• Lilla räven

Bf Maj 2015

Äntligen blev det två streck på gravtestet!

Vore kul att bolla lite med andra nyplussade om graviditeten och allt där i kring.

Jag är 27 år, bor i Göteborg och detta är vårt första barn. Jag är i gravidvecka 6 (5+1) säger appen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-06 14:56
    Sådär ja! Nu kommer en liten lista över vilka som hoppat in i tråden fram till sida 8. Vill ni stå med här eller kompletterar uppgifter skicka då ett privat meddelande :)

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Nathal­ieg91
    24 år, Göteborg BF 15 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-09 13:49
    Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-10 20:33
    MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-11 18:18
    Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-12 15:23
    famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 11:43
    Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-18 12:34
    Uppdaterad lista!

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall, Bf 16 maj

Frida-li
    33 år, Stockholm, Bf 27 Maj

Mamma Evve
    30 år, Lilla Edet, Bf 12 Maj

Menlotta
    21 år, Örebro. Bf 2 Maj

Niinnass
    19 år, Göteborg, Bf 1 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-20 11:36
    Icee
    26 år, Stockholm, Bf 18 Maj

mrssol
    Bf 27 Maj

Pearl10
    Bf 22 Maj

a j 91
    Göteborg, bf den 4 Maj!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-22 22:53
    Här kommer en Ny facebookgrupp där alla är välkomna! www.facebook.com/groups/300894546767680/

Den är skapad av "a j 91" och det är hon som godkänner er in i gruppen. Innehållet är hemligt och syns inte för era vänner på fb. :)

• Svar på tråden Bf Maj 2015
  • ellaa23

Menlotta BF 15 april, flicka

Morcaa BF 2 maj Pojke

8 barnsmamman BF 2:a maj flicka

Kissemiss BF 10 maj Pojke

Starshaped BF 10 Maj Pojke

Livetiettnotskal BF 11 Maj Flicka

Zorro BF 11 maj Flicka

Cherryay BF 13 Maj Flicka

Pco BF 13 Maj Flicka

Sofia86 BF 15 Maj Flicka

MammaMia91 BF 16 maj Flicka

Nea12 BF 16 maj Flicka

Ellaa23 BF 18 maj Pojke

Dita BF 19 Maj Flicka

Bebben84 BF 21 maj Flicka

Blicka BF 27 maj flicka

Miwe BF 27 maj flicka

Kaninen BF 31 maj flicka

Pusselbiten86 BF 2 juni Flicka

• dita

De 2 första stämde in på mig men inte den sista nu ;) Men när jag gjorde det andra kinesiska testet så stämde det :)

• dita

De 2 första stämde in på mig men inte den sista nu ;) Men när jag gjorde det andra kinesiska testet så stämde det :)

• Kissemiss

Börjar misstänka att jag har för mycket fostervatten. Min mage är verkligen hård och spänd som en melon dygnet runt plus att jag inte känt rörelser sedan julafton typ, kanske någon buff i förrgår men osäker.. Lyssnade på hjärtat den 29:e. Känns rimligt att för mycket vatten plus moderkaka i framvägg dämpar rörelserna rejält? Vecka 23 på måndag. Hmm..

• dita
    Kissemiss skrev 2015-01-03 12:02:14 följande:

Börjar misstänka att jag har för mycket fostervatten. Min mage är verkligen hård och spänd som en melon dygnet runt plus att jag inte känt rörelser sedan julafton typ, kanske någon buff i förrgår men osäker.. Lyssnade på hjärtat den 29:e. Känns rimligt att för mycket vatten plus moderkaka i framvägg dämpar rörelserna rejält? Vecka 23 på måndag. Hmm..

Jag hade kontaktat barnmorskan. Jag har också moderkakan i framväggen och har vissa dagar svårt att känna exakta rörelser eftersom att hon har vänt sig inåt så hon sparkar på tarmarna istället  ;) men ta och kontakta dem om du känner oro.
  • sofia86

Tänkte fråga hur länge ni tänkte jobba ? Och om ni har tungt arbete ?

Jag jobbar på ett psykiatri boende med rätt utåtagerande brukare där jag jobbar vaken natt. Känner redan nu att ska kolla efter omplacering, då jag vill känna mig trygg. Grejen är att jag vet att det finns ingen annan stanns att sätta mig,och jag vill verkligen jobba ! Att gå hemma hade varit fruktansvärt jag måste ha saker att göra, sonen är 6,5 år så han har ju skola så kommer bli olidligt tråkigt :) Märker att ja får sammandragningar på nätterna av att bara va vaken, o börjat få ont i ryggen då jag bröt svanskotan för 8 år sen på ett annat jobb . Jag hade velat jobba till 15:e april då vår flicka är beräknad 15:e maj.

Så frågan är hur har ni andra det? Hur länge kan / vill ni jobba ?

Ska till barnmorskan på torsdag, längtar som en tok ! Känner henne dagligen med sparkar och buffar, kan inte sluta le :)

• kanien

jag jobbar på kundservice och sitter still 8 timmar vid ett skrivbord och svarar i telefonen. Min tanke är att jobba till 30 april (beräknad 31 maj) om jag klarar av det. Det är väldigt påfrestande för kroppen redan nu att bara sitta still och jag har väldigt ont i svanken.

• Bebben84
    sofia86 skrev 2015-01-03 13:12:30 följande:

Tänkte fråga hur länge ni tänkte jobba ? Och om ni har tungt arbete ?

Jag jobbar på ett psykiatri boende med rätt utåtagerande brukare där jag jobbar vaken natt. Känner redan nu att ska kolla efter omplacering, då jag vill känna mig trygg. Grejen är att jag vet att det finns ingen annan stanns att sätta mig,och jag vill verkligen jobba ! Att gå hemma hade varit fruktansvärt jag måste ha saker att göra, sonen är 6,5 år så han har ju skola så kommer bli olidligt tråkigt :) Märker att ja får sammandragningar på nätterna av att bara va vaken, o börjat få ont i ryggen då jag bröt svanskotan för 8 år sen på ett annat jobb . Jag hade velat jobba till 15:e april då vår flicka är beräknad 15:e maj.

Så frågan är hur har ni andra det? Hur länge kan / vill ni jobba ?

Ska till barnmorskan på torsdag, längtar som en tok ! Känner henne dagligen med sparkar och buffar, kan inte sluta le :)

Jag jobbar som säljare och har det ganska lyxigt att kunna jobba hemifrån i stort sett så mycket jag vill. Men kommer ändå bara jobba till 23 mars. Sista tiden vill jag koppla av och ladda inför tösens ankomst. Har foglossning som dessutom kommer bli värre och värre.

Känner också sparkar varje dag och varje spark får mig att bli alldeles varm av lycka <3
  • sofia86
    Bebben84 skrev 2015-01-03 14:48:39 följande:
    Jag jobbar som säljare och har det ganska lyxigt att kunna jobba hemifrån i stort sett så mycket jag vill. Men kommer ändå bara jobba till 23 mars. Sista tiden vill jag koppla av och ladda inför tösens ankomst. Har foglossning som dessutom kommer bli värre och värre.

Känner också sparkar varje dag och varje spark får mig att bli alldeles varm av lycka <3
    Min chef tyckte de va tidigt att gå hem runt 1-15 april men ja tycker inte de e särskillt tidigt. En månad bara. Sonen kom två veckor för tidigt så man vet ju aldrig när denna vill titta ut :)