• Lilla räven

Bf Maj 2015

Äntligen blev det två streck på gravtestet!

Vore kul att bolla lite med andra nyplussade om graviditeten och allt där i kring.

Jag är 27 år, bor i Göteborg och detta är vårt första barn. Jag är i gravidvecka 6 (5+1) säger appen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-06 14:56
    Sådär ja! Nu kommer en liten lista över vilka som hoppat in i tråden fram till sida 8. Vill ni stå med här eller kompletterar uppgifter skicka då ett privat meddelande :)

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Nathal­ieg91
    24 år, Göteborg BF 15 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-09 13:49
    Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-10 20:33
    MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-11 18:18
    Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-12 15:23
    famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 11:43
    Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-18 12:34
    Uppdaterad lista!

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall, Bf 16 maj

Frida-li
    33 år, Stockholm, Bf 27 Maj

Mamma Evve
    30 år, Lilla Edet, Bf 12 Maj

Menlotta
    21 år, Örebro. Bf 2 Maj

Niinnass
    19 år, Göteborg, Bf 1 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-20 11:36
    Icee
    26 år, Stockholm, Bf 18 Maj

mrssol
    Bf 27 Maj

Pearl10
    Bf 22 Maj

a j 91
    Göteborg, bf den 4 Maj!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-22 22:53
    Här kommer en Ny facebookgrupp där alla är välkomna! www.facebook.com/groups/300894546767680/

Den är skapad av "a j 91" och det är hon som godkänner er in i gruppen. Innehållet är hemligt och syns inte för era vänner på fb. :)

• Svar på tråden Bf Maj 2015
  • Kissemiss
    Pyssilullan skrev 2015-02-23 14:58:20 följande:

Hur mår ni?

Jag har BF 1.a juni och går in i vecka 27 imorgon,

Har mått bra hittills men börjat få mer och mer ont insida låg och liksom vid blygdbenet då jag går..

Idag på jobbet så hände också en oväntad grej, jag svimmade för ett par sekunder.

Jag hade gått en promenad till jobbet, ätit en smörgås i farten och var på väg mot toaletten då allt blir totalt kaos, Jag kallsvettas, lät slita av mig koftan, blir yr och svagt illamående och känner paniken komma, VAD HÄNDER!

Jag satte mig ner och allt blev svart någon sekund, sedan kom jag tillbaka igen lika fort men Yr och helt kall och blöt på kroppen.

Så obehagligt, vågade inte berätta för någon på jobbet heller, men efter att jag googlat en del så tyder det på mitt låga järnvärde? Vill aldrig mer behöva uppleva det. Nu hela dagen har jag känt mig extra trött/tung/dålig aptit osv.

Hur mår ni? Någon som varit med om liknande? Eller vet vad det kan varit?

Kanske var den där stora blodådran som klämdes? Testa googla vena cava syndrom
  • Titt ut
    Baby Doll skrev 2015-02-22 23:37:39 följande:

När har ni BF?

Jag har den 27 maj, men blir igpngsatt 3 veckor innan :)

Sitter och klurar på namn, vilket är lite svårt eftersom jag och mannen inte är överens alls.. :-/ Har ni bestämt namn ännu?

Här är jag och "Lucky#7" förra onsdagen

Fina bilder!  
    Jag har bf 17 maj. 11 veckor kvar, nu börjar man verkligen räkna ned. vI har börjat spåna på namn men det är ju så svårt. Vi ska ta med ca 2 -3 namn till b.b som vi kommer välja mellan. Lättare att bestämma sig när man får se bebben tycker vi. 
    Sen har jag börjat skriva förlossningsbrev, packnings lista för b.b. Känns så kul att det börjar närma sig
  • Bebben84

Hur mår ni?
    Har mått bra hittills men börjat få mer och mer ont insida låg och liksom vid blygdbenet då jag går..

Idag på jobbet så hände också en oväntad grej, jag svimmade för ett par sekunder.
    Jag hade gått en promenad till jobbet, ätit en smörgås i farten och var på väg mot toaletten då allt blir totalt kaos, Jag kallsvettas, lät slita av mig koftan, blir yr och svagt illamående och känner paniken komma, VAD HÄNDER!
    Jag satte mig ner och allt blev svart någon sekund, sedan kom jag tillbaka igen lika fort men Yr och helt kall och blöt på kroppen.

