• Lilla räven

Bf Maj 2015

Äntligen blev det två streck på gravtestet!

Vore kul att bolla lite med andra nyplussade om graviditeten och allt där i kring.

Jag är 27 år, bor i Göteborg och detta är vårt första barn. Jag är i gravidvecka 6 (5+1) säger appen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-06 14:56
    Sådär ja! Nu kommer en liten lista över vilka som hoppat in i tråden fram till sida 8. Vill ni stå med här eller kompletterar uppgifter skicka då ett privat meddelande :)

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Nathal­ieg91
    24 år, Göteborg BF 15 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-09 13:49
    Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-10 20:33
    MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-11 18:18
    Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-12 15:23
    famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 11:43
    Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-18 12:34
    Uppdaterad lista!

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall, Bf 16 maj

Frida-li
    33 år, Stockholm, Bf 27 Maj

Mamma Evve
    30 år, Lilla Edet, Bf 12 Maj

Menlotta
    21 år, Örebro. Bf 2 Maj

Niinnass
    19 år, Göteborg, Bf 1 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-20 11:36
    Icee
    26 år, Stockholm, Bf 18 Maj

mrssol
    Bf 27 Maj

Pearl10
    Bf 22 Maj

a j 91
    Göteborg, bf den 4 Maj!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-22 22:53
    Här kommer en Ny facebookgrupp där alla är välkomna! www.facebook.com/groups/300894546767680/

Den är skapad av "a j 91" och det är hon som godkänner er in i gruppen. Innehållet är hemligt och syns inte för era vänner på fb. :)

• Svar på tråden Bf Maj 2015
  • Sabine
    Blicka skrev 2015-03-23 20:54:20 följande:

Nu har jag redigerar min profil på libero o beställt apotek hjärtats startbox.

Beställde också apotek hjärtats box tidigare idag. Visste inte ens att dom hade en så råka jag ramla över nån blogg som skrivit om den :)
  • Oväsen

Jag väntar också på meddelande från Libero om deras box. Verkar vara när man går in i v. 33 som man får meddelande så jag får väl ge mig till tåls tills på torsdag. Kronans och Liberos babyboxar har jag redan hämtat ut och så har jag beställt från Apoteket Hjärtat samt fått koder att hämta ut från Lloyds apotek, Babyproffsen och Apoteksgruppen. Många babyboxar blir det! Glad

Jag är idag i v. 31+ nåt och jag har de senaste dagarna tyckt att bebisen inte rör sig lika mycket som tidigare. Jag känner henne fortfarande lite då och då men jag tycker inte hon rör sig lika mycket. Är det något ni andra känner igen?

• fridajonsson
    Oväsen skrev 2015-03-23 22:31:10 följande:

Jag väntar också på meddelande från Libero om deras box. Verkar vara när man går in i v. 33 som man får meddelande så jag får väl ge mig till tåls tills på torsdag. Kronans och Liberos babyboxar har jag redan hämtat ut och så har jag beställt från Apoteket Hjärtat samt fått koder att hämta ut från Lloyds apotek, Babyproffsen och Apoteksgruppen. Många babyboxar blir det! Glad

Jag är idag i v. 31+ nåt och jag har de senaste dagarna tyckt att bebisen inte rör sig lika mycket som tidigare. Jag känner henne fortfarande lite då och då men jag tycker inte hon rör sig lika mycket. Är det något ni andra känner igen?

Jag fick mail igår om att sms snart kommer, är i v 32+0 idag.

Ang rörelserna känns de igen, lugnare nu men lite småputtande och petande är det :)

• pco
    Oväsen skrev 2015-03-23 22:31:10 följande:

Hej ang. Så är jag i samma situation som dig. Jag har börjat känna av henne mindre o mindre på senaste så åkte in o kollade igen igår kväll. O allt såg bra ut. De säger att barnet får mindre plats i magen att röra sig på o därav så sparkas de inte direkt längre förutom kanske någon enstaka gång, det är mer bara rörelser o det känns inte lika tydligt. För de gjorde ultraljud o då såg man att den rörde sig med huvud o händer o fötter men inget jag kände av för att det är så små rörelser. Dessutom har jag moderkaka i framvägg o den växer oxå med tiden o trevar uppåt så när den elr sig uppåt (huvudet låg nedåt med fötter upp) o rörde sig där är det inget jag känner. Har du moderkakan i framvägg? Om inte så är det ändå hur som heldt bara små rörelser nu vilket alla inte känner av. Men de säger att blir man orolig så kollar man hellre upp det men att man ska ha denna infon oxå i bakhuvet så man inte stressar upp sig allt för mkt.

Hoppas att du förstod vad jag menar hehe.
  • Kissemiss

BM idag (v34) SF mått på 33cm och hjärtljuden låg på 148 slag p/m. Han låg med huvudet nedåt men högt och rörligt som hon kallade det. Angående rörelser i magen så är det fortfarande full fart, inte så att han sparkar massor utan vrider och vänder på kroppen hela tiden. Trycker ut rumpan eller en fot.. Aldrig en lugn stund. Hans favoritplats är numera på höger sida av magen då han legat så i flera veckor nu, magen känns tom på vänster sida när jag trycker:P Kan faktiskt känna mig lite sidotung när jag reser mig upp! Känns så tydligt att han är på vänster sida hihi

• Blicka
    Kissemiss skrev 2015-03-24 13:50:50 följande:

BM idag (v34) SF mått på 33cm och hjärtljuden låg på 148 slag p/m. Han låg med huvudet nedåt men högt och rörligt som hon kallade det. Angående rörelser i magen så är det fortfarande full fart, inte så att han sparkar massor utan vrider och vänder på kroppen hela tiden. Trycker ut rumpan eller en fot.. Aldrig en lugn stund. Hans favoritplats är numera på höger sida av magen då han legat så i flera veckor nu, magen känns tom på vänster sida när jag trycker:P Kan faktiskt känna mig lite sidotung när jag reser mig upp! Känns så tydligt att han är på vänster sida hihi

Min bebis föredrar höger sida i magen har varit så länge! Ska till bm imorgon.
  • Kissemiss
    Blicka skrev 2015-03-24 15:03:29 följande:

Min bebis föredrar höger sida i magen har varit så länge! Ska till bm imorgon.

Ja jag skrev fel i sista meningen, min är också på höger sida Läste någonstans att det betyder pojke i magen.. Någon som kan dementera/bekräfta detta? ;P
  • Bebben84
    Kissemiss skrev 2015-03-24 15:29:49 följande:
    Ja jag skrev fel i sista meningen, min är också på höger sida smile1.gif Läste någonstans att det betyder pojke i magen.. Någon som kan dementera/bekräfta detta? ;P
    Min ligger på vänster och är tjej men låg på höger sida ett tag också :). Tror inte det har med könet att göra :)
  • kanien
    Ja jag skrev fel i sista meningen, min är också på höger sida smile1.gif Läste någonstans att det betyder pojke i magen.. Någon som kan dementera/bekräfta detta? ;P
    Jag är i v.31 nu och min har legat på vänstersida så länge jag har kunnat känna bebisen och det är en flicka i min mage

Jag var också till bm idag och hade sfmått 31cm, 160 slap p/m för snuttan, mitt järnvärde var 110 och mitt blodtryck 105/70, och min bebis låg också med huvudet nedåt men som bm sa så har hon ju fortfarande massa plats att flytta sig runt
  • Blicka
    Ska vara en tjej i min mage.