• Lilla räven

Bf Maj 2015

Äntligen blev det två streck på gravtestet!

Vore kul att bolla lite med andra nyplussade om graviditeten och allt där i kring.

Jag är 27 år, bor i Göteborg och detta är vårt första barn. Jag är i gravidvecka 6 (5+1) säger appen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-06 14:56
    Sådär ja! Nu kommer en liten lista över vilka som hoppat in i tråden fram till sida 8. Vill ni stå med här eller kompletterar uppgifter skicka då ett privat meddelande :)

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Nathal­ieg91
    24 år, Göteborg BF 15 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-09 13:49
    Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-10 20:33
    MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-11 18:18
    Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-12 15:23
    famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 11:43
    Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-18 12:34
    Uppdaterad lista!

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall, Bf 16 maj

Frida-li
    33 år, Stockholm, Bf 27 Maj

Mamma Evve
    30 år, Lilla Edet, Bf 12 Maj

Menlotta
    21 år, Örebro. Bf 2 Maj

Niinnass
    19 år, Göteborg, Bf 1 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-20 11:36
    Icee
    26 år, Stockholm, Bf 18 Maj

mrssol
    Bf 27 Maj

Pearl10
    Bf 22 Maj

a j 91
    Göteborg, bf den 4 Maj!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-22 22:53
    Här kommer en Ny facebookgrupp där alla är välkomna! www.facebook.com/groups/300894546767680/

Den är skapad av "a j 91" och det är hon som godkänner er in i gruppen. Innehållet är hemligt och syns inte för era vänner på fb. :)

• Svar på tråden Bf Maj 2015
  • Blicka
    pco skrev 2015-01-29 19:20:55 följande:
    Ja ursch, jag kräktes oxå förut. Jag vågar knappt äta nåt för då bildas bara ännu mer slem :/ tur att vi får ta astmamedicinen iaf hehe. Ursch, jag nojjar så att vara sjuk vid grav typ om nåt leder till barnet elr nåt.

Håll koll förresten så att du inte får lunginflammation med tanke på astman så har vi lättare ju att få det samt om det ligger slem för länge på lungorna. Krya på dig vännen!
    Lunginflammation vill jag inte ha... Haft det två gånger o senast under förra graviditeten. Nu ska jag försöka pallra mig i säng. Bunkrar med vätska, alvedon o näsdukar. Brukar ju inte vara någon fara med bebisen i magen när man är sjuk. Men visst - känns ju inte kul! Krya dig med!
  • Blicka
    pco skrev 2015-01-29 19:20:55 följande:
    Ja ursch, jag kräktes oxå förut. Jag vågar knappt äta nåt för då bildas bara ännu mer slem :/ tur att vi får ta astmamedicinen iaf hehe. Ursch, jag nojjar så att vara sjuk vid grav typ om nåt leder till barnet elr nåt.

Håll koll förresten så att du inte får lunginflammation med tanke på astman så har vi lättare ju att få det samt om det ligger slem för länge på lungorna. Krya på dig vännen!
    Ja tänk om vi inte fick ta astmamedicin - usch vill inte ens tänka tanken!
  • Cherryay
    Bebben84 skrev 2015-01-29 20:59:05 följande:

Jag ringde min husläkare bara och sa att jag hade slemhosta och svårt att sova så skickade hon receptet :)

Har aldrig haft någon husläkare, kanske är skillnad då? Går till vc och har där lyckats få det utskrivet två ggr, båda gångerna hade det hunnit sprida sig till lunginflammation innan de till slut gick med på att skriva ut det. (Fick först prova diverse receptfria host och slemlösande utan resultat i kombination med 4 antibiotikakurer efter varandra) Okej att de ska vara försiktiga med att skriva ut medicin, har full förståelse för det, men ibland känns det som det går till överdrift :/
  • Bebben84
    Cherryay skrev 2015-01-29 21:20:12 följande:
    Har aldrig haft någon husläkare, kanske är skillnad då? Går till vc och har där lyckats få det utskrivet två ggr, båda gångerna hade det hunnit sprida sig till lunginflammation innan de till slut gick med på att skriva ut det. (Fick först prova diverse receptfria host och slemlösande utan resultat i kombination med 4 antibiotikakurer efter varandra) Okej att de ska vara försiktiga med att skriva ut medicin, har full förståelse för det, men ibland känns det som det går till överdrift :/
    Min husläkare är vis Vc :). Här blir man tilldelad/ får önska en husläkare :)
  • pco

Ursch tjejer!! Stackars oss!

Såg nån som fått acitylsystein (elr hur det nu stavas) jag har funderat på om det är nåt man kan få, då vet jag det :)

Det är inte lätt att vara sjuk med massa slem, ha astma och dessutom vara gravid. Bläää!

• Cherryay
    pco skrev 2015-01-29 21:25:47 följande:

Ursch tjejer!! Stackars oss!

Såg nån som fått acitylsystein (elr hur det nu stavas) jag har funderat på om det är nåt man kan få, då vet jag det :)

Det är inte lätt att vara sjuk med massa slem, ha astma och dessutom vara gravid. Bläää!

Kan verkligen kännas tungt ibland, som tur är närmar sig bf sakta men säkert ;)
  • pco
    Cherryay skrev 2015-01-29 21:38:58 följande:
    Kan verkligen kännas tungt ibland, som tur är närmar sig bf sakta men säkert ;)
    Ja verkligen.hoppas att våren går fort nu.

Va på vul idag för att jag ville ha ett 3D kort men när jag betalat 750kr o kommer in så har de tagit bort det. Finns inte i hela Göteborg sa hon, isf får man vända sig till Skåne. Aja vi fick iaf se att allt såg bra ut och ännu engång bekräftat att det är en tjej.

Såg att bi tidigare pratat lite om det här med att börja köpa o så? Jag har inte vågat än. Det ända jag har är en babybox hehe o t o m det känns konstigt. Vet inte riktigt vad jag hade förväntat mig men ja.
  • Sabine

Idag var jag hos min bm för kontroll. Gått upp 3 kg sen inskrivningen måste vara all glass jag äter hela tiden ;) blodtryck bra och sockervärde också bra. Järnvärdet lite lågt så ska börja med järntabletter.

sf-måttet låg på 25 cm mitt på normalkurvan och hjärtljden på bebisen var 132 slag/min. Nu ska jag dit om en månad för kontroll igen :)

• Kissemiss
    Sabine skrev 2015-01-30 18:54:24 följande:

Idag var jag hos min bm för kontroll. Gått upp 3 kg sen inskrivningen måste vara all glass jag äter hela tiden ;) blodtryck bra och sockervärde också bra. Järnvärdet lite lågt så ska börja med järntabletter.

sf-måttet låg på 25 cm mitt på normalkurvan och hjärtljden på bebisen var 132 slag/min. Nu ska jag dit om en månad för kontroll igen :)

3kg är ju ingenting

13kg här! Inte för att det syns så tippar på att allt sitter på magen och i brösten :P
  • pco
    Sabine skrev 2015-01-30 18:54:24 följande:

Härligt att höra. Men du, vad är sf mått för nåt ? :)