• Anonym (Vad, hur)

    Hur stöta på en kille i affären?

    Har en delikat undran; det finns en intressant kille i affären nära där jag bor men hur närmar jag mig honom på ett vettigt sätt i just det här? Känns som lite tonårsaktigt, men iaf. Det första är, hur får jag liksom till ett "närmande". Tänker ju inte slänga fram en lapp med mitt nr precis.

    Det andra är, om man öht skulle komma så långt o det blir ett avvisande? Då kommer jag att känna mig som stans idiot nästa gång jag går o handlar där o det vill jag INTE. Går dit rätt ofta o kan inte välja bort stället, vore skillnad om man bara var där nån enstaka gång ju. Så det måste skötas på ett snyggt sätt isåfall.

    Så nu undrar jag om nån annan varit i samma situation nån gång o hur ni har gått till väga? Eller om det finns någon butiksanställd här som blivit "raggad" på, o vad ni då har gjort. Vare sig ni nu antagit eller dissat den andre. Hur har det blivit sen då? Helt enkelt, vad gör jag:).

  • Svar på tråden Hur stöta på en kille i affären?
  • Anonym (Fröken Butiksbiträde)
    Jo visst pratar vi ibland om vissa kunder, men oftast bara stalkers. Min stackars kollega har råkat ut för en som var extrem. Han var i butiken och pratade typ nästan varje dag, sedan väntade han på henne när vi stängde butiken osv.
    Detta är inte något som jag rekommenderar, och det går heller inte hem.

    Jo med glimten i ögat menas att du visar intresse men på ett lättsamt sätt. Du kan t.ex. fråga efter en vara. Tar gärna en vara som ligger långt bort. Kanske har han svårt att beskriva avdelningen, eller låtsas att du inte vet var?! Om han visar vägen dit, då kan du passa på att prata om allt möjligt egentligen. Är han intresserad av dig, kommer han säkert fortsätta konversationen. Om han inte är blyg dvs.

    Om det bara är fysisk attraktion än så länge. Vem vet om det utvecklas till kärlek senare, när ni har lärt känna varandra på djupare plan.

    Men hursomhelst Lycka Till! :)
    Du behöver inte vara rädd för att göra bort dig. Som jag har skrivit ovan, det är bara extrema fall som vi kollegor pratar om efterhängsna "admirers."




  • Anonym (Annan butik)
    Anonym (Vad, hur) skrev 2014-09-08 21:12:28 följande:

    Har en delikat undran; det finns en intressant kille i affären nära där jag bor men hur närmar jag mig honom på ett vettigt sätt i just det här? Känns som lite tonårsaktigt, men iaf. Det första är, hur får jag liksom till ett "närmande". Tänker ju inte slänga fram en lapp med mitt nr precis.

    Det andra är, om man öht skulle komma så långt o det blir ett avvisande? Då kommer jag att känna mig som stans idiot nästa gång jag går o handlar där o det vill jag INTE. Går dit rätt ofta o kan inte välja bort stället, vore skillnad om man bara var där nån enstaka gång ju. Så det måste skötas på ett snyggt sätt isåfall.


    Om du misslyckats kan du gå till en annan butik 
  • Anonym (Annan butik)
    Fantasilös skrev 2014-09-08 22:10:57 följande:

    Gå dit mer sällan innan du frågar så det inte verkar dumt om du slutar gå dit o se till att ha någon annan affär du kan gå till om det skiter sig:p

    Men fråga efter en vara som du vet finns i ett hörn av affären o när ni är där så säger du att du letar efter hans nummer för att du ska laga en en viss maträtt i veckan haha


    Haha den var rolig 
  • Anonym (Shoplifter)

    Man raggar inte på dom som jobbar i butik. Det är deras jobb att vara sociala, trevliga och glada. Du är kund, inget mer.

  • Anonym (Annan butik)
    Honungsblomman skrev 2014-09-08 21:14:53 följande:

    In med kundvagnen i sidan på honom. En riktig stöt. Han lär falla pladask.


    Tjejer vill helst  inte ragga på killar 
  • Anonym (Annan butik)
    Anonym (Vad, hur) skrev 2014-09-08 21:12:28 följande:

    Har en delikat undran; det finns en intressant kille i affären nära där jag bor men hur närmar jag mig honom på ett vettigt sätt i just det här? Känns som lite tonårsaktigt, men iaf. Det första är, hur får jag liksom till ett "närmande". Tänker ju inte slänga fram en lapp med mitt nr precis.


    släng fram numret får du nej så byt butik 
    Anonym (Shoplifter) skrev 2021-04-28 12:26:45 följande:

    Man raggar inte på dom som jobbar i butik. Det är deras jobb att vara sociala, trevliga och glada. Du är kund, inget mer.


    Det ska helst undvikas det gör redan dom allra flesta 

  • Couchpotato
    Anonym (Vad, hur) skrev 2014-09-08 21:50:10 följande:

    Knepigt läge! Blir ju pinsamt att visa sig där igen om det blir nej......


    Jag förstår inte det här. Varför skulle det vara pinsamt?

    Det är ju inte elakt eller dumt att fråga ut någon man är förtjust i.
  • Anonym (Shoplifter)
    Couchpotato skrev 2021-09-18 12:13:23 följande:
    Jag förstår inte det här. Varför skulle det vara pinsamt?

