• Lilla räven

Bf Maj 2015

Äntligen blev det två streck på gravtestet!

Vore kul att bolla lite med andra nyplussade om graviditeten och allt där i kring.

Jag är 27 år, bor i Göteborg och detta är vårt första barn. Jag är i gravidvecka 6 (5+1) säger appen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-06 14:56
    Sådär ja! Nu kommer en liten lista över vilka som hoppat in i tråden fram till sida 8. Vill ni stå med här eller kompletterar uppgifter skicka då ett privat meddelande :)

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Nathal­ieg91
    24 år, Göteborg BF 15 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-09 13:49
    Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-10 20:33
    MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-11 18:18
    Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-12 15:23
    famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 11:43
    Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-18 12:34
    Uppdaterad lista!

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall, Bf 16 maj

Frida-li
    33 år, Stockholm, Bf 27 Maj

Mamma Evve
    30 år, Lilla Edet, Bf 12 Maj

Menlotta
    21 år, Örebro. Bf 2 Maj

Niinnass
    19 år, Göteborg, Bf 1 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-20 11:36
    Icee
    26 år, Stockholm, Bf 18 Maj

mrssol
    Bf 27 Maj

Pearl10
    Bf 22 Maj

a j 91
    Göteborg, bf den 4 Maj!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-22 22:53
    Här kommer en Ny facebookgrupp där alla är välkomna! www.facebook.com/groups/300894546767680/

Den är skapad av "a j 91" och det är hon som godkänner er in i gruppen. Innehållet är hemligt och syns inte för era vänner på fb. :)

• Svar på tråden Bf Maj 2015
  • litetmoln
    Jordgubb90 skrev 2015-04-14 19:02:00 följande:

Vill bara uppdatera er alla om att jag inatt födde en liten son på 2850 g och 49 cm lång. Född i vecka 35 men jätteduktig att äta och alla värden ser finemang ut än så länge :) förlossningen tog 3 intensiva timmar. / lyckligast på jorden

Grattis till er son! Vad bra att han mår bra trots född tidigare.
    Tjej 6 år. Tjej 2,5 år. Bebis BF 7 maj.
  • litetmoln

Tack alla för svar angivet täcke. Verkar som att dom flesta tänker ha filt och det blirnog så för mig med. Men det var ju smart också att använda täcket att lägga bebisen på. Hm, kanske skulle sy ett eget litet lapptäcke jag med.

Det är 24 dagar kvar till BF för mig nu. Hur är det med er?

• Kissemiss
    litetmoln skrev 2015-04-14 23:09:10 följande:

Tack alla för svar angivet täcke. Verkar som att dom flesta tänker ha filt och det blirnog så för mig med. Men det var ju smart också att använda täcket att lägga bebisen på. Hm, kanske skulle sy ett eget litet lapptäcke jag med.

26 dagar! Helt sjukt Vette tusan om jag är redo.. Har så mycket tankar om det som komma skall! Hinner fästmannen hem från jobbet när det är dags? Hur vet jag när det är dags att ringa honom? Hur ont kommer det göra? Har hittills inte haft ont alls så har ingen aning om vad som väntar mig.. Vilken position är bäst att föda i? Såå mkt tankar nu
  • Moolie

22 dagar här. Och det går sakta... Får bara mer och mer ont, mer och mer trött, mer och mer irriterad...

Jag gillar att vara gravid och allra helst skulle bebis få stanna inne för alltid... Men foglossningarna dödar mig just nu...
  • Bebben84

Jag börjar känna mig rätt klar med att vara gravid. Haft en tung graviditet. Foglossning från v8. Haft mycket sammandragningar sedan v20. Sista 5 veckorna har jag haft enormt mycket förvärvar, speciellt sista veckan. Tung som tusan att ta mig fram och rör jag mig mer än 10 meter blir magen stenhård och jag måste stanna och andas. Var inte alls såhär sist.

Nä april ut orkar jag, sen säger jag upp mig som gravid :)

36 (lååååånga) dagar kvar...
  • hellomum

26 dagar kvar! Är så redo för detta. Har inte fixat allt än, men har gett mig själv deadline sista april. Har ganska mycket kvar från första dottern och resten löser sig. Är mer inne i att städa, rensa och SLÄNGA saker just nu ;)
  • marriew

22 dagar kvar för mig. Längtar med skräckblandad förtjusning. Ska vara hos BM om en timme, hoppas att lillkraken har fixerat sig rätt. Sist låg han ofixerad men med huvudet neråt men han har bökat och möblerat om i hela magen några dagar nu så är lite orolig att han ska ha vänt sig fel. Han har iaf bytt sida från höger till vänster:)
  • Moolie
    marriew skrev 2015-04-15 08:50:44 följande:

22 dagar kvar för mig. Längtar med skräckblandad förtjusning. Ska vara hos BM om en timme, hoppas att lillkraken har fixerat sig rätt. Sist låg han ofixerad men med huvudet neråt men han har bökat och möblerat om i hela magen några dagar nu så är lite orolig att han ska ha vänt sig fel. Han har iaf bytt sida från höger till vänster:)

Min är också med huvudet nedåt men inte fixerad... Men det var för en vecka sedan... Och jag känner inte ett skvatt av vad rörelserna är... :/ Men benen är åt höger och har varit så den senaste månaden...
  • Oväsen

Jag har 35 dagar kvar till bf och har varit redo att föda i flera månader. Har inte alls tyckt om att var gravid denna gång utan vill bara träffa min bebis. Hela familjen längtar hör hemma, även storasystrarna (dom är 9 och 7 år) som längtar så mycket som så dom nästan spricker

• Titt ut

Grattis Jordgubb90! Sköt att han och du mår bra.

Jag har faktiskt köpt en fleecoverall ifall det blir lite kyligt i maj. Kommer använda vindsyddet till vagnen i maj eller kallare dagar i sommar. Sen blir det tunn filt också om det behövs i sommar. Jag har ett vagnstäcke men kommer inte använda det tillvagnen utan till att lägga bebis på inomhus eller ute.

Jag har 32 dagar kvar och tycker tiden går alldeles för fort, men det är antagligen för att jag redan har två barn här hemma. Hinner knappt tänka på bebis imagen   Men det är klart att jag längtar efter bebis, det gör mina barn också. Men jag känner att jag behöver de här 32 dagarna till att komma in i rätt tänk inför förlossningen. Vill vara mentalt förberedd, så håller på att finna mig själv och bebis i allt

Jag har ond foglossning sedan vecka 9 som har blivit värre senaste veckan, nu är det mer koncentrerar vid blygdbenet, brännande känsla. Kan ibland inte stödja på ena benet. Plus riktigt onda förvärkar som kom igår kväll men sedan försvann. Så något håller på att hända där nere i magen.