• Lilla räven

Bf Maj 2015

Äntligen blev det två streck på gravtestet!

Vore kul att bolla lite med andra nyplussade om graviditeten och allt där i kring.

Jag är 27 år, bor i Göteborg och detta är vårt första barn. Jag är i gravidvecka 6 (5+1) säger appen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-06 14:56
    Sådär ja! Nu kommer en liten lista över vilka som hoppat in i tråden fram till sida 8. Vill ni stå med här eller kompletterar uppgifter skicka då ett privat meddelande :)

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Nathal­ieg91
    24 år, Göteborg BF 15 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-09 13:49
    Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-10 20:33
    MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-11 18:18
    Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-12 15:23
    famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 11:43
    Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-18 12:34
    Uppdaterad lista!

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall, Bf 16 maj

Frida-li
    33 år, Stockholm, Bf 27 Maj

Mamma Evve
    30 år, Lilla Edet, Bf 12 Maj

Menlotta
    21 år, Örebro. Bf 2 Maj

Niinnass
    19 år, Göteborg, Bf 1 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-20 11:36
    Icee
    26 år, Stockholm, Bf 18 Maj

mrssol
    Bf 27 Maj

Pearl10
    Bf 22 Maj

a j 91
    Göteborg, bf den 4 Maj!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-22 22:53
    Här kommer en Ny facebookgrupp där alla är välkomna! www.facebook.com/groups/300894546767680/

Den är skapad av "a j 91" och det är hon som godkänner er in i gruppen. Innehållet är hemligt och syns inte för era vänner på fb. :)

• Svar på tråden Bf Maj 2015
  • pco

Här är det 27 dagar kvar och säger som bebben84 'nu säger jag upp mig som gravid' är trött och har dålig energi, sover dåligt på natten, ont i ryggen och idag har det kommit lite mensvärk i svanken så det känns lite extra ont i ryggen.

• Bebben84
    Kissemiss skrev 2015-04-15 18:57:32 följande:
    Bebbeb84, har samma som du nu. Förvärkar? Har inte tidigare haft det. Känner att jag kanske orsakat dom själv då jag imorse testade både hallonbladsté och sex.. Har knappt tagit mig upp ur sängen och att laga mat för en timma sedan var världens pina! Måste andas igenom förvärken/sammandragningen och det känns underbart när man känner att den är påväg bort. Undrar hur länge jag kan få dras med detta? Vågar man testa hallonbladen imorgon också :P Det känns som kraftig mensvärk i nedre delen av magen och i höjd med svanskotan. Dock inget tryck nedåt.

phpPRXg6R45031.jpg
    Japp förvärkar. Mitt började också med sex. Hade så i 8 timmar. Tog 2 alvedon men dom hjälpte inte. Endast sömn hjälpte. Fick också andas igenom mina. Men sedan dess har det varit relativt lugnt i magen. Är väl såhär på slutet nu :/
  • Moolie

Oh jösses... Jag som ville ha sex i helgen... :O tror jag hoppar det ändå! Får vänta till 1 maj!

• Isabella93

Hej. Är det någon mer än jag som känner att kraften i kroppen är som bortblåst? Jag är nu i vecka 36 och känner att jag har saker att göra men jag orkar bara inte! Käner mig både sömntrött och trött fysiskt i kroppen. Blir samtidigt frustrerad över att jag inte gör någonting..Hmm!

• pco
    Isabella93 skrev 2015-04-16 12:34:31 följande:

Hej. Är det någon mer än jag som känner att kraften i kroppen är som bortblåst? Jag är nu i vecka 36 och känner att jag har saker att göra men jag orkar bara inte! Käner mig både sömntrött och trött fysiskt i kroppen. Blir samtidigt frustrerad över att jag inte gör någonting..Hmm!

