stämplat bitbarn.
Har man ett barn som blir bitet upprepade ggr, och det ganska rejält, så då surnar man nog ihop en aning.
Sen går det eg inte lasta en 2-åring för betten men när man hämtar sitt ledsna bitna barn ytterligare en gång så ja då är det kanske inte lätt att alltid vara logisk och klok. Sen är det också så att har man ett barn som aldrig gör något dumt är det djäkligt lätt att bli kaxig och tro att det är ens egna förträffliga förmågor som förälder som varit helt avgörande. Been there done that med äldsta som alltid varit en ängel, sen fick hon småsyskon och jag begåvades men ödmjukhet!
Det man ska ha klart för sig är att det är ett helvete att vakta bitare eftersom det kan komma från ingenstans. Min egen som har blivit biten av ett mindre barn på dagis en gång så vi fick åka till VC för omplåstring. Det var personal i rummet, precis bredvid men ingen hann reagera när det mindre barnet utan förvarning högg min son i ryggen.
Men jag tycker du kan vara med en dag på dagis, för att se hur din son reagerar i olika situationer och kanske tipsa personalen om du ser att han blir frustrerad. Men även för att själv se vad de gör för att förebygga bitningar. Kan vara bra att visa att du bryr dig för de andra och bra för dig själv att se vad som eg händer.