• Lilla räven

Bf Maj 2015

Äntligen blev det två streck på gravtestet!

Vore kul att bolla lite med andra nyplussade om graviditeten och allt där i kring.

Jag är 27 år, bor i Göteborg och detta är vårt första barn. Jag är i gravidvecka 6 (5+1) säger appen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-06 14:56
    Sådär ja! Nu kommer en liten lista över vilka som hoppat in i tråden fram till sida 8. Vill ni stå med här eller kompletterar uppgifter skicka då ett privat meddelande :)

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Nathal­ieg91
    24 år, Göteborg BF 15 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-09 13:49
    Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-10 20:33
    MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-11 18:18
    Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-12 15:23
    famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 11:43
    Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-18 12:34
    Uppdaterad lista!

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall, Bf 16 maj

Frida-li
    33 år, Stockholm, Bf 27 Maj

Mamma Evve
    30 år, Lilla Edet, Bf 12 Maj

Menlotta
    21 år, Örebro. Bf 2 Maj

Niinnass
    19 år, Göteborg, Bf 1 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-20 11:36
    Icee
    26 år, Stockholm, Bf 18 Maj

mrssol
    Bf 27 Maj

Pearl10
    Bf 22 Maj

a j 91
    Göteborg, bf den 4 Maj!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-22 22:53
    Här kommer en Ny facebookgrupp där alla är välkomna! www.facebook.com/groups/300894546767680/

Den är skapad av "a j 91" och det är hon som godkänner er in i gruppen. Innehållet är hemligt och syns inte för era vänner på fb. :)

• Svar på tråden Bf Maj 2015
  • pco

Hej tjejer? Här är en till som blivit sjukskriven. Ursch vad det bränner o drar i ryggen, kan knappt gå i stan för det kommer direkt och ännu mindre jobba 7-22 och vakna nätter med lyft och golvmoment o allt vad det nu är. Så 1 månad helsjukskriven fick det bli och så får vi se vidare sen. Ska iaf börja hos sg oxå för att underlätta.

Och inte nog med det. Influensan är här :( fyyyfan säger jag bara. Har så mkt slem som sitter på lungorna och sen har jag astma oxå så det blir dubbelt upp för mig, men det värsta av allt är att det inte finns nåt slemlösande alls vi får ta nu :( så jag bävar för att lägga nig på kvällarna. Och hoppas bara att det inte leder till lunginflammation.

• Bebben84
    pco skrev 2015-01-29 17:25:32 följande:

Hej tjejer? Här är en till som blivit sjukskriven. Ursch vad det bränner o drar i ryggen, kan knappt gå i stan för det kommer direkt och ännu mindre jobba 7-22 och vakna nätter med lyft och golvmoment o allt vad det nu är. Så 1 månad helsjukskriven fick det bli och så får vi se vidare sen. Ska iaf börja hos sg oxå för att underlätta.

Och inte nog med det. Influensan är här :( fyyyfan säger jag bara. Har så mkt slem som sitter på lungorna och sen har jag astma oxå så det blir dubbelt upp för mig, men det värsta av allt är att det inte finns nåt slemlösande alls vi får ta nu :( så jag bävar för att lägga nig på kvällarna. Och hoppas bara att det inte leder till lunginflammation.

Jobbigt att vara så sjuk :/. Hoppas du kryar snart. Tips! Coccilana får vi ta :) slemlösande och funkar kanon. Dock behöver man det på recept
  • Blicka
    pco skrev 2015-01-29 17:25:32 följande:

Samma här - astma o hostan är inte nådig kräktes tidigare idag när jag hostade så jag knappt fick luft. Högläge, dubbla medicindoser av astmamedicin, honungsvatten o annan dryck kör jag med. Får se om det hjälper.
  • Anonym (MammaMu)

Ni som hostar lungorna ur er på nätterna, klyfta en lök och lägg i en skål med en liten skvätt vatten. Ställ breve sängen och sov sen. Ska tydligen funka riktigt bra.