Absolut, så har jag känt nu i några veckor, väldigt frustrerande! Jag sitter hör hemma o ser allt som behövs göras men det går inte för min rygg och för att jag inte orkar. Jag sover minst 1h på dagen varje dag för annars har jag ingen ork elr energi alls i kroppen till kvällen. Jag försöker stöda huset pö om pö o laga mat o sånt men som trädgårdsarbetet får min man ta, stackarn för det är mkt o göra nu inför sommaren ute men jag kan inte stå böjd för min rygg. Men jag försöker göra det jag kan och beroende hur min ork för dagen är.
  • Isabella93
    pco skrev 2015-04-16 12:52:57 följande:

Absolut, så har jag känt nu i några veckor, väldigt frustrerande! Jag sitter hör hemma o ser allt som behövs göras men det går inte för min rygg och för att jag inte orkar. Jag sover minst 1h på dagen varje dag för annars har jag ingen ork elr energi alls i kroppen till kvällen. Jag försöker stöda huset pö om pö o laga mat o sånt men som trädgårdsarbetet får min man ta, stackarn för det är mkt o göra nu inför sommaren ute men jag kan inte stå böjd för min rygg. Men jag försöker göra det jag kan och beroende hur min ork för dagen är.

Jaa..så är det här med, ser allt som behöver göras och även lite fix som är kvar innan bebisen kommer. Min sambo är alldeles för trött når han kommer hem från jobbet om dagarna då han pendlar 15 mil tur o retur så jag vill inte heller sätta honom i arbete :/

Jag studerar också så jag skulle egentligen behöva sitta med det lite varenda dag..Men hjärnan bara skriker NEJ! Less på att vara gravid nu ;)
  • Moolie
    Isabella93 skrev 2015-04-16 12:34:31 följande:

Jag sover, sover och sover... Helt sjukt! :( Knappt jag klarade av att hålla mig vaken under läxläsningen...
  • litetmoln

Känner samma med orken. Nu klarar jag inte mycket alls med den foglossning jag har.

Men det viktigaste är nog att lyssna på kroppen. Vila. Inte stressa och anstränga sig för mycket. Det kommer också ändå ta på krafterna sen när bebis kommer. Det bästa är att landa i tanken att snart är det dags för förlossning och tid med bebis. Då landar man lite i psyket också inför det. Jag vet att det är viktigt att man känner sig stark även psykiskt sen. För det tar både på kropp och själ med allt runt omkring en nyfödd. Stressa inte för att man inte orkar eller hinner med allt just nu. Tid finns sen. Ibland måste man tänka bara på sig själv.

Tjej 6 år. Tjej 2,5 år. Bebis BF 7 maj.
  • Titt ut
    Bebben84 skrev 2015-04-15 12:30:39 följande:
    Har också mycket förvärkar som kommer och går men tror inte att det händer nåt där nere :( utan bara att kroppen övar sig. Klockade dom till varannan minut här om dagen. Men hoppas självklart innerligt att dom bidrar till att öppna mig en centimer eller två. Vore liksom värt all smärta då och inte bara onödiga pinvärkar.
    Det är inte skönt att ha de där förvärkarna så här långt innan men samtidigt så hoppas man ju att de gör lite nytta.
    8barnsmamman skrev 2015-04-15 15:53:04 följande:

Efter mycket om & men skicka läkaren hem oss iallafall med ambulans som standby typ, jag hoppades på att få dropp eller att dem tog hinnorna:( men huvudet går fortfarande att skjuta upp & risk för att navelsträngen åker fram så vågar dem inte.

Fått tid på fredag för dropp då är jag i 38+0 innan dess får man inte dropp.

Knepig läkare jag hade men läkarn jag får på fredag vet jag sätter igång de.

Så vi får fint vänta tills på fredag om inget händer av naturen. Hoppas inte de startar själv för jag slipper gärna paniken vi hade i tisdags natt.

Tråkigt att behöva åka hem. Hoppas ni slipper panik och får en lugn förlossning, imorgon är det ju fredag så snart kanske ni får träffa er lilla bebis

Mina två tidigare barn fixerade sig inte fören 1 vecka innan bf vecka 37 och 38. Så jag har inga förhoppningar om att den här bebben ska fixera sig fören runt vecka 37 tidigast, jag är i vecka 36 nu. Ska till bm i vecka 38 nästa gång. 

• marriew

Har haft förvärkar både igår och idag och jag blir lika nervös varje gång de sätter igång.

Igår försvann de när jag duschade men kom tillbaka när jag gick och la mig.

Idag började det lite försiktigt efter maten men blev mer intensiva så fick lägga mig i soffan. Då lugnade det ner sig litegrann så jag lyckades slumra till.

Är nervös att det ska sätta igång. Min sambo jobbar natt hela denna vecka och nästa vecka. Han är ibland på ställen där han inte har mottagning på telefon och det gör mig ännu mer nervös. Jag försöker att inte höra av mig så mycket till honom för att undvika att oroa honom.