• Lilla räven

Bf Maj 2015

Äntligen blev det två streck på gravtestet!

Vore kul att bolla lite med andra nyplussade om graviditeten och allt där i kring.

Jag är 27 år, bor i Göteborg och detta är vårt första barn. Jag är i gravidvecka 6 (5+1) säger appen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-06 14:56
    Sådär ja! Nu kommer en liten lista över vilka som hoppat in i tråden fram till sida 8. Vill ni stå med här eller kompletterar uppgifter skicka då ett privat meddelande :)

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Nathal­ieg91
    24 år, Göteborg BF 15 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-09 13:49
    Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-10 20:33
    MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-11 18:18
    Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-12 15:23
    famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 11:43
    Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-18 12:34
    Uppdaterad lista!

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall, Bf 16 maj

Frida-li
    33 år, Stockholm, Bf 27 Maj

Mamma Evve
    30 år, Lilla Edet, Bf 12 Maj

Menlotta
    21 år, Örebro. Bf 2 Maj

Niinnass
    19 år, Göteborg, Bf 1 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-20 11:36
    Icee
    26 år, Stockholm, Bf 18 Maj

mrssol
    Bf 27 Maj

Pearl10
    Bf 22 Maj

a j 91
    Göteborg, bf den 4 Maj!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-22 22:53
    Här kommer en Ny facebookgrupp där alla är välkomna! www.facebook.com/groups/300894546767680/

Den är skapad av "a j 91" och det är hon som godkänner er in i gruppen. Innehållet är hemligt och syns inte för era vänner på fb. :)

• Svar på tråden Bf Maj 2015
  • Bebben84
    Blicka skrev 2015-01-28 17:49:08 följande:

Ni med sammandragningar - kolla uvi! Sammandragningar har varit symtom på det för mig vid tidigare graviditeter.

Har kollat det men hade inget. Ska gå träffa läkare nästa fredag och kolla tappen.
  • kanien

Jag älskar min bm!

Jag ringde henne igår morse för att jag ville stilla min oro som jag har då jag ej känner några rörelser och jag är ändå i v.23. Hon bad mig att inte vara orolig men hon sa ändå att vi kunde boka in en tid åt mig för att lyssna på hjärtat. 4 timmar senare var jag hos henne och vi lyssnade på bebisens hjärta som slog i fina 160 slag/min, sen fick jag även ett snabbt ultraljud!!! Allt såg jätte fint ut och bebis sparka och boxa mot magen och när jag såg det samtidigt så kände jag faktiskt av det, och sedan igår känner jag små buffar medt hela tiden

• Jordgubb90

Hej allihopa! Tänkte höra med er i vilken vecka ni tänkte köpa typ vagn och spjälsäng och så? :) Jag går in i vecka 26 på fredag och är ganska sugen på att köpa snart. Hehe.

• MorCaa
    Jordgubb90 skrev 2015-01-29 08:16:07 följande:

Hej allihopa! Tänkte höra med er i vilken vecka ni tänkte köpa typ vagn och spjälsäng och så? :) Jag går in i vecka 26 på fredag och är ganska sugen på att köpa snart. Hehe.

Jag har vagn och säng klart.. ???? är i vecka 27
  • Bebben84

Vi har köpt vagn, säng och allt annat redan :). Till och med en stokke-stol :D. Så vi är klara. Vi vill vara klara med ALLT och slippa dyra utgifter när jag går på mammapenning. Håller på med renovering också så det drar liksom iväg :).
  • Bebben84
    kanien skrev 2015-01-29 06:38:51 följande:

Jag älskar min bm!

Jag ringde henne igår morse för att jag ville stilla min oro som jag har då jag ej känner några rörelser och jag är ändå i v.23. Hon bad mig att inte vara orolig men hon sa ändå att vi kunde boka in en tid åt mig för att lyssna på hjärtat. 4 timmar senare var jag hos henne och vi lyssnade på bebisens hjärta som slog i fina 160 slag/min, sen fick jag även ett snabbt ultraljud!!! Allt såg jätte fint ut och bebis sparka och boxa mot magen och när jag såg det samtidigt så kände jag faktiskt av det, och sedan igår känner jag små buffar medt hela tiden smile1.gif

Gud så skönt! Precis så ska det vara :)
  • Sajood

Väntar andra barnet nu, så vi har ju det mesta redan. Tror att vi skaffade alla bebisprylar typ kring vecka 25 när hon skulle komma. Jag tycker om att ha koll på läget och vara ute i god tid. Börjar bli sugen på att plocka fram babykläderna från vinden... Är i vecka 27 nu.
  • Titt ut

Jag är i vecka 25 och har beställt en ny liggdel till den vagn vi redan har sen våra två andra barn. (6 veckors leveranstid) Spjälsäng har vi inte köpt än, kommer nog vänta med det någon månad till. Vi har köpt babyskydd, det var det första vi köpte. Ska man köpa ny vagn så är det bra att göra det några månader innan bf då det kan vara upp till 2 månaders leveranstid. Sen kan ju bebis tänka sig att titta ut tidigare än man tror. 2 månader innan bf vill jag iallafall ha allt klart.
  • Kissemiss

Jag är i vecka 26. Vi tänkte beställa på lördag och hämta ut i början/mitten på mars. Det känns lagom:) Så den inte står och samlar damm i onödan.

Vi får ett babyskydd på köper om man beställer denna vecka så annars hade vi nog väntat längre. Blir bugaboo donkey mono i off white *kär*
  • aleydis
    kanien skrev 2015-01-29 06:38:51 följande:

Jag älskar min bm!

Jag ringde henne igår morse för att jag ville stilla min oro som jag har då jag ej känner några rörelser och jag är ändå i v.23. Hon bad mig att inte vara orolig men hon sa ändå att vi kunde boka in en tid åt mig för att lyssna på hjärtat. 4 timmar senare var jag hos henne och vi lyssnade på bebisens hjärta som slog i fina 160 slag/min, sen fick jag även ett snabbt ultraljud!!! Allt såg jätte fint ut och bebis sparka och boxa mot magen och när jag såg det samtidigt så kände jag faktiskt av det, och sedan igår känner jag små buffar medt hela tiden smile1.gif

Härligt!

Jag tyckte oxå att det var lättare att känna fosterrörelser efter RUL, när jag visste att bebisen låg där inne och hade sett den klättra längs med väggarna. Nu är jag i v. 22, snart 23 och jag tycker jag känner tydliga rörelser. Sååå mysigt!