Anonym Användare skrev 2014-09-09 17:27:52 följande:
zZzZz - När jag hämtar mina paket är det hos mina två närmaste postombud, dessa är Turk 1 (schenker) och Turk 2 (Posten). Detta har jag även sagt ovan i min tidigare post, vilket du hade vetat om du läst. Så fine, jag kan åka till ett TREDJE postombud i en annan stadsdel, men man kan ju tycka att det borde räcka att fråga ett ombud eller två. Jag ska väl inte behöva åka runt hela staden för att hitta någon som är kompetens inom deras områden.
Hade du läst min post hade du också vetat att jag inte vill köpa de gröna kuverten då jag
1. Redan har betalat för vanliga, vita, bubbelkuvert och
2. inte vill betala 70 spänn för att posta 20-30 paket som alla väger 200-300 gram styck. I synnerlighet INTE om jag inte ens får ett kolli-nr. Varför betala 70kr om jag kan komma undan med att betala 28kr.
Då väljer jag hellre Schenker, betalar 55 kr och får ett kollinr så jag kan spåra min försändelse, ifall Posten bestämmer sig för att sno mina paket. Inte första gången paket har "kommit bort" när man sänt med Posten.
Sist postade jag större paket på ca 1kg med Schenker och betalade 55 kr och fick då kolli-nr så jag kunde följa mitt paket. Nu skulle jag posta saker som är 4 gånger så litet som det förra paketet och trodde därför att det skulle gå enkelt och smidigt med Posten. Men tydligen tar de ut hutlösa priser och dessutom erbjuder sämre service än Schenker (som åtminstone ger dig ett Kolli-ID) så det blir väl att strunta i Posten helt och hållet.
Fast du sa inte att du hade besökt turk 2 som var ombud för POSTEN, utan enbart SCHENKER .. så därför jag skrev som jag gjorde...
sen kostar grön vadderad påse med portot betalt i storlek S(small) 30kr
och inte 45kr det är M (mellan)...
Nackdel med schenker och dhl är att det tar upp emot en vecka innan paketet är framme i Sverige, då har jag beställt saker inom Sverige som skickats med posten (dagen efter) och schenker och dhl (allt mellan 2-5dagar)...
Nog är det mottagaren som får paketet och "komma bort" och inte posten, jag har aldrig blivit av med något som jag fått skickat med posten i deras gröna kuvert, eller skickat med postens gröna kuvert...