• Lilla räven

Bf Maj 2015

Äntligen blev det två streck på gravtestet!

Vore kul att bolla lite med andra nyplussade om graviditeten och allt där i kring.

Jag är 27 år, bor i Göteborg och detta är vårt första barn. Jag är i gravidvecka 6 (5+1) säger appen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-06 14:56
    Sådär ja! Nu kommer en liten lista över vilka som hoppat in i tråden fram till sida 8. Vill ni stå med här eller kompletterar uppgifter skicka då ett privat meddelande :)

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Nathal­ieg91
    24 år, Göteborg BF 15 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-09 13:49
    Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-10 20:33
    MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-11 18:18
    Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-12 15:23
    famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 11:43
    Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-18 12:34
    Uppdaterad lista!

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall, Bf 16 maj

Frida-li
    33 år, Stockholm, Bf 27 Maj

Mamma Evve
    30 år, Lilla Edet, Bf 12 Maj

Menlotta
    21 år, Örebro. Bf 2 Maj

Niinnass
    19 år, Göteborg, Bf 1 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-20 11:36
    Icee
    26 år, Stockholm, Bf 18 Maj

mrssol
    Bf 27 Maj

Pearl10
    Bf 22 Maj

a j 91
    Göteborg, bf den 4 Maj!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-22 22:53
    Här kommer en Ny facebookgrupp där alla är välkomna! www.facebook.com/groups/300894546767680/

Den är skapad av "a j 91" och det är hon som godkänner er in i gruppen. Innehållet är hemligt och syns inte för era vänner på fb. :)

• Svar på tråden Bf Maj 2015
  • pco
    Kissemiss skrev 2015-01-03 12:02:14 följande:

Börjar misstänka att jag har för mycket fostervatten. Min mage är verkligen hård och spänd som en melon dygnet runt plus att jag inte känt rörelser sedan julafton typ, kanske någon buff i förrgår men osäker.. Lyssnade på hjärtat den 29:e. Känns rimligt att för mycket vatten plus moderkaka i framvägg dämpar rörelserna rejält? Vecka 23 på måndag. Hmm..

Kan man ha för mkt fostervatten?

Jag kände den dagen innan julafton o sen inget (någon buff kanske någongång efter det men osäker) kände inget mer än så på 1v o nu har jag känt 3dagsr i rad, har oxå moderkakan i framvägg så med det menar jag att det är inget ovanligt, men jag vet man blir jäkligt orolig så har lånat en kompis clearblue o lyssnat på hjärtat för att bli lugn.
  • redfox

Jag är beräknad till den 2:a juni och har planerat att gå den 2:a maj. Jobbar som slöjdlärare och skulle kunna arbeta längre. Vill dock vara utvilad innan liten anländer. Första gången föddes sonen innan jag hade hunnit gå på föräldraledigt och det var ingenting att rekomendera.

• pco

Jag har börjat då jäkligt ont i ryggen o jobbar inom vården där jag tyvärr 1 gång fått en smäll i magen så är lite orolig + att vara aktiv o jobba 15h pass 7-22 och även vaken natt tär verkligen på mig så jag räknar med att gå den 13 mars dvs 8v innan (havandeskap) men funderar redan på i mitten av feb. att bli sjukskriven fram till mars då för min rygg kommer inte klara mkt mer men jag kommer oxå bli galen av att vars hemma. Har blivit erbjuden vid två tillfällen tidigare pga andra anledningar att bli sjukskriven men sagt nej o jag är sån att jag hatar att vars hemma en heldag själv :/ så får se.

• sofia86
    pco skrev 2015-01-03 16:41:14 följande:

Jag har börjat då jäkligt ont i ryggen o jobbar inom vården där jag tyvärr 1 gång fått en smäll i magen så är lite orolig + att vara aktiv o jobba 15h pass 7-22 och även vaken natt tär verkligen på mig så jag räknar med att gå den 13 mars dvs 8v innan (havandeskap) men funderar redan på i mitten av feb. att bli sjukskriven fram till mars då för min rygg kommer inte klara mkt mer men jag kommer oxå bli galen av att vars hemma. Har blivit erbjuden vid två tillfällen tidigare pga andra anledningar att bli sjukskriven men sagt nej o jag är sån att jag hatar att vars hemma en heldag själv :/ så får se.