• pco
    Bebben84 skrev 2015-01-29 17:58:51 följande:
    Jobbigt att vara så sjuk :/. Hoppas du kryar snart. Tips! Coccilana får vi ta :) slemlösande och funkar kanon. Dock behöver man det på recept
    Okej tack för tipset. Ska höra om det är nåt jag kan få :)
  • pco
    Blicka skrev 2015-01-29 18:43:47 följande:
    Samma här - astma o hostan är inte nådig smile4.gif kräktes tidigare idag när jag hostade så jag knappt fick luft. Högläge, dubbla medicindoser av astmamedicin, honungsvatten o annan dryck kör jag med. Får se om det hjälper.
    Ja ursch, jag kräktes oxå förut. Jag vågar knappt äta nåt för då bildas bara ännu mer slem :/ tur att vi får ta astmamedicinen iaf hehe. Ursch, jag nojjar så att vara sjuk vid grav typ om nåt leder till barnet elr nåt.

Håll koll förresten så att du inte får lunginflammation med tanke på astman så har vi lättare ju att få det samt om det ligger slem för länge på lungorna. Krya på dig vännen!
  • pco
    Anonym (MammaMu) skrev 2015-01-29 18:50:12 följande:

Ni som hostar lungorna ur er på nätterna, klyfta en lök och lägg i en skål med en liten skvätt vatten. Ställ breve sängen och sov sen. Ska tydligen funka riktigt bra.

Okej tack för tipset. Ska prova det en sväng iaf. Jag är jätte känslig för lök så mina ögon bara rinner o rinner och tillslut svullnar lite grann. Men ska prova om den inte står precis brevid sängen o se :)
  • aleydis
    pco skrev 2015-01-29 19:20:55 följande:
    Ja ursch, jag kräktes oxå förut. Jag vågar knappt äta nåt för då bildas bara ännu mer slem :/ tur att vi får ta astmamedicinen iaf hehe. Ursch, jag nojjar så att vara sjuk vid grav typ om nåt leder till barnet elr nåt.

Håll koll förresten så att du inte får lunginflammation med tanke på astman så har vi lättare ju att få det samt om det ligger slem för länge på lungorna. Krya på dig vännen!
    Ser att vi är fler hostisar och astmatiker ;)

Jag har förkylningsastma och har hostat sen i oktober, började bli bättre framåt jul, men sen blev jag sjuk igen och fick bronkit, har verkligen hostat tills jag spytt dagligen. Inte kunnat gå till skolan på föreläsningar för jag hostar så mkt, fått sova i separat sovrum för att jag hostar så på nätterna. Visade sig att jag hade växt av bakterien moraxella catharralis, och blev erbjuden antibiotika. Men jag ville inte ta i onödan nu som gravid ,avvaktade och jag blev bättre efter en vecka. Men sen blev jag sämre igen och har nu börjat på antibiotika. Maxdos inhalationssteroider har jag stått på sen oktober, men har inte hjälpt mkt.
  • Cherryay
    pco skrev 2015-01-29 19:14:51 följande:

Okej tack för tipset. Ska höra om det är nåt jag kan få :)

Coccilana skrivs dessvärre ut extremt sällan numera, du behöver i princip lunginflammation innan du får det. Finns andra alternativ dock, jag har också astma och är konstant förkyld med segt slem sen i höstas, har kört fått köra med acetylcystein när det är som värst. Slemlösande brustablett, också på recept men betydligt lättare att få utskrivet.
  • Bebben84
    Cherryay skrev 2015-01-29 19:56:26 följande:
    Coccilana skrivs dessvärre ut extremt sällan numera, du behöver i princip lunginflammation innan du får det. Finns andra alternativ dock, jag har också astma och är konstant förkyld med segt slem sen i höstas, har kört fått köra med acetylcystein när det är som värst. Slemlösande brustablett, också på recept men betydligt lättare att få utskrivet.
    Jag ringde min husläkare bara och sa att jag hade slemhosta och svårt att sova så skickade hon receptet :)