige.

Jimmie är den ända som kan rädda oss men han är förföljd av ettablissemanget.

Va? Vad kan Jimmies ända göra??
    SpanskaFlugan skrev 2014-09-03 14:19:01 följande:

De är ett muslimskt parti som funnits sedan 1953 och de tar avstånd från våld. De vill visserligen införa en islamsk stat som styrs av islamska lagar men de använder demokratiska metoder.

Det där stämmer inte.
    Hiz but är en gren ur ISIS. ISIS är en gren ur Al Qaida.

sv.wikipedia.org/wiki/Hizb_ut-Tahrir

Se den tredje bilden i länken; ISIS officiella flagga.

Du själv kanske borde göra bättre efterforskning!?
    SpanskaFlugan skrev 2014-09-03 14:19:01 följande:

Hizb ut Tahrirs ideologi:

"Hizb ut-Tahrirs syfte är, enligt egen utsago, att återupprätta det islamiska samhället från det allvarliga förfall det drabbats av och befria det från "de otrognas" tankar, system och lagar. Man arbetar för att samhället ska genomsyras av islam och att alla aspekter av vardagslivet ska följa sharia-lagarna.

Organisationen vill samla alla muslimer i en islamisk stat, ett kalifat som ska styras enligt islamiska lagar och ledas av en vald kalif. Eftersom organisationen inte anser att demokrati är förenligt med den strävan uppmanas muslimer att inte rösta i val i Danmark, där rörelsen är representerad."

• Anonym
    Anonym (Z) skrev 2014-09-03 13:55:00 följande:

Gör du det, då får du känna värme en liten stund iaf....  Tror inte dom som sitter i Irak med sitt döda barn i famnen skrattar lika gott..

Jag lider med de drabbade i Irak. Jag ser IS som ett hot men jag skrattade inte åt detta. Jag skrattade åt ett idiotiskt inlägg.
  • Anonym (flyglarm mot IS)
    BCH52 skrev 2014-09-03 14:23:54 följande:
    Va? Vad kan Jimmies ända göra??
    Ända eller enda, spela roll va. ni proffsstyckare ska alltid märka ord.

Jimmie har varnat för faran med islamistisk invandring och är den enda som är klarsynt i Sverige. Flyglarm eller Ej, det behövs någon som ställer ner foten och säger ifrån. det är nog nu. Sverige kan inte ta emot alla världens flyktingar. Varningssireningerna tjuter, dem är på väg och kommer att göra Sverige till en del av KALLIFATET om dem inte stoppas.
  • SpanskaFlugan
    Anonym (AttSeDödenIVitögat.) skrev 2014-09-03 14:32:55 följande:

Hizb ut Tahrirs ideologi:

"Hizb ut-Tahrirs syfte är, enligt egen utsago, att återupprätta det islamiska samhället från det allvarliga förfall det drabbats av och befria det från "de otrognas" tankar, system och lagar. Man arbetar för att samhället ska genomsyras av islam och att alla aspekter av vardagslivet ska följa sharia-lagarna.Organisationen vill samla alla muslimer i en islamisk stat, ett kalifat som ska styras enligt islamiska lagar och ledas av en vald kalif. Eftersom organisationen inte anser att demokrati är förenligt med den strävan uppmanas muslimer att inte rösta i val i Danmark, där rörelsen är representerad."

Ja och det är ingen hemlighet. Det finns inget som förhindrar att de, eller Svenskarnas Parti för den delen, att använda demokratiska metoder för att nå sina mål. Personligen tycker jag både extremer är läskiga men i en demokrati har de rätt att argumentera för sin sak.

Men de är inte IS så att använda en bild på dem och hävda att IS delar ut flygblad på Södermalm är helt felaktigt.
  • CarinaL26
    Anonym skrev 2014-09-03 14:33:25 följande:

Jag lider med de drabbade i Irak. Jag ser IS som ett hot men jag skrattade inte åt detta. Jag skrattade åt ett idiotiskt inlägg.

Vet inte varför jag blev anonym.
  • SpanskaFlugan
    Anonym (AttSeDödenIVitögat.) skrev 2014-09-03 14:30:37 följande:

Det där stämmer inte.

Hiz but är en gren ur ISIS. ISIS är en gren ur Al Qaida.

sv.wikipedia.org/wiki/Hizb_ut-Tahrir

Se den tredje bilden i länken; ISIS officiella flagga.

Du själv kanske borde göra bättre efterforskning!?

Jag läser inte arabiska och bilden du menar innehåller sex olika affischer. Svårt att veta om bildtexten verkligen stämmer med bilden?

Jag kan inte hitta något om att IS och Hizb ut-Thair är sammankopplade. Hizb ut Thair är mycket äldre än IS och al quaida dök inte upp förrän runt 1988. De verkar dock ha snarlika mål men helt olika metoder. Vad jag kan se är Hizb ut Thair en i grunden fredlig organisation men det finns farhågor om att de kan i filtreras av mer våldsamma islamister.
Svar på tråden ISIS delar ut flygblad utanför stora moskén på Södermalm.