• Lilla räven

Bf Maj 2015

Äntligen blev det två streck på gravtestet!

Vore kul att bolla lite med andra nyplussade om graviditeten och allt där i kring.

Jag är 27 år, bor i Göteborg och detta är vårt första barn. Jag är i gravidvecka 6 (5+1) säger appen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-06 14:56
    Sådär ja! Nu kommer en liten lista över vilka som hoppat in i tråden fram till sida 8. Vill ni stå med här eller kompletterar uppgifter skicka då ett privat meddelande :)

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Nathal­ieg91
    24 år, Göteborg BF 15 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-09 13:49
    Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-10 20:33
    MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-11 18:18
    Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-12 15:23
    famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 11:43
    Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-18 12:34
    Uppdaterad lista!

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall, Bf 16 maj

Frida-li
    33 år, Stockholm, Bf 27 Maj

Mamma Evve
    30 år, Lilla Edet, Bf 12 Maj

Menlotta
    21 år, Örebro. Bf 2 Maj

Niinnass
    19 år, Göteborg, Bf 1 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-20 11:36
    Icee
    26 år, Stockholm, Bf 18 Maj

mrssol
    Bf 27 Maj

Pearl10
    Bf 22 Maj

a j 91
    Göteborg, bf den 4 Maj!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-22 22:53
    Här kommer en Ny facebookgrupp där alla är välkomna! www.facebook.com/groups/300894546767680/

Den är skapad av "a j 91" och det är hon som godkänner er in i gruppen. Innehållet är hemligt och syns inte för era vänner på fb. :)

• Svar på tråden Bf Maj 2015
  • Jordgubb90

Hur många av er har gått hem från jobbet (sjukskrivning eller fl-lediga) och hur många är kvar på jobbet? Hur länge planerar ni att vara kvar och vad jobbar ni med? :) *nyfiken*

• Yonndax

Det där med vikt är väldigt individuellt. Jag har några kilo övervikt sedan innan, typ 6-8 kg. Och har nu i vecka 30+1 gått upp 8 kg totalt. Med sonen hade jag kanske 4 kg övervikt och då gick jag upp 9 kg totalt. 4 veckor efter förlossningen hade jag gått ner alla de 9 kg plus ytterligare 6-7 kg och vägde typ 2 kg mindre än när jag blev gravid med honom. Så länge man äter hyfsat nyttigt så brukar man säga att man går upp så mycket som kroppen behöver för grav och amning. Tänk på att barnet väger ca 4 kg, fostervattnet ytterligare par kilo och moderkakan kanske 1 kg. Så av alla de kilo du har gått upp är ca 6-8 kg barn, fostervatten och annat som försvinner direkt vid en förlossning.

• Sajood
    Jordgubb90 skrev 2015-03-26 10:13:44 följande:

Hur många av er har gått hem från jobbet (sjukskrivning eller fl-lediga) och hur många är kvar på jobbet? Hur länge planerar ni att vara kvar och vad jobbar ni med? :) *nyfiken*

Jag har ett kontorsjobb och sitter mycket framför datorn på dagarna. Sedan slutet på januari har jag jobbat fyra dagar i veckan och varit hemma med dottern på fredagarna. Jag jobbar min sista dag den 16 april och går sen på full föräldraledighet ungefär fram till årsskiftet. BF är den 4 maj.

Skulle definitivt kunna jobba mer än vad jag gör, men jag är glad att jag kan prioritera så att jag kan lägga tid och ork på dottern och familjen istället. Känner ändå att hjärnan inte är med mig på samma sätt. :P
  • Pyssilullan

Jag jobbar på kontor, Planerar att jobba sista dagen på mitt BF datum :)
    Verkar vara den enda i världen som gör så?
    Jag tänker alltså jobba tills det är dags, många verkar tycka det är konstigt.
    Ngn mer än jag som jobbar ända till BF?

• Jordgubb90
    Pyssilullan skrev 2015-03-26 10:48:27 följande:

Jag tänkte göra det jag med, men min BM tyckte det lät vansinnigt då kroppen och hjärnan behöver ladda upp för förlossningen. Dessutom ville min chef ha en smidigare överlämning än att jag går på dagen. Så nu ska jag jobba till 2 veckor innan BF. Men man vet ju aldrig, kan ju bli så att jag går över tiden och då blir jag ju hemma en månad innan bf :-/
  • Yonndax
    Jordgubb90 skrev 2015-03-26 10:13:44 följande:

Är egen företager så jag kan stuva runt rätt fritt i schemat. Kommer att jobba så länge jag kan men eftersom jag kan vila ibland på dagarna är jag inte orolig. Sonen kom 4 veckor tidigt så får se hur det blir denna gången. Högsäsongen för mitt företag är egentligen från typ mars till oktober så förlossningen kommer egentligen inte så bra men vad gör man =)
  • gumman 1

Väntar 4:e barnet m bf 10/5. Har gått på HP-ledigt sedan 2 v tillbaka, så skönt! Dagarna går fort tycker jag, hinner i allafall sova en timme på dan.

• Blicka

Jobbar 90 % som innan grav, kontorsjobb. Kommer jobba till 8/5, snitt 21/5, om jag får fortsätta må bra.

• Kissemiss

Jag jobbar sista dagen 2/4 och har BF 10 maj. Ska bli såååå skönt! Känner mig så tung och fogarna värker :( jobbar på kontor. Tar ut gammal semester och komptid som jag hade kvar, så behöver inte ta så många av namnsdagarna innan bebis är född :)

• Fröken1987
    Pyssilullan skrev 2015-03-26 10:48:27 följande:

Jag tänker som dig! ( vansinne tycker många). Men jag vill inte nalla på dagar som jag kan ha tillsammans med bebisen sen! Jag kör på till det är dags, eller tills kroppen inte orkar ( men då blir man ju sjukskriven, KANSKE)