• Lilla räven

Bf Maj 2015

Äntligen blev det två streck på gravtestet!

Vore kul att bolla lite med andra nyplussade om graviditeten och allt där i kring.

Jag är 27 år, bor i Göteborg och detta är vårt första barn. Jag är i gravidvecka 6 (5+1) säger appen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-06 14:56
    Sådär ja! Nu kommer en liten lista över vilka som hoppat in i tråden fram till sida 8. Vill ni stå med här eller kompletterar uppgifter skicka då ett privat meddelande :)

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Nathal­ieg91
    24 år, Göteborg BF 15 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-09 13:49
    Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-10 20:33
    MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-11 18:18
    Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-12 15:23
    famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 11:43
    Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-18 12:34
    Uppdaterad lista!

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall, Bf 16 maj

Frida-li
    33 år, Stockholm, Bf 27 Maj

Mamma Evve
    30 år, Lilla Edet, Bf 12 Maj

Menlotta
    21 år, Örebro. Bf 2 Maj

Niinnass
    19 år, Göteborg, Bf 1 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-20 11:36
    Icee
    26 år, Stockholm, Bf 18 Maj

mrssol
    Bf 27 Maj

Pearl10
    Bf 22 Maj

a j 91
    Göteborg, bf den 4 Maj!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-22 22:53
    Här kommer en Ny facebookgrupp där alla är välkomna! www.facebook.com/groups/300894546767680/

Den är skapad av "a j 91" och det är hon som godkänner er in i gruppen. Innehållet är hemligt och syns inte för era vänner på fb. :)

• Svar på tråden Bf Maj 2015
  • Bebben84

Någon som börjat med stödstrumpor? Tänkte nog köpa mig ett par. Har inte blivit svullen än men lika bra att köpa innan svullnaden kommer. Bra mot åderbråck också :)

• Cherryay
    Bebben84 skrev 2015-01-04 23:00:29 följande:

Någon som börjat med stödstrumpor? Tänkte nog köpa mig ett par. Har inte blivit svullen än men lika bra att köpa innan svullnaden kommer. Bra mot åderbråck också :)

Har stödstrumpor dagligen, benen och fötterna samlar vätska efter benoperationer för 2 1/2 år sen. Äter i vanliga fall även vätskedrivande men nu under grav är det bara stödstrumpor och mycket vila i högt läge som gäller.

Stödstrumpor kan vara lite trögt att få på och av, men när de väl sitter på känns det bra, ger bra stöd :)
  • 8barnsmamman

Ang syskonvagn så har vi en bugaboo donkey bästa vagn jag någonsin haft & då har jag haft 14 olika :)

Köpte vår begagnad för 5000kr sen köpt delar till efter behov både på tradera & fb har en bugaboo sida :)

Baren som använder vagnen nu är 3 år & 1 år sen blir ju bästa steg 1,5 & nyfödd & ståbräda till 3 åringen !

Helt värd sina pengar faktiskt:)

• Blicka
    8barnsmamman skrev 2015-01-05 01:06:41 följande:

Ang syskonvagn så har vi en bugaboo donkey bästa vagn jag någonsin haft & då har jag haft 14 olika :)

Köpte vår begagnad för 5000kr sen köpt delar till efter behov både på tradera & fb har en bugaboo sida :)

Baren som använder vagnen nu är 3 år & 1 år sen blir ju bästa steg 1,5 & nyfödd & ståbräda till 3 åringen !

Helt värd sina pengar faktiskt:)

Vad roligt att höra att du är nöjd med den får jag fråga hur stor din tre-åring är? Ryms han/hon fortfarande ok? Några nackdelar med vagnen? Vad är du mest nöjd över? Ska kika på begagnat marknaden.
  • pco

Jag som ska ha barn för första gången har kollat runt vad folk vart nöjda med o vad de inte varit nöjda med och kommit fram tror vi till att skaffa oss en Emmaljunga vagn edge duo. Dels för att den har lång sufflett och det är inbyggd myggnät och även solskydd, den är stabil och det ingår sittdel och många säger att den är stabil och sen är den fin oxå :) elr så funderar vi på Emmaljunga black någonting heter den och den har allt som 2014 men skillnaden är att när hon är 4-5 mån o nyfiken o vill se lite men ändå för liten för sittdel så kan man höja liggdelen upp ett snäpp men vi får väl se.

