• Lilla räven

Bf Maj 2015

Äntligen blev det två streck på gravtestet!

Vore kul att bolla lite med andra nyplussade om graviditeten och allt där i kring.

Jag är 27 år, bor i Göteborg och detta är vårt första barn. Jag är i gravidvecka 6 (5+1) säger appen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-06 14:56
    Sådär ja! Nu kommer en liten lista över vilka som hoppat in i tråden fram till sida 8. Vill ni stå med här eller kompletterar uppgifter skicka då ett privat meddelande :)

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Nathal­ieg91
    24 år, Göteborg BF 15 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-09 13:49
    Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-10 20:33
    MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-11 18:18
    Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-12 15:23
    famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 11:43
    Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-18 12:34
    Uppdaterad lista!

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall, Bf 16 maj

Frida-li
    33 år, Stockholm, Bf 27 Maj

Mamma Evve
    30 år, Lilla Edet, Bf 12 Maj

Menlotta
    21 år, Örebro. Bf 2 Maj

Niinnass
    19 år, Göteborg, Bf 1 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-20 11:36
    Icee
    26 år, Stockholm, Bf 18 Maj

mrssol
    Bf 27 Maj

Pearl10
    Bf 22 Maj

a j 91
    Göteborg, bf den 4 Maj!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-22 22:53
    Här kommer en Ny facebookgrupp där alla är välkomna! www.facebook.com/groups/300894546767680/

Den är skapad av "a j 91" och det är hon som godkänner er in i gruppen. Innehållet är hemligt och syns inte för era vänner på fb. :)

• Svar på tråden Bf Maj 2015
  • Bebben84
    Titt ut skrev 2015-04-15 11:13:04 följande:

Grattis Jordgubb90! smile1.gif Sköt att han och du mår bra.

Jag har faktiskt köpt en fleecoverall ifall det blir lite kyligt i maj. Kommer använda vindsyddet till vagnen i maj eller kallare dagar i sommar. Sen blir det tunn filt också om det behövs i sommar. Jag har ett vagnstäcke men kommer inte använda det tillvagnen utan till att lägga bebis på inomhus eller ute.

Jag har 32 dagar kvar och tycker tiden går alldeles för fort, men det är antagligen för att jag redan har två barn här hemma. Hinner knappt tänka på bebis imagen   smile1.gif Men det är klart att jag längtar efter bebis, det gör mina barn också. Men jag känner att jag behöver de här 32 dagarna till att komma in i rätt tänk inför förlossningen. Vill vara mentalt förberedd, så håller på att finna mig själv och bebis i allt smile1.gif

Jag har ond foglossning sedan vecka 9 som har blivit värre senaste veckan, nu är det mer koncentrerar vid blygdbenet, brännande känsla. Kan ibland inte stödja på ena benet. Plus riktigt onda förvärkar som kom igår kväll men sedan försvann. Så något håller på att hända där nere i magen. smile1.gif

Har också mycket förvärkar som kommer och går men tror inte att det händer nåt där nere :( utan bara att kroppen övar sig. Klockade dom till varannan minut här om dagen. Men hoppas självklart innerligt att dom bidrar till att öppna mig en centimer eller två. Vore liksom värt all smärta då och inte bara onödiga pinvärkar.
  • Mariposas

16 dagar kvar idag...

Har varit hos BM, allt såg bra ut. Hoppas så att det va sista besöket o att jag slipper nästa som är 2 dagar innan BF. Man kan väl drömma iaf...

• marriew
    Moolie skrev 2015-04-15 09:36:03 följande:

Min är också med huvudet nedåt men inte fixerad... Men det var för en vecka sedan... Och jag känner inte ett skvatt av vad rörelserna är... :/ Men benen är åt höger och har varit så den senaste månaden...

Min ligger nu nästan helt fixerad, hon kunde bara rucka litegrann på huvudet men det hade sjunkit ner ganska bra:)

Men han hade bytt sida och ligger nu med rumpan på vänster sida, det är den som jag känner när han bökar omkring där inne:)

Vilken vecka är du i?
  • Moolie
    marriew skrev 2015-04-15 12:49:58 följande:

Min ligger nu nästan helt fixerad, hon kunde bara rucka litegrann på huvudet men det hade sjunkit ner ganska bra:)

Men han hade bytt sida och ligger nu med rumpan på vänster sida, det är den som jag känner när han bökar omkring där inne:)

Vilken vecka är du i?

Imorgon är jag i v37, första barnet. Så jag tycker att det borde börja fixera sig nu som din gör. Men man får väl drömma vidare. ;) Vilken vecka är du själv i?
  • Blicka

36 dagar kvar till snitt. Längtar efter bebis. Idag jättetrött o känt av sammandragningar. Måste försöka vila ikväll...

• Sabine

Har precis varit hos barnmorskan sf-mått 36 cm, hjärtljud 132 slag/min. Blodtryck, järn och socker såg bra ut. Nu är bebisen helt fixerad inte ruckbart alltså :) vecka 38 (37+4) har 16 dagar kvar till BF!! Måste nog börja packa väskan snart känner jag :P

• 8barnsmamman

Efter mycket om & men skicka läkaren hem oss iallafall med ambulans som standby typ, jag hoppades på att få dropp eller att dem tog hinnorna:( men huvudet går fortfarande att skjuta upp & risk för att navelsträngen åker fram så vågar dem inte.

Fått tid på fredag för dropp då är jag i 38+0 innan dess får man inte dropp.

Knepig läkare jag hade men läkarn jag får på fredag vet jag sätter igång de.

Så vi får fint vänta tills på fredag om inget händer av naturen. Hoppas inte de startar själv för jag slipper gärna paniken vi hade i tisdags natt.

• Moolie
    8barnsmamman skrev 2015-04-15 15:53:04 följande:

Efter mycket om & men skicka läkaren hem oss iallafall med ambulans som standby typ, jag hoppades på att få dropp eller att dem tog hinnorna:( men huvudet går fortfarande att skjuta upp & risk för att navelsträngen åker fram så vågar dem inte.

Fått tid på fredag för dropp då är jag i 38+0 innan dess får man inte dropp.

Knepig läkare jag hade men läkarn jag får på fredag vet jag sätter igång de.

Så vi får fint vänta tills på fredag om inget händer av naturen. Hoppas inte de startar själv för jag slipper gärna paniken vi hade i tisdags natt.

Nej men fy!!
  • marriew
    Moolie skrev 2015-04-15 13:59:42 följande:

Imorgon är jag i v37, första barnet. Så jag tycker att det borde börja fixera sig nu som din gör. Men man får väl drömma vidare. ;) Vilken vecka är du själv i?

Jag väntar också första barnet och går in i vecka 38 på måndag :)
  • Kissemiss
    Bebben84 skrev 2015-04-13 18:03:21 följande:

Jag har exakt samma. Klockade dom tillslut.

Bebbeb84, har samma som du nu. Förvärkar? Har inte tidigare haft det. Känner att jag kanske orsakat dom själv då jag imorse testade både hallonbladsté och sex.. Har knappt tagit mig upp ur sängen och att laga mat för en timma sedan var världens pina! Måste andas igenom förvärken/sammandragningen och det känns underbart när man känner att den är påväg bort. Undrar hur länge jag kan få dras med detta? Vågar man testa hallonbladen imorgon också :P Det känns som kraftig mensvärk i nedre delen av magen och i höjd med svanskotan. Dock inget tryck nedåt.