• Johannajohanna

Drömresan!

Hejsan! 

Jag vill så gärna veta vad du har för drömresmål! Även om du kanske redan har gjort den eller om du planerar att göra, berätta!

Vart skulle din drömresa gå? 

• Svar på tråden Drömresan!
  • Unaangelita
    Awake skrev 2014-09-03 15:26:02 följande:
    Låter underbart! :) Det hoppas jag med. ;) Åker man rätt tidpunkt på året går det att få sjyssta priser har jag sett.

Vilket flygbolag åkte du med och hur länge stannade du där?  

Vi köpte en flygstol med AirBerlin till Miami för 4500SEK t/r. Bokade 5 månader innan vi skulle åka.
    Vi gjorde en liten roadtrip kan man säga :)
    Cancun-Isla Mujeres-Tulum-Playa Del Carmen- Cancun-Miami
    Var borta totalt i 3 veckor, lika bra att passa på när man reser över halva jordklotet.
    Ja billiga priser går att få tag på. Skippa charter och boka flygstol i förväg, kanske något hotell i förväg också men vi bokade alla hotell på plats i landet. Funkade utmärkt :)
  • Unaangelita
    Unaangelita skrev 2014-09-03 15:31:49 följande:

Vi köpte en flygstol med AirBerlin till Miami för 4500SEK t/r. Bokade 5 månader innan vi skulle åka.
    Var borta totalt i 3 veckor, lika bra att passa på när man reser över halva jordklotet.
    Ja billiga priser går att få tag på. Skippa charter och boka flygstol i förväg, kanske något hotell i förväg också men vi bokade alla hotell på plats i landet. Funkade utmärkt :)

Kanske ska tillägga att vi bokade Miami-Cancun med American Airlanes i förväg  för 40 dollar enkel väg :)
  • Unaangelita
    Johannajohanna skrev 2014-09-03 15:26:36 följande:
    Ja mina drömmar går mot Bali just nu. Skulle så gärna vilja åka dit och lära mig surfa! :D Sen så har jag länge drömt om Sydafrika, få resa runt mellan vingårdar, uppleva Kapstaden och närliggande städer. Finns ju så mycket att uppleva där!

Ett annat drömresemål är att hyra bil och köra längt västkusten i USA. :D 

Åh vilka härliga drömmar! Bali vill jag också till en vacker dag!
    Hyra bil i USA är också en dröm, inte för att jag gillar USA speciellt mycket men det är säkert en väldigt häftig upplevelse!
  • Awake
    Unaangelita skrev 2014-09-03 15:31:49 följande:

Ljuvligt! :) *Inspirerad*
  • Honungsblomman

Kina - jag vill gå längs med hela kinesiska muren.

• Nyfiken gul

har flertalet drömresor

*Åka till USA och hyra motorcykel och åka längs med route 66. 

*Åka till Indien , jag vill se Bombay och Calcutta 

*Karibien 

*Kap Verde - öarna 

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Majsan70
    Honungsblomman skrev 2014-09-03 16:09:23 följande:

Kina - jag vill gå längs med hela kinesiska muren.

HELA muren? Det lär ju ta några dagar då den är 6000 mil snålt räknat.
  • Honungsblomman
    Majsan70 skrev 2014-09-03 16:51:48 följande:
    HELA muren? Det lär ju ta några dagar då den är 6000 mil snålt räknat.
    Yep, hela muren.
Svar på tråden Drömresan!