Så obehagligt, vågade inte berätta för någon på jobbet heller, men efter att jag googlat en del så tyder det på mitt låga järnvärde? Vill aldrig mer behöva uppleva det. Nu hela dagen har jag känt mig extra trött/tung/dålig aptit osv.

Usch vad obehagligt :O.

Jag har jättebra järnvärden men har senaste veckan har mycket yrsel. Igår vinglade jag till rejält när jag var ute och gick. Såg säkert onykter ut :). Hade ätit precis som jag brukar och vet inte heller vad som är problemet :/
  • Sajood

Har BF 4:e maj så det känns verkligen att det börjar närma sig! Vi har precis dragit igång att tvätta lite bebiskläder som vi plockat ner från vinden. De mesta grejerna som behövs har vi ju redan, men vi fixar och gör lite plats i lägenheten och förbereder sovutrymmen så att de ska funka bra. Känns roligt när det blir så mycket mer konkret. Att magen växer och det sparkas där inne gör också att det blir riktigt verkligt.

• Fröken1987

Puh, skönt att fler råkat göra samma sak och att det inte kommer gå utför redan nu!!

• Oväsen

Jag har bf den 20 maj och jag visste från början vilket namn jag ville ha men det tog ett tag att övertala maken, men på julafton gav han med sig. Så namnet är bestämt! Glad Även med mina två tidigare barn har vi haft namnet klart redan innan (kollat kön varje gång). Jag har lite kontrollbehov och klarar inte av att inte ha ett namn. Det skulle rubba mina cirklar helt och hållet! Flört
    Träffade en f.d kollega för några dagar sedan. Hon fick barn i v 35 och sa att dom inte hade något klart så det blev lite rörigt i början. Efter det åkte jag och maken och köpte spjälsäng och andra grejer. Har börjat skriva listor här hemma på vad som är bra att köpa innan bebis kommer och vad som vi kan köpa efter om behov finns.

• Sabine

Vi har det mesta hemma med så behöver inte köpa så mycket. Ska till Gekås i helgen och köpa det sista. Jusy nu håller vi på att renovera vårat sovrum så vi sover i matsalen. Inte så optimalt om bebisen väljer att titta ut tidigare. Så jag hoppas vi hinner klart innan bebisen kommer.

• Bebben84
    Oväsen skrev 2015-02-23 16:04:16 följande:

Jag har bf den 20 maj och jag visste från början vilket namn jag ville ha men det tog ett tag att övertala maken, men på julafton gav han med sig. Så namnet är bestämt! Glad Även med mina två tidigare barn har vi haft namnet klart redan innan (kollat kön varje gång). Jag har lite kontrollbehov och klarar inte av att inte ha ett namn. Det skulle rubba mina cirklar helt och hållet! Flört
    Träffade en f.d kollega för några dagar sedan. Hon fick barn i v 35 och sa att dom inte hade något klart så det blev lite rörigt i början. Efter det åkte jag och maken och köpte spjälsäng och andra grejer. Har börjat skriva listor här hemma på vad som är bra att köpa innan bebis kommer och vad som vi kan köpa efter om behov finns.

Min bästa vän födde också i v35 och hade inget annat än vagn och tyckte det var lite kaos att panikköpa allt samtidigt som dom skulle ta hand om en bebis så därför vill jag ha allt klart 2 månader innan. Vill INTE ha samma stress och panik som dom hade :/
  • Blicka

Hur mår ni?

Blodtrycksfall? Låter inte roligt iaf. Jag har lätt att känna mig svag o har då dextrosol nära till hands.
  • Es87
    Sabine skrev 2015-02-23 10:53:08 följande:
    Har också BF 1 Maj :) ja namn är svårt eller jag har ganska klart fär mig men min man gillar inte mina förslag :(
    Haha jag har inte ens vågat ta upp namnfrågan med min man ännu. Jag tänkte försöka få treåringen att säga de namn jag gillar till maken. De blir gulligare så ;)