• Johannajohanna

Drömresan!

Hejsan! 

Jag vill så gärna veta vad du har för drömresmål! Även om du kanske redan har gjort den eller om du planerar att göra, berätta!

Vart skulle din drömresa gå? 

• Svar på tråden Drömresan!
  • Majsan70
    Honungsblomman skrev 2014-09-03 16:54:06 följande:
    Yep, hela muren.
    Härligt man skall ha stora mål. Har du räknat på hur lång tid det skulle ta? *nyfiken*
  • Honungsblomman
    Majsan70 skrev 2014-09-03 16:56:37 följande:
    Härligt man skall ha stora mål. Har du räknat på hur lång tid det skulle ta? *nyfiken*
    Nix. Det tar den tiden det tar. Jag har gjort liknande "extrema" saker förut. Att traska längs med hela den kinesiska muren är top of the top av allt jag vill göra.
  • Majsan70
    Honungsblomman skrev 2014-09-03 17:00:00 följande:
    Nix. Det tar den tiden det tar. Jag har gjort liknande "extrema" saker förut. Att traska längs med hela den kinesiska muren är top of the top av allt jag vill göra.
    Jag är ju sån att jag vill veta hur lång tid det skulle ta, hur länge jag skulle vara borta och hur mycket pengar det skulle kosta att vara borta så länge. 

Nu gillar jag inte extrema saker alls utan är den som vill ha anordnade rundresor med bekväma hotellrum. Men spännande att följa människor som är så totalt min motsats i detta. 
  • Honungsblomman
    Majsan70 skrev 2014-09-03 17:05:57 följande:
    Jag är ju sån att jag vill veta hur lång tid det skulle ta, hur länge jag skulle vara borta och hur mycket pengar det skulle kosta att vara borta så länge. 

Nu gillar jag inte extrema saker alls utan är den som vill ha anordnade rundresor med bekväma hotellrum. Men spännande att följa människor som är så totalt min motsats i detta. 
    Detta är en framtidsplan. OM den inträffar, så inträffar den om tidigast 15 år. Dock mer troligt om närmare 20 år.
  • Majsan70
    Honungsblomman skrev 2014-09-03 17:14:28 följande:
    Detta är en framtidsplan. OM den inträffar, så inträffar den om tidigast 15 år. Dock mer troligt om närmare 20 år.
    Jag hoppas du får igenom din dröm!
    Själv nöjer jag mig om jag får se delar av muren.
  • Margaux

Transsibiriska järnvägen. Rida i Mongoliet... Besöka Patagonia i Argentina och Karibien.... Vi reser ofta och långt men mest till samma ställe så drömresmålen får nog vänta lite. Kanske Patagonia kan bli av efter jul!

• Grande Rock

Att bila genom USA har varit en dröm ända sedan de tidiga tonåren.

Assumption is the mother of all Fuck-ups
  • Be11a

Jag vill åka till Socotra och Bam
    Virunga national park

Får vänta lite tror jag.....

Vi reser massor och mycket har varit helt fantastiskt men många resor kvar på att-göra listan

• SVejsan

Några drömresor har vi gjort, men det kommer hela tiden nya.....Gjort en resa som gick Kina-Kambodja-Vietnam  (Bla Peking Förbjudna staden, Muren, Ankor wat osv).
    Nya Zeeland ihop med ett par Söderhavsöar (Rarotonga och Aitutuaki).
    Har varit i Australien (Melbourne,Sydney,Tasmanien, Canberra...)
    Kuba

Vad jag skulle vilja åka till nu är:
    Japan  (Troligen nästa långresa)
    Sri Lanka (Pyramider och de gamla ruinstäderna verkar faschinerande)
    Sydamerika (Peru;tititaca, Machu Picchu)

• Diamant
    Awake skrev 2014-09-03 15:09:39 följande:

Till Tulum i Mexiko och Toscana i Italien. Håller på att spara pengar till det ändamålet just nu. 

Toscana är FANTASTISKT!! 
    Otroligt vackert, mycket att se och uppleva, fortsätt mot den drömmen - är så glad att jag fått se det! 

Just dit är inte så dyrt att resa, finns vackra rum på hotell ute på landsbygden för runt 90 Euro (per dubbelrum inkl frukost för 2) så får man insupa den vackra utsikten (berg och dalar, fält med vinrankor och olivträdsodlingar) varje dag och flygresan kostar mellan 2-4000kr t o r. 
    Det som kan svida lite är om man hyr bil, men det är nästan ett måste för det är så mycket enklare och roligare att kunna köra dit man vill och man kan upptäcka sånt man annars inte skulle se. 

Jag hoppas du kommer iväg, skriv ett meddelande om du vill ha tips på orter och städer innan du åker :) 

Min/vår egen drömresa är Peru och se Macchu Picchu, förhoppningsvis blir det nästa år! Vill även åka till USA och Dubai, Dubai blir i December om vi har tur med ledigheter :) 

Svar på tråden Drömresan!