Drömresan!
Hejsan!
Jag vill så gärna veta vad du har för drömresmål! Även om du kanske redan har gjort den eller om du planerar att göra, berätta!
Vart skulle din drömresa gå?
Hejsan!
Jag vill så gärna veta vad du har för drömresmål! Även om du kanske redan har gjort den eller om du planerar att göra, berätta!
Vart skulle din drömresa gå?
Transsibiriska järnvägen. Rida i Mongoliet... Besöka Patagonia i Argentina och Karibien.... Vi reser ofta och långt men mest till samma ställe så drömresmålen får nog vänta lite. Kanske Patagonia kan bli av efter jul!
Att bila genom USA har varit en dröm ända sedan de tidiga tonåren.
Jag vill åka till Socotra och Bam
Virunga national park
Får vänta lite tror jag.....
Vi reser massor och mycket har varit helt fantastiskt men många resor kvar på att-göra listan
Några drömresor har vi gjort, men det kommer hela tiden nya.....Gjort en resa som gick Kina-Kambodja-Vietnam (Bla Peking Förbjudna staden, Muren, Ankor wat osv).
Nya Zeeland ihop med ett par Söderhavsöar (Rarotonga och Aitutuaki).
Har varit i Australien (Melbourne,Sydney,Tasmanien, Canberra...)
Kuba
Vad jag skulle vilja åka till nu är:
Japan (Troligen nästa långresa)
Sri Lanka (Pyramider och de gamla ruinstäderna verkar faschinerande)
Sydamerika (Peru;tititaca, Machu Picchu)
Till Tulum i Mexiko och Toscana i Italien. Håller på att spara pengar till det ändamålet just nu.
Toscana är FANTASTISKT!!
Otroligt vackert, mycket att se och uppleva, fortsätt mot den drömmen - är så glad att jag fått se det!
Just dit är inte så dyrt att resa, finns vackra rum på hotell ute på landsbygden för runt 90 Euro (per dubbelrum inkl frukost för 2) så får man insupa den vackra utsikten (berg och dalar, fält med vinrankor och olivträdsodlingar) varje dag och flygresan kostar mellan 2-4000kr t o r.
Det som kan svida lite är om man hyr bil, men det är nästan ett måste för det är så mycket enklare och roligare att kunna köra dit man vill och man kan upptäcka sånt man annars inte skulle se.
Jag hoppas du kommer iväg, skriv ett meddelande om du vill ha tips på orter och städer innan du åker :)
Min/vår egen drömresa är Peru och se Macchu Picchu, förhoppningsvis blir det nästa år! Vill även åka till USA och Dubai, Dubai blir i December om vi har tur med ledigheter :)