    Det är ju inte elakt eller dumt att fråga ut någon man är förtjust i.
    Obehagligt för kvinnan, om det är en manlig kund som besvärar henne.
    Hon känner sig förföljd.
  • Couchpotato
    Anonym (Shoplifter) skrev 2021-09-18 12:21:37 följande:

    Obehagligt för kvinnan, om det är en manlig kund som besvärar henne.

    Hon känner sig förföljd.


    Om han frågar en gång och hon säger nej? Det är väl inte att förfölja eller besvära (förutsatt att han respekterar ett nej)?
  • Anonym (Struntar)
    Anonym (Vad, hur) skrev 2014-09-08 21:12:28 följande:
    Hur stöta på en kille i affären?

    Det andra är, om man öht skulle komma så långt o det blir ett avvisande? Då kommer jag att känna mig som stans idiot nästa gång jag går o handlar där o det vill jag INTE. Går dit rätt ofta o kan inte välja bort stället, vore skillnad om man bara var där nån enstaka gång ju. Så det måste skötas på ett snyggt sätt isåfall.


    Är det många som struntar i det speciellt om det är en affär som det ofta handlas i?
  • Anonym (vitamin)
    Honungsblomman skrev 2014-09-08 21:19:25 följande:
    Why not?
    Gör det vänskapligt, typ: "Här har du mitt nummer. Ring om du vill ta en promenad eller så nån dag, eller kanske en fika? Det vore kul att lära känna dig!"
    Ja, sånt gjorde jag förr. Fick inte napp, men jag tror det är bättre att tjejer gör sånt.
  • Tom Araya
    Anonym (Vad, hur) skrev 2014-09-08 21:12:28 följande:
    Hur stöta på en kille i affären?

    Har en delikat undran; det finns en intressant kille i affären nära där jag bor men hur närmar jag mig honom på ett vettigt sätt i just det här? Känns som lite tonårsaktigt, men iaf. Det första är, hur får jag liksom till ett "närmande". Tänker ju inte slänga fram en lapp med mitt nr precis.

    Det andra är, om man öht skulle komma så långt o det blir ett avvisande? Då kommer jag att känna mig som stans idiot nästa gång jag går o handlar där o det vill jag INTE. Går dit rätt ofta o kan inte välja bort stället, vore skillnad om man bara var där nån enstaka gång ju. Så det måste skötas på ett snyggt sätt isåfall.

    Så nu undrar jag om nån annan varit i samma situation nån gång o hur ni har gått till väga? Eller om det finns någon butiksanställd här som blivit "raggad" på, o vad ni då har gjort. Vare sig ni nu antagit eller dissat den andre. Hur har det blivit sen då? Helt enkelt, vad gör jag:).


    Börja med att vara lite extra glad, trevlig och flörtig när du träffar honom. Lite smått i början och öka på om du får samma respons tillbaka.
  • Anonym (Gammal tråd)
    Tom Araya skrev 2023-02-28 07:09:07 följande:
    Börja med att vara lite extra glad, trevlig och flörtig när du träffar honom. Lite smått i början och öka på om du får samma respons tillbaka.
    Tråden är nästan 10 år gammal...
  • Anonym (k*uken)
    Anonym (Gammal tråd) skrev 2023-03-11 23:38:40 följande:
    Tråden är nästan 10 år gammal...
    Sa den oskyldiga som puttar en tråd som puttas flera gånger om året men hade ju fått vila nästan 2 veckor...
  • Anonym (Gammal tråd)
    Anonym (k*uken) skrev 2023-03-11 23:42:04 följande:
    Sa den oskyldiga som puttar en tråd som puttas flera gånger om året men hade ju fått vila nästan 2 veckor...
    Ja, det sa jag.   Därför att fler inte ska behöva lägga ner tid att svara på en asgammal tråd som inte är aktuell längre.
    När de läser mitt inlägg så inser de att det är ingen idé att lägga tid på att svara TS efter så lång tid.
  • Anonym (M)
    Anonym (Gammal tråd) skrev 2023-03-11 23:55:56 följande:
    Ja, det sa jag.   Därför att fler inte ska behöva lägga ner tid att svara på en asgammal tråd som inte är aktuell längre.
    När de läser mitt inlägg så inser de att det är ingen idé att lägga tid på att svara TS efter så lång tid.
    Varför är det ingen idé? Den där killen kanske jobbar kvar där än? Det vet väl inte du?
  • Anonym (Skumtomte)
    Anonym (Gammal tråd) skrev 2023-03-11 23:55:56 följande:
    Ja, det sa jag.   Därför att fler inte ska behöva lägga ner tid att svara på en asgammal tråd som inte är aktuell längre.
    När de läser mitt inlägg så inser de att det är ingen idé att lägga tid på att svara TS efter så lång tid.
    Ja för folk har ju helt slutat flörta med personer som jobbar i butik sedan dess :)
  • Anonym (vitamin)

    Den Gyllene Regeln

    Tjejer kan stöta på en kille, och göra det hur som helst
    Killar ska inte stöta på tjejer, det är creepy

Svar på tråden Hur stöta på en kille i affären?