När ska ni köpa vagn?

Jag måste bara få fråga en sak, ursäkta om det blir lite äckligt. Sen jag blev gravid har jag fram till för två dagar sedan varit jätte hård i magen och nu plötligt raka motsatsen, jätte lös o magen bara vänder sig o jag måste springa på engång. Är det nåt som kan bli runt denna veckan i grav? Elr kan det vara järntabletterna som spökar?

• Cherryay
    pco skrev 2015-01-05 09:28:13 följande:

Jag som ska ha barn för första gången har kollat runt vad folk vart nöjda med o vad de inte varit nöjda med och kommit fram tror vi till att skaffa oss en Emmaljunga vagn edge duo. Dels för att den har lång sufflett och det är inbyggd myggnät och även solskydd, den är stabil och det ingår sittdel och många säger att den är stabil och sen är den fin oxå :) elr så funderar vi på Emmaljunga black någonting heter den och den har allt som 2014 men skillnaden är att när hon är 4-5 mån o nyfiken o vill se lite men ändå för liten för sittdel så kan man höja liggdelen upp ett snäpp men vi får väl se.

När ska ni köpa vagn?

Jag måste bara få fråga en sak, ursäkta om det blir lite äckligt. Sen jag blev gravid har jag fram till för två dagar sedan varit jätte hård i magen och nu plötligt raka motsatsen, jätte lös o magen bara vänder sig o jag måste springa på engång. Är det nåt som kan bli runt denna veckan i grav? Elr kan det vara järntabletterna som spökar?

Järntabletterna kan definitivt vara orsaken, olika hur man reagerar på dem, de flesta blir vad jag förstått hårda i magen, men sen i kombination med vad man äter o hur mycket man rör på sig kan de ju även ha motsatta effekten :) sen kan man ju bli dålig i magen av något så enkelt som en förkylning i kroppen, vilket som är det helt normalt :)
  • sofia86

Har ni kommit fram till något namn ? :)

Efter mycket prat och olika åsikter

Så har vi valt

Mollie :)

• Hallondricka

Jag vet inte om jag skrivit i tråden innan, tror inte det. Men är gravid i v 21 och är beräknad till 23 maj med första barnet :) Vad många har fått reda på kön! Vi har frågat vid varje UL och fick svaret ena gången att det kan man inte se och andra gången "fanns det inte tid". Vet att det inte är medicinskt relevant att veta men jag är ju så nyfiken!

Vi köpte vagn för 2 veckor sedan på Babyproffsen. Blev en Britax Affinity som blir hur lite som helst ihopfälld och går till och med in i vår Volvo s60 som har lite dumt bagage. Skulle egentligen väntat med vagn men dem sålde ut visningsexet med ligger, sittdel och 2 colourpacks som man annars måste köpa till, allt för 4400:-

• Cherryay
    sofia86 skrev 2015-01-05 11:52:55 följande:

Har ni kommit fram till något namn ? :)

Efter mycket prat och olika åsikter

Så har vi valt

Mollie :)

Vi väntar preliminärt en Naemi :) mellannamnen är dock inte klara än (sen får man ju se när hon föds, förra dottern skulle heta Sabina men när hon föddes var det en Tindra så bara att byta :P)
  • Bebben84
    pco skrev 2015-01-05 09:28:13 följande:

När ska ni köpa vagn?

Vi har köpt en vagn redan :). Beställde från Holland. Blev en joolz Earth edition i färgen elephant grey. Både ligg och sitter. Köpte även alla tillbehör på en gång. Skötväska, myggnät, solskydd och åkpåse.