Vi har med såna pass 14,22 eller vaken natt och jag känner mig helt slut i kroppen, stryk får man dagligen , men vill kunna känna

Mig säker på min arbetsplats o det gör

Jag inte nu,samtidigt att gå hemma till maj är inget alternativ för mig, klättrar på väggarna efter några dagar :/
  • sofia86
    redfox skrev 2015-01-03 16:37:19 följande:

Jag är beräknad till den 2:a juni och har planerat att gå den 2:a maj. Jobbar som slöjdlärare och skulle kunna arbeta längre. Vill dock vara utvilad innan liten anländer. Första gången föddes sonen innan jag hade hunnit gå på föräldraledigt och det var ingenting att rekomendera.

Ja jag tycker inte att en månad innan är

För tidigt. Ska prata med

Min barnmorska på torsdag tänkte ja. Nä de

Kan ja verkligen förstår ! :)
  • Kissemiss
    pco skrev 2015-01-03 16:36:50 följande:

Kan man ha för mkt fostervatten?

Jag kände den dagen innan julafton o sen inget (någon buff kanske någongång efter det men osäker) kände inget mer än så på 1v o nu har jag känt 3dagsr i rad, har oxå moderkakan i framvägg så med det menar jag att det är inget ovanligt, men jag vet man blir jäkligt orolig så har lånat en kompis clearblue o lyssnat på hjärtat för att bli lugn.

Japp det kan man, men det är väldigt ovanligt.. Ska ringa min BM på måndag! Funderat förövrigt att byta BM då jag tycker hon är lite kort under våra möten, hade inte varit där sedan oktober och när jag kom dit den 29 oktober så gav hon mig all "nödvändig" info, lyssnade på hjärtat och sedan sa hon "om du inte har något mer att tillägga så ses vi nästa gång i slutet på januari". Jag kände att hon ville bli av med mig för hon bjöd verkligen inte in till en liten samtalsstund. Hela "mötet" varade i 15 minuter och jag frågade ingenting för jag blev lite paff.. Men det kanske är såhär kort det är?
  • Kissemiss
    Kissemiss skrev 2015-01-03 17:38:54 följande:

Japp det kan man, men det är väldigt ovanligt.. Ska ringa min BM på måndag! Funderat förövrigt att byta BM då jag tycker hon är lite kort under våra möten, hade inte varit där sedan oktober och när jag kom dit den 29 oktober så gav hon mig all "nödvändig" info, lyssnade på hjärtat och sedan sa hon "om du inte har något mer att tillägga så ses vi nästa gång i slutet på januari". Jag kände att hon ville bli av med mig för hon bjöd verkligen inte in till en liten samtalsstund. Hela "mötet" varade i 15 minuter och jag frågade ingenting för jag blev lite paff.. Men det kanske är såhär kort det är?

*29 december
  • Bebben84

Fler som har en busig bebis i magen? Min tös favvogrej just nu är att när jag ligger ner att trycka ut sig så hårt hon bara kan mot magen. Känns som om hon försöker ta sig ut genom magen :P. Hela magen blir sne och känns lätt obehaglig. Så tillslut får jag buffa på henne så hon flyttar sig inåt igen. Detta händer flera ggr per natt och sömnen. Liiiiite svårt att sova då. Gör hon inte det så sparkar hon för fullt. Så här livlig var inte min första dotter. Är rätt glad att jag har moderkakan i framvägg med denna vilding : D <3

• Blicka
    Bebben84 skrev 2015-01-03 23:03:29 följande:

Fler som har en busig bebis i magen? Min tös favvogrej just nu är att när jag ligger ner att trycka ut sig så hårt hon bara kan mot magen. Känns som om hon försöker ta sig ut genom magen :P. Hela magen blir sne och känns lätt obehaglig. Så tillslut får jag buffa på henne så hon flyttar sig inåt igen. Detta händer flera ggr per natt och sömnen. Liiiiite svårt att sova då. Gör hon inte det så sparkar hon för fullt. Så här livlig var inte min första dotter. Är rätt glad att jag har moderkakan i framvägg med denna vilding : D <3

Sover dåligt det skriver jag under på... Gillar att sova på mage men börjar bli svårt o en viss liten i magen protesterar lite när jag trots allt försöker...
  • Cherryay
    Bebben84 skrev 2015-01-03 23:03:29 följande:

Samma här, fler o fler sparkar är så hårda att jag drar efter andan, första dottern var riktigt lugn i jämförelse :)