• Lilla räven

Bf Maj 2015

Äntligen blev det två streck på gravtestet!

Vore kul att bolla lite med andra nyplussade om graviditeten och allt där i kring.

Jag är 27 år, bor i Göteborg och detta är vårt första barn. Jag är i gravidvecka 6 (5+1) säger appen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-06 14:56
    Sådär ja! Nu kommer en liten lista över vilka som hoppat in i tråden fram till sida 8. Vill ni stå med här eller kompletterar uppgifter skicka då ett privat meddelande :)

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Nathal­ieg91
    24 år, Göteborg BF 15 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-09 13:49
    Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-10 20:33
    MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-11 18:18
    Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-12 15:23
    famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 11:43
    Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-18 12:34
    Uppdaterad lista!

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall, Bf 16 maj

Frida-li
    33 år, Stockholm, Bf 27 Maj

Mamma Evve
    30 år, Lilla Edet, Bf 12 Maj

Menlotta
    21 år, Örebro. Bf 2 Maj

Niinnass
    19 år, Göteborg, Bf 1 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-20 11:36
    Icee
    26 år, Stockholm, Bf 18 Maj

mrssol
    Bf 27 Maj

Pearl10
    Bf 22 Maj

a j 91
    Göteborg, bf den 4 Maj!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-22 22:53
    Här kommer en Ny facebookgrupp där alla är välkomna! www.facebook.com/groups/300894546767680/

Den är skapad av "a j 91" och det är hon som godkänner er in i gruppen. Innehållet är hemligt och syns inte för era vänner på fb. :)

• Svar på tråden Bf Maj 2015
  • mybaby7

Hej alla :) usch va ischas :(( jätte jobbigt! Men ska ej klaga! :) är i veckan 22 och undrar hur ni andra upplever barnet ? Rörelser? Sparkar osv? Jag kände av honom tidigt ( som små fisk snärtar och pirr haha) men nu mera sparkar och kickar liksom. Hehe! Men inet så ofta ändå, men på kvällen/ morgonen och i bland på dagen! Och i bland mkt mindre. Vet ej vad som är normalt? Hur upplever ni ?:) kramar

• kanien
    mybaby7 skrev 2015-01-19 09:09:03 följande:

Hej alla :) usch va ischas :(( jätte jobbigt! Men ska ej klaga! :) är i veckan 22 och undrar hur ni andra upplever barnet ? Rörelser? Sparkar osv? Jag kände av honom tidigt ( som små fisk snärtar och pirr haha) men nu mera sparkar och kickar liksom. Hehe! Men inet så ofta ändå, men på kvällen/ morgonen och i bland på dagen! Och i bland mkt mindre. Vet ej vad som är normalt? Hur upplever ni ?:) kramar

Hej.

Jag går in i vecka 22 idag och det är bara dom sista 2 dagarna jag kan säga att jag till 100% har känt rörelser, men det är inte mkt och ofta. Bm sa att i torsdags när jag var där att det borde sätta igång inom 1 vecka och kännas mer och oftare så jag väntar bara på det jag känner inte sparkar så tydligt utan mer en rörelse som att hon skulle ta sats och göra en snabb kullerbytta
  • MiWe
    Zorro skrev 2015-01-18 16:12:58 följande:

Jag tror jag får ringa till min barnmorska imorgon och be om att få komma in och kolla blodtrycket. Jag känner mig helt konstig. Svårt att förklara, men det är nåt som inte stämmer. Antagligen är det stress som får kroppen att säga ifrån, och jag borde ta det lite mer lugnt. Men jag tänker att det kanske är bättre att kolla ändå.

Bra!
    Cherryay skrev 2015-01-18 16:56:48 följande:
    Jag hade skyhögt blodtryck sista veckan av förra graviditeten, för mig kändes det som migrän, sån extrem huvudvärk att jag bara låg och spydde, samt yrsel med typ svarta prickar som flimmrade... När jag har lågt blodtryck (vilket jag är mer van vid) blir jag först yr, sen mår illa och börjar svettas och sen blir det svart och jag svimmar...

