• Lilla räven

Bf Maj 2015

Äntligen blev det två streck på gravtestet!

Vore kul att bolla lite med andra nyplussade om graviditeten och allt där i kring.

Jag är 27 år, bor i Göteborg och detta är vårt första barn. Jag är i gravidvecka 6 (5+1) säger appen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-06 14:56
    Sådär ja! Nu kommer en liten lista över vilka som hoppat in i tråden fram till sida 8. Vill ni stå med här eller kompletterar uppgifter skicka då ett privat meddelande :)

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Nathal­ieg91
    24 år, Göteborg BF 15 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-09 13:49
    Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-10 20:33
    MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-11 18:18
    Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-12 15:23
    famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 11:43
    Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-18 12:34
    Uppdaterad lista!

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall, Bf 16 maj

Frida-li
    33 år, Stockholm, Bf 27 Maj

Mamma Evve
    30 år, Lilla Edet, Bf 12 Maj

Menlotta
    21 år, Örebro. Bf 2 Maj

Niinnass
    19 år, Göteborg, Bf 1 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-20 11:36
    Icee
    26 år, Stockholm, Bf 18 Maj

mrssol
    Bf 27 Maj

Pearl10
    Bf 22 Maj

a j 91
    Göteborg, bf den 4 Maj!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-22 22:53
    Här kommer en Ny facebookgrupp där alla är välkomna! www.facebook.com/groups/300894546767680/

Den är skapad av "a j 91" och det är hon som godkänner er in i gruppen. Innehållet är hemligt och syns inte för era vänner på fb. :)

• Svar på tråden Bf Maj 2015
  • kanien
    pco skrev 2015-01-22 17:31:57 följande:

Ja jag hade oxå krävt dig faktiskt!

..hur gick det för dig som åkte på kontroll igår? Ni såg hjärtat slå men vad visade resten av testerna? * håller tummarna*

Tack, då är det inte bara jag som är kinkig tycker det är viktigt att fk får rätt också OM det hade varit så att jag vill ta ut mammapeng 60 dagar innan bf också eftersom att jag blir arbetslös sista feb (nu har jag stämplingsdagar på akassan men det hör inte dit)
  • Kissemiss
    pco skrev 2015-01-22 17:31:57 följande:

Ja jag hade oxå krävt dig faktiskt!

..hur gick det för dig som åkte på kontroll igår? Ni såg hjärtat slå men vad visade resten av testerna? * håller tummarna*

Det var jag! Alla tester såg bra ut, dom skulle skicka vidare urinodlingen för test och återkomma om det var något. Bebis har dock sparkat som en tok hela dagen idag<3 Han låg med ryggen utåt och sparkade inåt i två dagar..
  • Ciconiidae

Hur mkt har ni gått upp? Jag är i vecka 25 och har redan gått upp 12 kg. Känns inte alls bra. Men med handen på hjärtat så har jag tränat lite och ätit riktigt dåligt. Förmodligen en del pga gravidtrötthet, stress på jobbet och en återkommande förkylning. Kosten är lite bättre nu och denna veckan har jag varit på gymmet två ggr. Så hoppas viktuppgången inte fortsätter att skena.

• Cherryay
    Ciconiidae skrev 2015-01-22 21:32:37 följande:

Hur mkt har ni gått upp? Jag är i vecka 25 och har redan gått upp 12 kg. Känns inte alls bra. Men med handen på hjärtat så har jag tränat lite och ätit riktigt dåligt. Förmodligen en del pga gravidtrötthet, stress på jobbet och en återkommande förkylning. Kosten är lite bättre nu och denna veckan har jag varit på gymmet två ggr. Så hoppas viktuppgången inte fortsätter att skena.

Ska till bm imorgon och bävar för vad vågen ska stå på :/ hoppas verkligen det inte är så mycket, försöker så gott det går att hålla vikten nere med bara bra kost då jag inte kan eller får träna... Är överviktig sen innan så skulle verkligen behöva en så liten viktuppgång som möjligt under graviditeten...
  • pco

Kanien: ja det är jätte viktigt. Elr on du ska ansöka om havandeskap så är det oxå viktigt om vilken dag man ska gå lixom.

Kissemiss: åh va sköööönt! Jag funderar oxå ibland varför jag inte känner mer ån vad jag gör, visst att jag har moderkakan i framvägg men ändå. ..

Känner mig oxå lite orolig över att alla verkar känna hårda sparkar? Kunna känna utanpå magen? För det kan inte jag. Jag känner lite rörelser kanske små buffar varje dag men inte heller så ofta.

• Kissemiss

12kg här också, men det känns ok
  • Kissemiss
    pco skrev 2015-01-22 23:07:59 följande:

Kanien: ja det är jätte viktigt. Elr on du ska ansöka om havandeskap så är det oxå viktigt om vilken dag man ska gå lixom.

Kissemiss: åh va sköööönt! Jag funderar oxå ibland varför jag inte känner mer ån vad jag gör, visst att jag har moderkakan i framvägg men ändå. ..

Känner mig oxå lite orolig över att alla verkar känna hårda sparkar? Kunna känna utanpå magen? För det kan inte jag. Jag känner lite rörelser kanske små buffar varje dag men inte heller så ofta.

Man ska inte jämföra sig så mycket. Sålänge du känner något varje dag Bebis blir starkare för varje vecka så snart känner du också hårdare buffar!!
  • MorCaa
    kanien skrev 2015-01-22 16:01:59 följande:

En skit larvig fråga men vill veta vad ni tycker..

Jag hade rul den 29/12 och barnmorskan frågade när vi själva hade räknat ut bf, jag sa till den 2a juni.. Efter alla mätningar av fostret m.m så visade hon på deras dator att mitt bf blir till den 31 maj, både jag och sambon såg det och vi sa till bm att det var skönt att höra maj istället för juni och så skrattade vi alla.

När jag sen var på möte hos min egna bm i staden dör jag bor den 15/1 (första mötet efter rul) så får jag mitt moderskaps intyg där det står att jag är beräknad till 2a juni?! Jag säger till min bm att rul visade på 31 maj men hon menar på att det inte kan ha gjort det för datumet som står på intyget är det som kommer upp automatiskt efter rul..

Både jag och sambon är 120% säkra att datorn på rul visade 31/5 och bm där sa det själv.. Just NU sprlar det ingen stor roll men om man går lver tiden ex antal dagar så ska man ju bli igångsatt och för mig är det viktigt att veta "exakt" vad rul visade..

Tycker ni jag ska kontakta dom för nytt rul och få det svart på vitt? Hur hade ni gjort?

Kram

Problemet är ju att ju senare i grav desto svårare är det att fastställa.. Fram till mitten av graviditeten är "alla" bebisar lika stora, sen börjar det individuella.. Dessutom så OM du ska söka graviditetspenning så får du ju några extra dagar eftersom de inte betalar ut de tio sista dagarna.. Och går du över tiden gör de väl i de flesta fall ett TUL och bebis stor sätter de igång dig iaf innan två veckor gått.. :)
  • MorCaa

Typ samma här.. Men folk säger att det inte syns på mig.. :/ nånstans måste det ju sitta?? :P
  • kanien

Jag är i v.22 och har gått upp 5kg, och det är jag väldigt glad över. Var kraftigt överviktig för 1år sedan men lyckades gå ner nästan 20kg innan jag blev gravid så hoppas min vikt håller i sig. Det ser dock ut som att jag har gått upp 25kg :-P