• Lilla räven

Bf Maj 2015

Äntligen blev det två streck på gravtestet!

Vore kul att bolla lite med andra nyplussade om graviditeten och allt där i kring.

Jag är 27 år, bor i Göteborg och detta är vårt första barn. Jag är i gravidvecka 6 (5+1) säger appen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-06 14:56
    Sådär ja! Nu kommer en liten lista över vilka som hoppat in i tråden fram till sida 8. Vill ni stå med här eller kompletterar uppgifter skicka då ett privat meddelande :)

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Nathal­ieg91
    24 år, Göteborg BF 15 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-09 13:49
    Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-10 20:33
    MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-11 18:18
    Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-12 15:23
    famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 11:43
    Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-18 12:34
    Uppdaterad lista!

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall, Bf 16 maj

Frida-li
    33 år, Stockholm, Bf 27 Maj

Mamma Evve
    30 år, Lilla Edet, Bf 12 Maj

Menlotta
    21 år, Örebro. Bf 2 Maj

Niinnass
    19 år, Göteborg, Bf 1 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-20 11:36
    Icee
    26 år, Stockholm, Bf 18 Maj

mrssol
    Bf 27 Maj

Pearl10
    Bf 22 Maj

a j 91
    Göteborg, bf den 4 Maj!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-22 22:53
    Här kommer en Ny facebookgrupp där alla är välkomna! www.facebook.com/groups/300894546767680/

Den är skapad av "a j 91" och det är hon som godkänner er in i gruppen. Innehållet är hemligt och syns inte för era vänner på fb. :)

• Svar på tråden Bf Maj 2015
  • Bebben84
    Ciconiidae skrev 2015-02-17 22:34:00 följande:

Bebben84, jättefina bilder. :) Jag borde kanske också ta något lite finare.

Tack :). Har man möjlighet så tycker Jah absolut att man ska göra det. Man känner sig sååååå fin och det har i alla fall jag inte gjort många ggr senaste månaderna :)
  • Bebben84
    MorCaa skrev 2015-02-18 08:31:09 följande:

Superfina bilder!! Tänkte oxå gå iväg och fota.. ????

Tack :) vad kul! Visa sen :)
  • Sajood

29+3 idag och besök på mvc. Allt såg bara finfint ut med mina värden och barnet växer fint inne i magen. Igår tog vi ner bebiskläder från vinden! Det börjar ju faktiskt nära sig nu.

Hur har ni det?

• Titt ut
    Sajood skrev 2015-02-19 15:07:33 följande:

29+3 idag och besök på mvc. Allt såg bara finfint ut med mina värden och barnet växer fint inne i magen. Igår tog vi ner bebiskläder från vinden! Det börjar ju faktiskt nära sig nu.

Hur har ni det?

Skönt att allt såg bra ut hos mvc, mys med bebiskläder!

Jag är i Vecka 27+3 idag och jag mår bra, har ju dock foglossningen att dras med och något lågt järnvärde men annars njuter jag varje dag (då det är min sista graviditet) Magen spänner upp mot revbenen nu och bebben har börjat sparka hårt, det känns att det börjar bli lite trångt där inne. Vi börjar bli så nyfikna på vem det är som bor där inne, vi har börjat klura på namn. Så svårt!
  • pco

Hej tjejer nu är jag i 28+2 och har blivit fortsatt sjukskriven till graviditetspenning kommer igång 15 mars. De har även fastställt min årsinkomst o därmed sgi nivån och är sjukt besviken över min dagsersättning, absolut inte va jag räknat med. Hur ser det ut för er? Får ni bra med ersättning elr?

Jag får jätte mkt mer för sjukpenningen av min sjukskrivning nu än sen för graviditetspenningen.

• kanien
    pco skrev 2015-02-20 00:18:57 följande:

Hej tjejer nu är jag i 28+2 och har blivit fortsatt sjukskriven till graviditetspenning kommer igång 15 mars. De har även fastställt min årsinkomst o därmed sgi nivån och är sjukt besviken över min dagsersättning, absolut inte va jag räknat med. Hur ser det ut för er? Får ni bra med ersättning elr?

Jag får jätte mkt mer för sjukpenningen av min sjukskrivning nu än sen för graviditetspenningen.

Jag har inte ansökt om föräldrapenning än men jag har gjort en snabb beräkning på försäkringskassans hemsida.. Jag är också sjukskriven nu och kommer förmodligen vara det tills det är dags att föda. Får ut ca 12.000kr i sjukersättning efter skatt varje månaden nu och tar jag sen ut 20 dagar i månaden med föräldrapenning så är det ca 7000kr efter skatt och tar jag ut full månad, alltså 30 dagar så får jag ut ca 10.500kr efter skatt, jag är också väldigt missnöjd med det..
  • Blicka
    kanien skrev 2015-02-20 05:25:44 följande:
    Jag har inte ansökt om föräldrapenning än men jag har gjort en snabb beräkning på försäkringskassans hemsida.. Jag är också sjukskriven nu och kommer förmodligen vara det tills det är dags att föda. Får ut ca 12.000kr i sjukersättning efter skatt varje månaden nu och tar jag sen ut 20 dagar i månaden med föräldrapenning så är det ca 7000kr efter skatt och tar jag ut full månad, alltså 30 dagar så får jag ut ca 10.500kr efter skatt, jag är också väldigt missnöjd med det..
    Man blir ju inte rik på föäpenning kan vi snabbt konstatera... Nåja - kommer väl ändå inte hinna unna mig luncher/shopping med mera med tre barn att ta hand om
  • Bebben84
    pco skrev 2015-02-20 00:18:57 följande:

Jag har räknat ut att jag får ca 16000kr i månaden som mammaledig. Helt ok antar jag. Men klart man inte kan leva på som man annars brukar och spara på samma sätt. Men tycker ändå att det är så lyxigt att vi har denna möjlighet i Sverige :)
  • Serah

Oj, ser att ni skrivit om förberedelser inför bebis. Hade tänkt fråga det tidigare också :) men har oftast bara tid att läsa, knappt tid att skriva något.

Vi har iaf inte skaffat nåt än till bebis. Men funderar på att börja köpa kläder snart. Hittade dessutom ett jättesött gosedjur som jag funderar på att köpa ^^

Ni som lagt upp bilder, superfina! Verkar så mysigt att gifta sig med stor mage :)

Och du som tagit bilder på magen och syskonet bredvid. Väldigt fina bilder. Blir ju jättebra som minne sen också :)

Här är det iaf bra. Sitter i ett väntrum och ska kolla navelsträngsflödet. Har Hf i bakgrunden så de vill ha extra koll.. Vilket är bra. Men jag har en graviditet emellan som gått bra, så ibland känns det lite som onödig tid att kolla upp. För risken att det går galet igen tror jag inte finns just nu. Bebis växer som han ska och följer sin sk viktkurva bra. Bara första som var väldigt liten av sig redan vid första rul och det utvecklade sig just till hf (om det inte redan börjat där, vad vet jag).

Men jag känner mig iaf inte orolig vid denna graviditet.

Oj, vad långt det blev :D haha

Hoppas det är bra med er och bebisarna i era magar!