Alltid bättre att kolla upp om man är osäker, helst så fort som möjligt, better safe than sorry brukar jag säga! :)
    Högt blodtryck kan vara allvarligt. Om man får samma symptom som Cherryay (huvudvärk, svarta prickar) men TIDIGARE i graviditeten så kan det vara riktigt bråttom. Då kan det betyda havandeskapsförgiftning och det är akut att komma under vård då. Det kan gå på några timmar alltså!
    Detta är viktigt att alla gravida är medvetna om.
  • Bebben84
    mybaby7 skrev 2015-01-19 09:09:03 följande:

Jag är i vecka 23 och känner väldigt tydliga sparkar trots moderkakan i framvägg. Känner morgon, mitt på dagen några ggr och sen är det fest i magen på kvällen :). Du känner flera ggr om dagen så du kan vara lugn :). Sen har bebisen vissa lugna dagar också. Men från v25 ska man känna varje dag annars ska man ringa till förlossningen.
  • Hallondricka

Nu har jag läst ifatt allt ni har vart så flitiga på att skriva! Var på ett bm besök i fredags då jag var i 21+6 men självklart var min nya BM sjuk :/ Järnvärdet hade störtdykt till 104 så fick börja med 2 niferex om dagen. Hade gått ner 8,2 kg (är väldigt överviktig så det var skönt). Fick även lyssna på hjärtljuden med och dem slog på i 145-150 slagit i minuten :)

• Pyssilullan

Bjuder på en bild jag också då - V 20+6 = V 21 men byter vecka imorgon igen :)
    Känner mig mest pluffsig jag. Har fått magkatarr som är otrolgit jobbigt, moler och moler konstant men började med Omeprazol idag och hoppas det ger med sig.
    Va fina alla är!
  • Kissemiss
    Bebben84 skrev 2015-01-19 11:35:42 följande:

Jag är i vecka 23 och känner väldigt tydliga sparkar trots moderkakan i framvägg. Känner morgon, mitt på dagen några ggr och sen är det fest i magen på kvällen :). Du känner flera ggr om dagen så du kan vara lugn :). Sen har bebisen vissa lugna dagar också. Men från v25 ska man känna varje dag annars ska man ringa till förlossningen.

Vecka 25 för mig idag, vilken stress att jag ska känna varje dag nu! Det har dock varit fullt ös i magen senaste dagarna så hoppas det fortsätter så. Känner inte för att föda i denna vecka :O Kom av en slump in på en tjejs instagram och hon fick sin bebis i V 24+3 (Svanemar på instagram)..
  • sofia86

Några fler som ser hur bebisen rör sig? Kan ligga hur länge som hellst o njuta av o se hur hon rör sig, vilken känsla ! :)

• Titt ut

Min bebis är nog av det lugna slaget. Men jag kan helt klart se rörelser när jag ligger och sitter och så ser man hur magen skakar till av en spark. Men min bebis är bara aktiv kanske 2-3 min sen kan den vila i 1-2 timmar för att sen göra sig hörd igen i några minuter. Den gillar att sova och ta´t lugnt tror jag Precis som sin storebror var i magen. Storasyster var helt tvärt om hon kände jag hela tiden i magen. Så kul att det faktiskt är så också när de kommer ut. Deras personlighet visar sig redan i magen.
    Båda mina barn har känt på min mage och fått en liten spark på handen av sitt lilla syskon i magen

Vecka 23+1

• Sabine
    sofia86 skrev 2015-01-19 23:24:34 följande:

Några fler som ser hur bebisen rör sig? Kan ligga hur länge som hellst o njuta av o se hur hon rör sig, vilken känsla ! :)

Ja jag ser tydligt hur det går från sida till sidan på magen...riktigt mysigt:) är i vecka 26 (25+3)