• Lilla räven

Bf Maj 2015

Äntligen blev det två streck på gravtestet!

Vore kul att bolla lite med andra nyplussade om graviditeten och allt där i kring.

Jag är 27 år, bor i Göteborg och detta är vårt första barn. Jag är i gravidvecka 6 (5+1) säger appen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-06 14:56
    Sådär ja! Nu kommer en liten lista över vilka som hoppat in i tråden fram till sida 8. Vill ni stå med här eller kompletterar uppgifter skicka då ett privat meddelande :)

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Nathal­ieg91
    24 år, Göteborg BF 15 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-09 13:49
    Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-10 20:33
    MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-11 18:18
    Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-12 15:23
    famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 11:43
    Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-18 12:34
    Uppdaterad lista!

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall, Bf 16 maj

Frida-li
    33 år, Stockholm, Bf 27 Maj

Mamma Evve
    30 år, Lilla Edet, Bf 12 Maj

Menlotta
    21 år, Örebro. Bf 2 Maj

Niinnass
    19 år, Göteborg, Bf 1 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-20 11:36
    Icee
    26 år, Stockholm, Bf 18 Maj

mrssol
    Bf 27 Maj

Pearl10
    Bf 22 Maj

a j 91
    Göteborg, bf den 4 Maj!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-22 22:53
    Här kommer en Ny facebookgrupp där alla är välkomna! www.facebook.com/groups/300894546767680/

Den är skapad av "a j 91" och det är hon som godkänner er in i gruppen. Innehållet är hemligt och syns inte för era vänner på fb. :)

• Svar på tråden Bf Maj 2015
  • Titt ut

Det här är min tredje graviditet och jag har gått upp de mesta de sista veckorna (2 mån innan bf ungefär) Jag har varit smal innan graviditeterna och med 1:a gick jag upp 18 kg, 2:a 20 kg och nu har jag hittills gått upp 12 kg och är i vecka 33. Jag har 7 veckor kvar och om jag ska gå upp 20 kg så innebär det att jag skulle gå upp lite mer än 1 kg i veckan, vilket känns väldigt mycket. Blir intressant att se vad vågen visar sista veckan. Jag brukar gå ner alla kg inom 6 månader av amningen. Än så länge njuter jag av graviditetskilona  

Jag har varit sjukskriven sedan början av januari och har tyckt det har varit jätte skönt. Jag har kunnat planera allt i lugn och ro och barnen har inte behövt gå fulla dagar på förskolan. Jag har precis gått över till havandeskapspenning.
    Jag och mannen satt i helgen och ansökte om föräldraledighet för mig, vi skickade in de två första månaderna till och börja med. Sen har mannen anmält att han ska ta ut de där 10 dagarna efter barnet är fött.

• Bebben84

Jag är sjukskriven sedan i mitten på mars och har bf 21 maj. Känns skönt att inte behöva dra runt med kryckorna mer än nödvändigt

• Sabine

Har precis varit och hämtat apotek hjärtats startbox. enligt mig så är det libero och denna som jag är mest nöjd med.

• Nea12

32+6 idag och gått upp ca 8 kilo.

Med dottern va det 8 kilo jag gick upp totalt så undrar vart detta ska sluta:)

Har vart sjukskriven sen 5 januari och fick nu på morgonen sms från försäkringskassan att dem beviljat min sjukskrivning ända fram till bf datum den 16 maj

Känns skönt, nu kan jag äntligen gå in o planera min mammaledighet:)

• Oväsen
    pco skrev 2015-03-24 10:27:22 följande:
    Hej ang. Så är jag i samma situation som dig. Jag har börjat känna av henne mindre o mindre på senaste så åkte in o kollade igen igår kväll. O allt såg bra ut. De säger att barnet får mindre plats i magen att röra sig på o därav så sparkas de inte direkt längre förutom kanske någon enstaka gång, det är mer bara rörelser o det känns inte lika tydligt. För de gjorde ultraljud o då såg man att den rörde sig med huvud o händer o fötter men inget jag kände av för att det är så små rörelser. Dessutom har jag moderkaka i framvägg o den växer oxå med tiden o trevar uppåt så när den elr sig uppåt (huvudet låg nedåt med fötter upp) o rörde sig där är det inget jag känner. Har du moderkakan i framvägg? Om inte så är det ändå hur som heldt bara små rörelser nu vilket alla inte känner av. Men de säger att blir man orolig så kollar man hellre upp det men att man ska ha denna infon oxå i bakhuvet så man inte stressar upp sig allt för mkt.

Hoppas att du förstod vad jag menar hehe.
    Jag har moderkaka i bakvägg denna graviditet men jag antar att det börjar bli trängre där inne för henne att röra sig, därav de förändrade rörelserna. Jag var till min bm i torsdags och hörde då hjärtljud och därefter började hon böka omkring igen i magen så hon hade kanske bara bytt position för ett tag vilket gjorde att jag inte kände henne lika bra. Jag känner till det där med att dom vill att man ska kolla upp men jag känner mig lite nojig och överdriven även fast jag vet att man inte ska känna så. Har en vän vars mamma jobbar på förlossningen i staden där jag bor. Min väns mamma säger att det bara är att ringa och rådfråga förlossningen om det är något man känner sig orolig över.
  • Oväsen
    hellomum skrev 2015-03-25 14:17:33 följande:
    Du ska känna bebisen flera gånger per dag. Prova dricka något kallt och är du orolig är det bättre att ringa en gång för mycket än en gång förlite. Sen kan det va så att din bebis har en viloperiod eller ligger längre in just nu. Oftast är det allt bra, men det är onödigt att oroa sig i onödan;)
    Det jag tycker är svårt är det där med att känna den flera gånger varje dag. Ibland kommer jag inte ihåg om jag känt henne, speciellt inte om jag blir orolig. Just den dagen jag skrev här så svarade hon inte på att jag puttade på  henne heller vilket hon brukar. Jag antar att hon hade en dag då hon var rätt trött. Efter mitt bm-besök i torsdags så är det mer liv i magen och igår sparkade hon mig fler gånger riktigt hårt vilket gjorde väldigt ont.
  • Anonym (mullig)

Jag har titalt gått upp 3kg och är i vecka 32+4 idag. Känner mig dock som en boll och blev väldigt chockad när det endast visade 3 kilo mer i vågen. Hade läst era olika viktuppgång och tänkt mig typ 8kg för jag känner mig så tung. Men där ser man, alla är ju så himla olika!

• Blicka

Då var vagn beställt. Blir en bugaboo donkey eftersom vi behöver syskonvagn o den mest motsvarar våra önskemål. Lite kläder som fattas, annars finns det mesta från syskonen.

• Lindaliba

Jobbar 86 % som innan graviditeten, kontorsjobb. Slutar jobba 30/4. Planerat snitt på Huddinge den 21/5.

• Blicka
    Lindaliba skrev 2015-03-29 20:57:47 följande:

Jobbar 86 % som innan graviditeten, kontorsjobb. Slutar jobba 30/4. Planerat snitt på Huddinge den 21/5.

Snittas samma dag som du - på huddinge